EUROBAROMETAR: Europljani vole ribu i plodove mora

EUROBAROMETAR: Europljani vole ribu i plodove mora

316
Podijeli objavu
Photo: Pixabay

BRUXELLES – Europljani vole ribu i druge plodove mora, pokazalo je najnovije istraživanje Eurobarometra o odabiru potrošača u EU-u u vezi s proizvodima ribarstva.

Više od četiri od deset Europljana jede plodove mora najmanje jednom tjedno kod kuće. Cijena i dostupnost glavne su prepreke povećanju potrošnje. Regionalni, nacionalni i EU proizvodi uživaju vrlo jake preferencije potrošača. Studija također objašnjava kako politika EU-a pomaže u izgradnji povjerenja s potrošačima, uglavnom pouzdanim i korisnim potrošačkim informacijama.

– Europski potrošači kažu da žele imati ribu na jelovniku. Naša je odgovornost, kao kreatora politike, osigurati da naši građani mogu dugoročno uživati ​​u ovim ukusnim proizvodima. To znači osigurati održivost našeg ribarstva, a mi smo u tome dosta napredovali tijekom proteklih godina. Ali i akvakultura ima važnu ulogu: uzgojena riba iz EU-a održivi je izvor proteina i drugih hranjivih tvari. U društvu s niskom razinom ugljika, njegova će se uloga samo povećati – komentirao je ovo istraživanje europski povjerenik za okoliš, pomorstvo i ribarstvo Karmenu Vella.

Photo: Max Pixel

Europljani troše dvostruko više novca na ribu nego Amerikanci

EU je najveće svjetsko tržište proizvoda ribarstva i akvakulture. Mi trošimo dvostruko više novca na ribu po glavi stanovnika nego američki potrošači. Koji su razlozi zašto je to tako? Zato što mislimo da je zdrava (74%) i ukusna (59%). Supermarket ili ribarnica su mjesta gdje većina nas kupuje plodove mora, iako mnogi (40%) također preferiraju lokalnog ribara.

Proizvodi koje kupujemo su svježi ili zamrznuti; gotovo 60% kupaca izbjegava prethodno pripremljene riblje proizvode ili gotova jela. Međutim, potrebna nam je pomoć u kuhinji: samo 27% nas je dovoljno hrabro da kupi cijelu ribu, a ne očišćenu ili filetiranu.

Svugdje u EU potrošači pokazuju snažnu sklonost regionalnim, nacionalnim ili EU proizvodima.

Photo: Tvornica ribe Sardina/Facebook

Najmanje povjerenja prema uzgojenoj ribi

Govoreći o akvakulturi, istraživanje je također dalo odgovor na pitanje prave li potrošači razliku između divlje ribe, ulovljene na moru ili u rijekama, te akvakulture (uzgojene ribe). Dok više od trećine europskih potrošača riba preferira divlje proizvode (35%), gotovo jedna trećina (32%) ne pravi razliku. Samo 9% pokazuje snažnu sklonost proizvodima akvakulture.

Većina potrošača (61%) voli isprobavati nove proizvode i vrste. Međutim, ograničena ponuda (53%) i, posebno, previsoke cijene (70%) i dalje predstavljaju prepreku za potrošače koji žele jesti više morskih plodova. To pokazuje važnost pomaganja potrošačima da otkriju manje poznate vrste, koje mogu biti mnogo jeftinije od najčešćih. Zauzvrat, to može pomoći u smanjenju pritiska na najiskorištenije riblje zalihe, a češće iskorištavanje manje poznatih vrsta kojima je more bogato.

Studija potvrđuje visoku razinu povjerenja (83%) koju potrošači imaju u informacijama koje dobivaju kao rezultat propisa EU-a. Ne manje od 75% potrošača smatra da su informacije o proizvodu jasne i lako razumljive. Čak 94% potrošača ukazuje na važnost jasne deklaracije koja konzumente usmjerava do kada mogu sigurno konzumirati proizvod.

D.G.

Vaš komentar
Pratite nas na facebooku: