4 min. čitanja

Može li ‘Icon of the Seas’ pristati u Gruž? Evo što kaže dubrovački kapetan

Može li ‘Icon of the Seas’ pristati u Gruž? Evo što kaže dubrovački kapetan
Foto: Screenshot/YouTube

Icon of the Seas, plovi kao najveći kruzer ikad i prvi na LNG pogon u floti kompanije Royal Caribbean International. Dug je 365 metara, ima 20 paluba i kapacitet od gotovo 8 tisuća putnika te 2 tisuće članova posade.

Izgrađen u brodogradilištu u Finskoj, ovaj orijaš vrijedan 2 milijarde USD ima više od 40 restorana, barova i salona, 7 bazena i šest tobogana, piše Dubrovački vjesnik.

Zasad se ‘mota’ oko Kariba, no s obzirom na to da je ljeto sezona kad cruiseri prelaze na Sredozemlje, brzo se povukla rasprava o tome što ako ‘Icon’ u itinerer jednom uključi i Dubrovnik. Umirovljenog kapetana s dugim stažem zapovjednika kruzera iz flote skandinavskog brodara Norwegian Cruise Line, Tea Grbića, novinari Dubrovačkog vjesnika upitali su jesu li utemeljene sumnje ekologa da je pogonsko gorivo ovog plovećeg diva prijetnja okolišu.

Tvrtka iz Rijeke brodskom elektronikom opremila najveći svjetski kruzer
Najveći kruzer na svijetu, koji je prošlog vikenda isplovio iz Miamija na svoje prvo putovanje, 365 m dug Icon of the Seas s čak 20 paluba i kapacitetom za 7.600 putnika, ima u sebi nešto hrvatsko, točnije riječko. Na njemu su brodsku elektroniku, radili riječki inženjeri elektronike iz tvrtke

- Ne, LNG nije opasan. Ako tako gledate, danas je onda sve opasno, i benzin i nafta, a LNG je najčistiji. Jest da je ovo malo više strojarsko pitanje, ali sigurno je da je plin gorivo koje najmanje zagađuje. Intencija svih suvremenih kruzera i jest da prijeđu na liquid natural gas, LNG. Mislim da je opasnost za okolinu manja nego kod drugih goriva - kaže kapetan Grbić. Na upit bi li, da mu ponude, stao za kormilo grdosije kakav je ‘Icon of the Seas’, kaže:

- Bih, nije to stvar veličine broda, već je do snage motora. Istina, ima dosta porata gdje je usko i opasno kad puše vjetar. Osnovna je stvar koliko vi imate snage u motorima da se možete suprotstaviti vjetru, kurentima i slično. Sve je to omjer snage i veličine, ako imate dovoljno snage u motorima da se izborite s vanjskim utjecajima, normalno manevrirate i držite kurs. Tako velik brod osobito je izložen vjetru, to je to veliko jedro.

Napominje da se ni malim brodom ne može dobro manevrirati bez snage u motoru po grubom vremenu.

- Manevriranje tako velikim kruzerom nije problem, ali postaje ako se nađe gdje je usko. Vidio sam da je on izašao iz Miamija, a tamo je kanal gdje su izradili nove terminale, viđam kruzere kao ove iz flote Royal Caribbean koji dosta ‘smanjuju’ širinu kanala. Brod takve veličine mora oprezno uplovljavati, ako se zapovjednik odlučio, uzet će tegljač, jedan, dva ili tri ako je loše vrijeme, a ako ima dovoljno snage u motoru može sam izmanevrirati - ističe.

PET PUTA VEĆI I TEŽI OD TITANIKA! Brodograditelji dovršili najveći putnički brod na svijetu
Icon Of The Seas najveći je putnički brod na svijetu kojeg je finsko brodogradilište Meyer Turku upravo izgradilo za Royal Caribbean International i uspješno je odradio prvu probnu plovidbu na otvorenom moru. Brod bi trebao biti isporučen naručitelju u listopadu, a isplovljava u siječnju 2024. godine. Radi se doista o

- Naravno da ima i porata bez remorkera, tada je na zapovjedniku procjena hoće li u njih ulaziti. Ako je vrijeme lijepo, nema straha, no ako je samo 1 posto opasnosti za ljude i imovinu, neće riskirati - objašnjava sugovornik. A na upit Dubrovačkog vjesnika može li ‘Icon’ pristati u Gružu, odgovara:

- Koliko mi je poznato, gruška luka ima dovoljno duljine rive i dubine, no ostaje pitanje kretanja. Mislim da bi mogao uploviti. Rekli su da je dug 360 metara otprilike, a tu je 330 metara. Svakako bi trebalo vidjeti kako je u akvatoriju, može li se taj kruzer normalno okrenuti, lučke vlasti i Kapetanija znat će koliko je sigurno jer mi nemamo remorkera, a kad zapuše bura, dosta je grubo. Ali ponavljam, sve je pitanje snage motora - zaključuje kapetan koji je zadnjih 20 godina navigacije proveo na Norwegian Cruise Line.

Ako ponos Royal Caribbeana put nanese u dubrovački akvatorij, direktor Luke Dubrovnik Željko Raguž ni trenutka ne dvoji.

- Bez problema možemo zbrinuti svaki kruzer, bio on dug 360 ili 460 metara. Što se tiče duljine i širine broda, kod nas je to ‘no limit’, jedino bi problem mogla biti dubina gaza. Kod nas je gaz do 11 metara, mislim da bi to bilo dovoljno. Koliko čujem, zasad je ‘Icon’ predviđen za Karibe, ali nikad ne reci nikad. Ako dođe, dobro nam došao - poručuje Raguž i otkriva kako je po gabaritima dosadašnji rekorder bio Norwegian Epic, kruzer duljine 330 metara koji je bez ikakvih problema pristao u Gružu 2021. godine.

Morskog orijaša pokreće šest dual-fuel motora koji za pogon mogu koristiti dizelsko gorivo i prirodni plin. Opremljen je i tehnologijom tzv. gorivih ćelija, priključcima za napajanje s obale i sustavima za povrat otpadne topline radi smanjenja emisije stakleničkih plinova. Tehnologija gorivih ćelija omogućuje napajanje hotelskih sadržaja na brodu, javlja portal za energetiku Offshore Energy.

Na ‘Iconu’ su brodsku elektroniku radili riječki inženjeri. Tjedan cruisinga u najluksuznijem smještaju stoji 80 tisuća USD, a možete unajmiti i stan na brodu za 10 tisuća eura - dnevno, piše Dubrovački vjesnik.

I.B.

Pritisnite ESC za zatvaranje.

© 2024 Morski HR. Powered by Ghost & Staticweb.dev

You've successfully subscribed to Morski HR
Great! Next, complete checkout for full access to Morski HR
Welcome back! You've successfully signed in
Success! Your account is fully activated, you now have access to all content.
Success! Your billing info is updated.
Billing info update failed.
Your link has expired.