SINDIKATI: Ideje za spas brodogradnje u Hrvatskoj su promašaj – Država je...

SINDIKATI: Ideje za spas brodogradnje u Hrvatskoj su promašaj – Država je rješenje

478
Podijeli objavu
Photo: Uljanik

– U ponedjeljak, 5. ožujka u Direkciji Uljanika održan je sastanak, kojem su uz Upravu Uljanika sudjelovali saborski zastupnici iz Istarske županije, župan te predstavnici sindikata SMH-IS, SIKD-a i Jadranskog sindikata. Tema sastanka bila je: „Prezentacija prijedloga programa restrukturiranje Uljanik Brodogradilišta“.

Na ovo priopćenje primorale su me izjave u medijima u kojem se sindikati spominju kao socijalni partneri i sudionici sastanka ali prostora za sindikalne izjave nije bilo što se ne bi moglo reći za izjave ostalih sudionika sastanka. Ovim putem neću iznositi niti komentirati izjave ostalih već prenijeti na što sam ja upozorio uz dodatna obrazloženja.

Na sastanku sam iznio činjenično stanje, da se privatizacija Uljanika (takozvano radničko dioničarstvo) nije pokazalo dobrim rješenjem. Nadalje, rekao sam da danas imamo Brodotrogir kojega je „preuzeo, kupio“ Končar (kojemu je glavna djelatnost turizam), a koji se prema dostupnim informacijama nalazi u velikim financijskim problemima te je i takvo restrukturiranje promašeno.

Dakle, uz dva navedena brodogradilišta tu se nalazi i Brodosplit kojeg je „preuzeo , kupio“ Div, poduzeće kojemu djelatnost nije bila brodogradnja, te prema dostupnim informacijima pitanje je kada će se i o Brodosplitu početi razgovarati kao poduzeću sa poteškoćama i dokazati da ni to nije bilo sretno rješenje. Tu moram spomenuti i brodogradilište 3. Maj koje dijeli sudbinu Uljanika.

Dakle, tri različita preuzimanja brodogradilišta iz vlasništva RH nisu dala pozitivno poslovanje, a što je trebala nadgledati Vlada RH te pronaći instrumente kako spriječiti negativno poslovanje.

Photo: Uljanik

Restrukturiranje Uljanik Brodogradilišta je u današnjim uvjetima neminovno, ali ono što je opasno za opstanak većeg broja radnih mjesta, ali i opstanak brodogradilišta na lokacijama u Puli i Rijeci jeste izbor strateškog partnera.

Za sindikat je prihvatljiv samo onaj strateški partner koji želi nastaviti s proizvodnjom brodova, jer samo kroz taj vid može se očekivati opstanak većeg broja radnika. Mislim da bi RH trebala postati suvlasnikom brodogradnje, jer se danas ne radi samo o problemima u Uljaniku nego kao što sam na početku naveo, problem nelikvidnosti prisutan je u gotovo svim Hrvatskim brodogradilištima. Mislim da bi se Vlada RH trebala ugledati na susjednu nam zemlju Italiju, gdje je brodogradnja i dalje u većinskom vlasništvu države.

Stoga, posebno naglašavam, za sindikat je prihvatljiv onaj strateški partner kojemu je dosadašnja djelatnost bila brodogradnja uz državu kao suvlasnika.

Političari na svim razinama počevši od općina, gradova, pa do županija odnosno Sabora i Vlade RH moraju znati da već danas trebaju odlučiti i zajedno sa socijalnim partnerima pronaći pozitivno rješenje Hrvatske brodogradnje, kao gotovo posljednju djelatnost realnog sektora. U suprotnom mogu očekivati prosvjede, štrajkove koje će sigurno negativno utjecati na turizam i šire, a time na proračune na svim nivoima.

Nekoliko izjava sudionika jučerašnjeg sastanka nisu mi se svidjele, ali ne želim ih komentirati ovim putem, već će sutra na sindikalnom sastanku biti iznijete, te ostaje vidjeti kako su ih ostali sindikati doživjeli i postoji li volja da se nešto poduzme.

Predsjednik Jadranskih Sindikata, Cerovac Boris

Vaš komentar
Pratite nas na facebooku: