BUTKOVIĆ: Odluka o ukidanju mostarine za Krk do kraja godine. Tunel Učka...

BUTKOVIĆ: Odluka o ukidanju mostarine za Krk do kraja godine. Tunel Učka – drugačiji problem

5549
Podijeli objavu
Photo: Mosrki.hr/VladaRH/Facebook

KRK – Ministar Oleg Butković odgovorio je na javni apel stanovnika Kvarnera i šireg riječkog područja o ukidanju naplate korištenja mosta za otok Krk, kao i prolaska kroz tunel Učka. “Nije korektno dovoditi u isti kontekst primjer oslobađanja naplate korištenja tunela Sveti Ilija kroz Biokovo s mostom za otok Krk ili pak tunelom Učka”, rekao je između ostalog ministar za Media servis. 

Dio građana izrazio je želju za istim pravima kao i drugdje u zemlji. Drže kako nije pravedno prometnicama koje ne spadaju u autoceste na geografski uskom području naplaćivati prolazak jednim mostom i jednim tunelom, dok je u ostatku zemlje korištenje cestovne infrastrukture besplatno. Osim prolaska kroz tunel Svetog Ilije, spominju i korištenje bez naplate novoizgrađenog mosta za Čiovo, pa čak i budućeg mosta za poluotok Pelješac.

Photo: Facebook

Razlozi (ne)naplate su demografske prirode

U kontekstu pobune stanovnika Vašeg kraja – Kvarnera i šireg riječkog područja o naplati mostarine za otok Krk i tunela Učka, kako komentirate argumente da je infrastruktura izgrađena od samodoprinosa građana i već je odavno isplaćena? Spominju se i primjeri poput tunela Sv. Ilije kroz Biokovo, gdje su se građani izborili za neplaćanje.

– Najprije dovoditi u isti kontekst tunel Sv. Ilija s mostom Krk i tunelom Učka nije korektno. Iz razloga što se most Krk ne naplaćuje za fizičke i pravne osobe s otoka Krka, Cresa, Lošinja, Raba, itd.  Dakle, svi oni koji imaju prebvalište, ne plaćaju most Krk.

Drugo, ukupan dug Hrvatskih autocesta je 5,5 milijardi eura. I mi smo, razmatrajući zahtjev gradova i općina iz Imotske krajine gdje je zaista demografska situacija puno gora i složenija nego na otoku Krku, išli u dogovor sa Svjetskom bankom i donijeli, rekao bih demografsku i političku odluku koja je u tom trenutku bila najbolja. – rekao je Butković.

Photo: Boris Kačan

Odluka o mostarini do kraja godine

Ostaje li onda sve po starom?

– Tunel Sv. Ilija nije autocesta. Isto tako most kopno-Krk nije formalno dio autoceste nego dio pristupne ceste koja dovodi promet na autocestu. Po tom principu bi trebalo osloboditi most Krk. Mi vodimo razgovore sa Svjetskom bankom i s kreditorima, jer je to dio jednog ukupnog duga, da se takva situacija dogodi i na ovome mostu. Ipak, ponavljam, dovoditi u istu situaciju most Krk i ljude koji tu žive pa su oslobođeni cestarine po Zakonu o otocima, s tunelom Sveti Ilija nije korektno. Ali evo, vodimo računa o tome, otvorili smo razgovore i pričekajmo do kraja godine da donesemo konačnu odluku – pojasnio je ministar.

Što je s tunelom Učka? Imamo bizaran primjer kako netko iz središnje ili zapadne Istre na putu prema otoku Krku mora platiti i tunel i most, dok drugdje u Hrvatskoj takvih primjera nema.

– To je točno. Tunel Učka nije pod ingerencijom Hrvatske vlade i Hrvatskih autocesta nego je kao i čitav Istarski ipsilon u koncesiji. Ne mogu Vlada ni Hrvatske autoceste donijeti odluku o isključenju, odnosno nenaplaćivanju tunela Učka iz razloga što je to dio razgovora i dogovora između postojećeg i budućeg ugovora o koncesiji koji se sada mijenja zbog izgradnje 150 milijuna eura vrijednog punog profila Istarskog ipsilona od tunela Učke do Pazina. Odnosno, već je u pripremi druga faza druge cijevi tunela i to je izdvojena priča od one Hrvatskih cesta i Autoceste Rijeka-Zagreb – zaključuje ministar Butković.

D.G.

Izvor: Media servis

PROČITAJTE JOŠ: POBUNA GRAĐANA: “Ako su drugi mostovi/tuneli besplatni, moraju i Krčki most i tunel Učka”

Pratite nas na facebooku: