2 min. čitanja

Brodogradilište koje nije na moru i okrenuto je ekologiji

Brodogradilište koje nije na moru i okrenuto je ekologiji
Foto: Marsevis d.o.o.

KAŠTELIR - Luciano Beg pravi je čovjek na pravom mjestu koji već dugo razmišlja o gradnji brodova u skladu s ekološkim standardima - upravo realizira svoj dugo sanjani električni katamaran.

Kada je prije gotovo tri desetljeća pokrenuo vlastiti posao, bile su to usluge nautičkog turizma. A onda je kalup slavne Adrie 501 sve promijenio.

- Prijatelj nam je donio kalupe od stare Kvarnerplastike iz Adrije 501 da mu napravimo barku. Napravili smo ga za njega i zadržali kalupe da mogu napraviti jedan za sebe. Pa je došao prvi pa drugi, treći pa četvrti prijatelj i onda sam rekao: "sad ću napraviti seriju tih brodova". I tu je počelo - kaže Luciano Beg , vlasnik obiteljskog brodogradilišta Kaštelir.

To je bila prva serija. Nakon toga su osmislili i razvili prvi samostalni projekt - Picaro 20 - mali ribarski brod od šest metara. Napravili su ih 60-70 i oni i danas plove našim morem, dodaje.

Danas većinu proizvodnje malog obiteljskog brodogradilišta čine radni brodovi. Plovila za sport i rekreaciju, s kojima je sve počelo, iako vrlo tražena, trenutno su na čekanju, piše HRT.

U proteklom razdoblju tvrtka je izgradila oko 200 plovila. Također ima visoku razinu tehnološke opremljenosti i dobro je upućena u suvremene proizvodne procese. Muku muku muči s novim radnicima. Naši mladi preferiraju turizam. Djevojke iz dalekog Nepala očito nemaju ništa protiv brodogradnje.

- Čak i ozbiljna brodogradilišta imaju žensku ruku u proizvodnji laminara jer je poznato da su žene puno pedantnije od nas muškaraca, kaže Luciano.

Za podršku vlasniku bitni su dugogodišnji članovi tima.

- On je glavni vizionar svega, ima ideje i onda ih nekako realiziramo i završimo - kaže David Lazar, zaposlenik.

Luciano Beg je pravi čovjek na pravom mjestu koji već dugo razmišlja o gradnji brodova u skladu s ekološkim standardima. 15 godina nakon prvih nacrta, konačno realizira svoj dugo sanjani električni katamaran. Uz stakloplastike, gdje god je to moguće koriste se prirodni materijali.

- U ruci držim prototip, testni model stolice. Radit će se od prirodnih materijala u procesu vakuumske infuzije, znači lana namazanog bioepoksi smolom - ističe Luciano Beg.

- Ovo je početak ostvarenja sna o kojem sam govorio, o električnom katamaranu od 19 metara, širine 7 i pol metara, pokretat će ga dva elektromotora od 50 kilovata. Imat će 17 kilovatsati solarnih panela na krovu, 180 kilovatsati ugrađenih baterija, a jedan dan bez sunčeve svjetlosti trebao bi biti dovoljan za obavljanje svih poslova za koje će biti namijenjen, kaže vlasnik obiteljskog škvera.

Katamaran je sve bliže svojoj prvoj plovidbi, a već je u pripremi novi ekološki projekt - uređaj za prihvat crne i sive vode s plovila.

B.K.

Pritisnite ESC za zatvaranje.

© 2024 Morski HR. Powered by Ghost & Staticweb.dev

You've successfully subscribed to Morski HR
Great! Next, complete checkout for full access to Morski HR
Welcome back! You've successfully signed in
Success! Your account is fully activated, you now have access to all content.
Success! Your billing info is updated.
Billing info update failed.
Your link has expired.