Brod duhova iz Kraljevice nasukan na kalifornijskoj plaži?

Brod duhova iz Kraljevice nasukan na kalifornijskoj plaži?

524
Podijeli objavu
Photo: Wikimedia/Science channel Screenshot

Ruski turistički kruzer „Ljubov Orlova“, koji je prije dvije godine ostavljen na sred oceana, navodno je pronađen nasukan na jednoj od kalifornijskih plaža.

Brod je izgrađen u kraljevičkom brodogradilištu sedamdesetih godina, a 2010. godine su ga zaplijenile kanadske vlasti zbog dugova. Nakon što je dvije godine proveo vezan u luci St. John, Kanađani su ga odlučili prodati u staro željezo i to u Dominikansku Republiku. Međutim, prilikom tegljenja sajla je pukla i kanadske vlasti su bile primorane poslati drugi brod koji je potom odgurao „Ljubov“ daleko od obale i ostavio ga na sred oceana.

Photo: Science channel /Screenshot

Brod duhova i štakora?

Moderni brod duhova se nakon višegodišnjeg plutanja nasukao na jednu od plaža američke države Kalifornije, a urbana legenda govori da se u međuvremenu na brodu nakotilo puno štakora, koji su zbog nedostatka hrane počeli napadati jedni druge. Neki znanstvenici ipak opovrgavaju ovu teoriju, pravdajući je činjenicom da štakori na taj način ne bi toliko dugo mogli preživjeti.

Za sad nema informacija koja sudbina čeka  4.000 tona težak i 90 metara dug brod koji je prije nešto više od 40 godina mogao prevesti oko 110 putnika.

Photo: Dan Conlin/Wikimedia

Djelo hrvatskih inženjera uspješno odolijevao Arktiku

– Osnovni projekt za ovu seriju putničko-teretnih brodova za Ruse napravili smo zajedno sa Brodoprojektom, no svu kasniju projektnu dokumentaciju napravili su naši ljudi iz Tehničkog ureda. No, nikako se ne smiju zaobići ni svi ti vrsni radnici i poslovođe koji su radili u brodogradilištu jer je brod toliko kompleksan projekt, a teorija ga sigurno neće sama izgraditi – prisjetio se 2014. godine za Novi list Božidar Devčić, nekadašnji šef Tehničkog ureda.

– Sve na tim brodovima bilo je iz domaće proizvodnje. Čelik, brodski motori, namještaj, instalacije… Jedino što su Rusi uvjetovali na ovoj seriji putničko-teretnih brodova bilo je da navigacijski uređaji i kompletna oprema za kuhinju mora biti njihova. Čemu to, i zašto baš navigacija i kuhinja, nikad nismo dobili odgovor – ispričao je Devčić o radu.

Težak rad njega i drugih jugoslavenskih brodograditelja godinama je uspješno odolijevao svemu što je okrutni Arktik bacio na njega; od oluja do ledenih santi i uspješno je više od tri desetljeća prevozio turiste po smrznutom sjeveru Zemlje.

 

Brod je posljednji put je viđen u ožujku 2013. godine gotovo 1.000 kilometara od irske obale.

D.G.

Vaš komentar
Pratite nas na facebooku: