Prekapacitiranost, manjak brodskih linija i nesnošljivo duga plovidba

Prekapacitiranost, manjak brodskih linija i nesnošljivo duga plovidba

192
Podijeli objavu
Photo: Morski.hr

ELAFITI/MLJET/LASTOVO/KORČULA – Slijedom najave kako će državni brodar kroz iduće četiri godine obnoviti dio flote, naime starije brodove trebali bi zamijeniti oni moderniji, brži i većeg kapaciteta, Nportal je napravio anketu među otočkim stanovnicima Dubrovačko – neretvanske županije koliko su uistinu zadovoljni brodskom povezanošću s kopnom.

ELAFITI

„Elafiti su, relativno, dobro povezani s gradom. Postira redovno vozi četiri puta dnevno,a trajekt koji povezuje Šipan s Dubrovnikom ljeti staje i na Lopud tri puta tjedno. Nona Ana povezuje Šipansku Luku s gradom i s Mljetom. Ali, naravno, uvijek može bolje“, govori Ana – Marija Obuljen, rodom Lopujka, s trenutnom adresom prebivališta na Šipanu.

Mišljenja je kako bi Elafitima dobro došla dodatna jutarnja linija, posebice učenicima jer „ako đak propusti jutarnji brod u 6.05 sa Šipana, propustio je čitavu školsku smjenu jer slijedeći polazi tek u podne“. Jelenjem otočju, dodaje, potreban je i brod nosivosti od barem 600 osoba i količine namirnica koje se ljeti svakodnevno dostavljaju. Dotrajala Postira, izgrađena 1963., čiji godišnji remont postaje sve dulji, odavna ne odgovara potrebama ova tri otoka: „Na njoj se popilo više kava, odigralo partija briškule i započelo ljubavnih priča nego igdje drugo. Ono što bi sve razveselilo je neka nova, mlada Postira, s istim stabilitetom, ali većim kapacitetom“, ističe Obuljen.

Photo: Facebook\Split i oko Splita

OTOK MLJET

Mljećani su naizgled također zadovoljni povezanošću, tim više jer je brodskih linija ove godine više nego ikada, ipak, ističe načelnik Općine Mljet Đivo Market, situacija će biti povoljnija tek kada brzobrodska linija zimi bude plovila na relaciji Dubrovnik – Sobra– Polače. Za sada krajnja destinacija joj je Sobra.

„Užurbano radimo na dvije sezonske linije koje bi povezale Korčulu i Pomenu te Saplunaru s Dubrovnikom. O tome smo već razgovarali s gradonačelnikom Frankovićem. Rješenje bi značajno doprinjelo turističkoj sezoni. Ne bi bilo na odmet da prometuje više puta dnevno. Tada tek možemo govoriti o vrlo solidnim uvjetima za otok“, zaključuje.

Jednako razmišlja i ravnatelj Nacionalnog parka Mljet Ivan Sršen: „Sezona nam uvelike ovisi o brodskim voznim redovima. Kada dođe do situacije da gost iz Dubrovnika više ne može doploviti na Mljet i vratiti se u jednome danu, sezona nam je praktički gotova. Bez adekvatnog voznog reda i linija ne možemo uopće govoriti o produljenju sezone. Imamo trajektnu liniju Parapratno – Sobra koja je bolja nego što je bila prije, međutim, tijekom ljeta se nekoliko puta događalo da svi auti ne stanu u trajekt pa ne bi bilo loše da bude učestalija. Nemamo uopće liniju iz Nacionalnog parka prema Pelješcu, a svakako nam nedostaje i linija ozbiljnijeg kapaciteta koja bi Mljet s povezivala Dubrovnikom“. Iako im potrebe do neke mjere ispunja privatni brodar, onom državnom posebice zamjeraju nesuvislost linije Split – Bol – Dubrovnik i obratno koja ih pak u potpunosti zaobilazi.

Photo: Morski.hr

OTOK KORČULA

Stanovnici otoka Korčule, unatoč povećem broju linija, ne skrivaju nezadovoljstvo: „Koliko god linija imali nepovezani smo. Gubimo vrijeme u putu. Kad primjerice poslovno putujem u Njemačku s avionom iz Splita do odredišta mi je potrebno do dva sata, a iz Korčule katamaranom do kopna čak pola sata više. Navikli smo se na izolaciju“, kazuje Korčulanin Milan Biočić.

Gradonačelnik Andro Fabris nade polaže u Agenciju za obalni linijski pomorski promet čime bi se produljio sezonski red vožnje.„U Korčuli i dok razgovaramo imamo mnogo turista. Skraćivanje plovidbenog reda već u rujnu onemogućuje dolazak posjetiteljima koji bi nas rado posjetili u listopadu i studenom. Doduše, brojem katamaranskih linija ove godine smo vrlo zadovoljni.“

OTOK LASTOVO

Situacija na Lastovu nije nimalo zavidna. Trajektna linija Ubli – Vela Luka – Split plovi tek jednom dnevno, osim utorkom i petkom kada voze nevjerojatna dva puta. Vožnja traje preko pet sati. Nešto kraća je ona brzobrodska Ubli – Vela Luka – Hvar – Split, međutim ako je vjerovati riječima općinskog načelnika Lea Katića već ona odavna ne zaslužuje epitet „brzobrodska“.

„Navedene linije održava državni brodar Jadrolinija.Sporost putovanja dokazuje nama otočanima koliko smo uistinu daleko. Nažalost Jadrolinija, a samim time ni Ministarstvo ni Agencija, ne poduzimaju ništa kako bi put napravili kvalitetnijim i bržim, kako s otoka, tako i na otok. Za ljetnih mjeseci, utorkom i četvrtkom, povezani smo s Dubrovnikom, ali ta linija radi pogrešne satnice ni u čemu neodgovara otočanima kao ni njihovim gostima“, kazuje Katić.

Nportal

Vaš komentar
Pratite nas na facebooku: