2 min. čitanja

DIGITALIZACIJA POMORSKOG PROMETA: U tri godine Jadran pod potpunom kontrolom

DIGITALIZACIJA POMORSKOG PROMETA: U tri godine Jadran pod potpunom kontrolom
Photo: Pixabay/Screenshot/Morski.hr

ZAGREB – Ministarstvo mora, prometa i infrastrukture poziva na Konferenciju o jedinstvenom pomorskom sučelju i digitalizaciji u pomorskom prometu, na kojoj će biti predstavljene poduzete i planirane aktivnosti na području digitalizacije u pomorskom prometu, a koje će brodarima, špediterima, pomorskim agentima, operaterima na lučkim terminalima i drugima, bitno olakšati poslovanje i otkloniti administrativne prepreke prilikom prijevoza putnika i tereta u hrvatskim lukama.

Svim sudionicima, na Konferenciji koju će otvoriti državna tajnica za more Maja Markovčić Kostelac, bit će predstavljena i tri projekta kroz koje će se, u sljedeće tri godine, digitalizirati sve ključne javne usluge u pomorskom prometu, a kojima je cilj administrativno rasteretiti sve sudionike u logističkom lancu prijevoza tereta u lukama te učinkovitije pratiti podatke o broju putnika, broju isplovljavanju brodara i drugo.

Tako će biti riječi o Projektu uspostave jedinstvenog nacionalnog Lučkog informacijskog sustava, za čiju je provedbu osigurano više od 12 milijuna kuna bespovratnih sredstava iz CEF-a i kojim će se zajedničkom suradnjom resornog Ministarstva, Carinske uprave Ministarstva financija, Lučke uprave Rijeka i Lučke uprave Ploče, uspostaviti jedinstvena informacijska platforma za razmjenu i obradu podataka.

Photo: Screenshot

Predstavit će se i druga faza razvoja projekta CIMIS, kroz koji resorno Ministarstvo elektronički evidentira dolazak i odlazak brodova te razmjenu podataka o brodovima, teretu i putnicima. Slijedi nadogradnja ove specijalizirane platforme, koju je Europska unija prošle godine ocijenila jednom od tri najuspješnije platforme za e-poslovanje u pomorstvu. Krajem 2018. u rad će biti pušten novi servis CIMISNet, koji će bitno unaprijediti i razmjenu podataka između Ministarstva, svih lučkih uprava, Ministarstva unutarnjih poslova, Carinske uprave, nadležnih službi Ministarstva zdravstva, Uprava ribarstva Ministarstva poljoprivrede, Agencije za obalni linijski pomorski promet, Državnog zavoda za statistiku i mnogih drugih, kako bi se povećala učinkovitost, smanjilo administrativne postupke te unaprijedilo sigurnost u prekograničnom prometu u skladu sa pravilima Schengena.

S obzirom da se nastavlja digitalizacija usluga i u obalnom linijskom prijevozu, tijekom ove godine osigurat će se i evidencija svih putnika i putnih karata kroz Informatički sustav javnog prijevoza (SEOP), a kroz koji se do sada pratilo samo korisnike otočnih iskaznica.

Sve navedeno, uz postojeće digitalne usluge Ministarstva, kao što su e-nautika, e-pomorac, e-charter, e-plovilo i sl., rezultirat će manjim operativnim troškovima poslovanja, manjom i jednostavnijom administracijom, a što bi trebalo privući nove robe i brodare te dovesti do veće konkurentnosti hrvatskih luka.

Konferencija će se održati u srijedu, 17. siječnja 2018., s početkom u 11.30 sati na adresi Prisavlje 14, Zagreb (Kongresna dvorana), stoji u pozivu Ministarstva mora, prometa i infrastrukture.

R.I.

Pritisnite ESC za zatvaranje.

© 2024 Morski HR. Powered by Ghost & Staticweb.dev

You've successfully subscribed to Morski HR
Great! Next, complete checkout for full access to Morski HR
Welcome back! You've successfully signed in
Success! Your account is fully activated, you now have access to all content.
Success! Your billing info is updated.
Billing info update failed.
Your link has expired.