Patentirao dron kojeg nitko neće u Hrvatskoj, ali zato ga Nijemci jedva...

Patentirao dron kojeg nitko neće u Hrvatskoj, ali zato ga Nijemci jedva čekaju!

6446
Podijeli objavu
Photo: Bojan Cinotti

ŠIBENIK – Morski dron kojeg je patentirao, može se koristiti prilikom traganja i spašavanja i u ekstremnim uvjetima, a izvrstan je stoga jer može povući i dvije osobe! Iako se čini da bi ova genijalna ideja mogla itekako zanimati nekog u jednoj pomorskoj Hrvatskoj, odgovor je “nula bodova”. Unatoč brojnim najvišim nagradama za patent, nije se javio nitko, pa čak ni tvrtka Mate Rimca koja je kao razlog odbijanja ponudila bizaran odgovor. Ipak, glas razuma pokazali su u Njemačkoj.

Šibenski izumitelj, Bojan Cinotti stoga neće razmišljati previše – ide odmah tamo gdje ga razumiju. U razgovoru za Morski.hr otkriva ipak i nešto više.

Odakle ideja za ovakav dron i kako to da ne postoji nešto takvo u svijetu?

– Prije tri godine me počela zanimati upotreba elektro pogona, što je danas polako in. Kako sam napravio prvi hrvatski Elektro-karting jer se bavim kartingom i utrkama, a živim na moru, želja mi je bila napraviti nešto u tu svrhu. Velike dimenzije bi bile problem za brod veličine od 4-5m tako da sam dobio ideju da to bude nešto što se može staviti u gepek od auta. Dosta tehnike sam iskoristio od flydrona u V2 verziji. Pravo rečeno, snalazio sam se izmišljajuci kako, jer nešto konkretno isto ne postoji.

Prvi test u Primoštenu uspješno odrađen – Marlin V3

Objavljuje Ante Čobanov u Nedjelja, 7. listopada 2018.

Ovaj prototip nije prvi, no je li i konačan i za koje je potrebe prvenstveno zamišljen?

– Izradio sam tri verzije koje su se u zadnje dvije godine nadopunjavale, nešto oblikom nešto snagom: V1, V2, V3 „Marlin“ kao sasvim nešto drugo (izgledom), namjena je bila početno snimanje podmorja i nadmorja na lokacijama gdje to nije dostupno, geodeti,  uzgoj ribe,brodogradnja, marine čekiranje nakon najma, oceanografski instituti, sonari itd.

Verzija V3 Marlin je vrh svega toga s jakim pogonom kao pomoć na moru, brzina, okretljivost, prijenos podataka, pa i kao pojas za spašavanje jer mislim da uz snagu koju ima može i dvije odrasle osobe potegnuti u slučaju spašavanja. Posjeduje noćnu navigaciju s gps-om, rasvijetom i kamerom koja direktno prenosi sliku na daljinski uz sva ostala snimanja.

Photo: Bojan Cinotti

Odbio ga Rimac: „Jednom smo pomogli nekoj osnovnoj školi i to nas ne zanima“

Nije prvi put da s ovim izlazite u javnost. Je li bilo interesa od hrvatskih tvrtki ili institucija za Vaš patent?

– Zadnje dvije godine sam posjetio s ekartom i marine i dronom sve hrvatske nacionalne i međunarodne sajmove. Osim zlatnih medalja i priznanja, kao i zlatnog globusa nisam dobio niti „hvala“, a kamoli interes.

Pada mi na pamet i tvrtka Rimac koji traže ljude poput Vas. Jeste li stupili ikad u kontakt?

– Rimca, odnosno tvrtku sam pri izgradnji ekarta kontaktirao i tražio pomoć u bilo kakvom obliku. Dobio sam odgovor da su jednom pomogli nekoj osnovnoj školi i da ih to trenutno ne zanima. Čuo sam da je Rimac u Biogradu započeo izgradnju e-glisera. Eto ja sam ovaj put brži s jakim dronom.

Objavljuje Bojan CinottiPonedjeljak, 8. listopada 2018.

Koji je Vaš plan s dronom dalje?

– Moj plan je bio izgraditi, bitne postavke istestirati i malo zapaliti javnost. Za dva dana bježim u Njemačku gdje me čekaju ljudi koje to zanima od državnih tvrtki do tehničkog fakulteta, smjer mehatronika. I jedna tamošnja državna firma koja vrši kontrolu vode na jezerima, bazenima, rijekama pokazala je interes.

Na žalost, u Hrvatskoj ja sam svemirac. Prvo, nemam kome pokazati jer mnogi to uopće ne razumiju, pogotovo oni koji bi trebali dati podršku.

I za kraj, sve projekte koje sam ostvario sam sam pofinancirao, sam izgradio, sam prezentirao uz pomoć udruge Inovatora Faust Vrančić iz Šibenika.

Jurica Gašpar

Vaš komentar
Pratite nas na facebooku: