Most prema Hrvatskoj ili most prema nigdje?

Most prema Hrvatskoj ili most prema nigdje?

1675
Podijeli objavu
Photo: Boris Kačan

PELJEŠAC – Komarna i Brijesta. Mjesta su dodirnih točaka na kopnu i poluotoku Pelješcu o kojima ćete još puno čuti, naravno ukoliko most za Pelješac bude dovršen.

Doza nepovjerenja postoji kod većine stanovnika Dubrovačko-neretvanske županije za čardak ni na nebu, ni na zemlji. Obećanja svih Vlada i naslikavanja pojedinih političara pred izbore, hrvatska su stvarnost koja davi već gotovo dva desetljeća. Političari su godinama imali izvrsnu platformu za pumpanje nevjerojatne naivnosti lokalnog stanovništva i za cijenu samo par litara goriva, kako pričaju mještani Komarne, bageri bi proradili pred kamerama uz obećanje tadašnjih predsjednika ili predsjednice Vlade da je “most za Pelješac prioritet baš ove Vlade!”.

Notorna glupost, znamo danas. Niti je most izgrađen, niti išta napravljeno po tom pitanju. Mašta je doduše radila, pa smo imali ideje za tunele prema Pelješcu ili ispod Neuma, pa autocestu oko Neuma (naravno kroz susjednu državu, ali tko ih pita za mišljenje), ali kao bit će “samo” u tranzitu, pa neće biti autoceste jer nakon potrošenog novca za bojanje tunela, dalje od Ploča nema se više novca…. i tako dalje, i tako dalje…

Tehnički gledano, most ne bi trebalo ni graditi da je…

Paradoksalno, kako smo na portalu već pisali, povijest bilježi da je Neum Turskoj, da bi spasila sebe od Mlečana darovala Dubrovačka Republika. Austro-Ugarska je taj prostor anektirala, ali i pošteno Turcima platila. Ako bi primjerice u obzir uzeli slučaj ruske prodaje Aljaske SAD-u, u takvoj stvarnosti Neum bi tehnički zapravo bio vlasništvo pravnog sljednika Austrije! A to bi pak značilo da je taj komad zemlje (opet tehnički gledano) u sastavu Europske Unije, pa je gradnja mosta zapravo nepotrebna. Pustimo dalje mašti na volju pa zamislimo kako je jednako nepotrebna onog trenutka kad BiH uđe u sastav zajednice europskih naroda. A onda bi se silne milijarde skresane na gradnju čardaka s kojeg će jedina isplativa djelatnost biti skakanje bungie jumpingom, isplatile jedino – Kinezima!

Upravo zato je ovotjedni izbor Borisa Kačana mjesto gdje će se graditi most – hrvatska Komarna s kopnene strane i poluotok Klek s Bosansko-hercegovačke. Ovaj put s pogledom bez mosta. Valjda do trenutka kad se izgradi. Ako se izgradi. I bude li više potreban…

D.G.

BORIS KAČAN PHOTOGRAPHY

Vaš komentar
Pratite nas na facebooku: