5 min. čitanja

Uz 200 radnika iz Indije i zeleno svjetlo iz SAD-a Brodosplit kreće u proizvodnu ofenzivu

Uz 200 radnika iz Indije i zeleno svjetlo iz SAD-a Brodosplit kreće u proizvodnu ofenzivu
Foto: Morski.hr

Uz povratak jednog dijela starih radnika za rujan se u Brodosplitu očekuje značajnije pojačanje u proizvodnji, a radi se o angažmanu oko 200 novih radnika, koji po drugi put u splitski škver (prvi put je to bilo prije pandemije) masovnije dolaze iz Indije.

Za kompaniju koja se uspješno othrvala prijetnji stečaja očito se otvara novo poglavlje, kako navodi član Uprave Brodograđevne industrije Split Tomislav Čorak. To znači da će se ovime omogućiti da započete poslove dovrše u razumnim rokovima, ali nakon što su prethodno uspješno riješili financiranje svih tih poslova koji su bili na čekanju.

- Također je bitno reći da je refinanciranje obveza Brodosplita bilo odgođeno duže od godine dana zbog ishođenja dozvola koje su bile potrebne u Sjedinjenim Američkim Državama sa strane OFAC-a, sastavnice njihovog Ministarstva financija, slijedom sankcija uvedenih ruskim bankama nakon početka rata u Ukrajini.

Dugo smo čekali na odobrenja, i to je negativno utjecalo na dinamiku naših poslova i rezultate poslovanja, uključujući prošlogodišnje gubitke. Tome se sad staje na kraj, pa ćemo uspostaviti sve proizvodne procese kako bismo se vratili na prijašnje pozicije kada smo radili najsloženije projekte. Za to ćemo zajedno s novim radnicima iz Indije imati oko 400 proizvodnih radnika - kaže Čorak za Poslovni dnevnik.

Kad je počeo rat u Ukrajini, a propalo financiranje ugovoreno s njemačkim VTB-om u vlasništvu ruske banke, tvrtka se našla u velikom problemu iz kojeg je kao izlaz pronađena alternativa za financiranje s američkim fondom, pa su sad prvi na redu oni projekti koji čekaju dovršetak, a najvažniji je polarni kruzer za 200 putnika dužine 108 metara nazvan “Janssonius”.

Taj projekt je 80 posto dovršen. Čim dođu novi ljudi, većina ih ide upravo na taj projekt, a ostali će biti uključeni u druge projekte koje isto treba završiti. Pored toga Brodosplit ima potrebe i za radnicima specijalističkih struka, primjerice za uređenje interijera, a to će se rješavati kombinacijom izravnog zapošljavanja s tržišta rada ili angažiranjem specijalističkih tvrtki koje se bave određenim djelatnostima te imaju na raspolaganju potrebne radnike, dakle kroz kooperaciju.

Gdje je zapelo s obalnim ophodnim brodovima koje gradi Brodosplit? Nema novca, nema ni komunikacije
Glavni uvjet je da se dogovore oko cijene. Ministarstvo i brodogradilište prije dvije godine potpisali su ugovor o povećanju cijene za 10 posto za što MORH tvrdi da je najveći zakonski iznos. Škver smatra da su brodovi sada skuplji čak 79 posto, zbog poremećaja na globalnim tržištima materijala. Min…

Cilj je da se ovaj polarni kruzer za poznatog kupca završi, jer je to projekt na koji se odnosi jedino državno jamstvo koje je i naplaćeno od Brodosplita. Posrijedi je iznos od 32 milijuna eura, pa bi s isporukom broda novac bio vraćen državi. Kako se doznaje, slijedom nastavka ovih aktivnosti na projektu u tijeku su i kontakti s Ministarstvom financija da prilikom isporuke broda, što se očekuje sredinom iduće godine, iznos isplaćen po državnom jamstvu bude vraćen državi.

Na listi nedovršenih projekata također je jedrenjak s nultom emisijom, inače za 36 putnika, projekt koji je sufinanciran iz EU fondova, a iduće godine očekuje se njegovo testiranje. Na dovršetak čeka i tzv. riječni kruzer, brod koji je ostao u njihovoj floti, ali već dugo stoji, sve to nakon što je njegov naručitelj kao investitor izgubio arbitražni spor, ujedno i sam brod koji je čak kasnije Brodosplit pokušao prodati.

U skladu s kompanijskom strategijom trenutačno rade na njegovoj prekvalifikaciji, kako bi već 2024. plovio morem kao dio Brodosplitove flote na turističkoj liniji koja je prema touroperatorima vrlo profitabilna (Italija – Grčka).

Taj dio aktivnosti bit će zapravo vezan uz njihovo društvo Brodosplit Plovidba gdje s ukupno 5-6 brodova u floti, uključujući jedrenjak Golden Horizon, de facto posluju kao brodarska kompanija i namjera je kroz komercijalizaciju brodova vraćati kredite, s time da bi taj dio poslovanja ujedno poslužio i kao jamstvo za nove poslove.

Vrijedno je reći da Brodosplit dosad nije isticao tu svoju djelatnost koja je predviđena programom restrukturiranja, posebice jer se zbog utjecaja korone tržište našlo u velikim previranjima i negativnim kretanjima. Trenutno plove tri njihova broda – jahta Katina, jedrenjak Klara i kruzer Monet.

FOTO/VIDEO EKSKLUZIVNO Ušli smo u hale Brodosplita gdje se grade hrvatski vojni brodovi koje Banožić ne želi!
Splitsko brodogradilište gradit će seriju ophodnih brodova, objavio je službeno Brodosplit u kolovozu 2020. godine, nakon što je konačno dvije godine prije porinut i to poslije teških porođajnih muka Omiš, zasad jedini novi brod u Hrvatskoj ratnoj mornarici poslije (u to vrijeme) 16 godina.…

Vojni segment

Projekt ophodnih brodova sad je na 60-70 posto dovršenosti, pa bi se dva mogla isporučiti već za šest mjeseci, riješe li se prijepori s Ministarstvom obrane.
Međutim, u tijeku je projektiranje za potrebe mega projekta – rezidencijalnog broda (sa stanovima) pod imenom Narrative za investitora Storylines, u kojem Brodosplit sudjeluje s određenim iznosom, navodno značajnim, no čiju vrijednost Uprava ne može komunicirati. Brod je kompleksan, s pogonom na LNG, a namjera Brodosplita kao graditelja trebala bi generirati novo zapošljavanje.

Naime, prema procjenama Uprave, radi se o barem dvije tisuće ljudi koji bi bili potrebni, ali doznajemo i da tako veliki projekt pruža mogućnost da se dijelovi posla odrede i u drugim brodogradilištima.

Riječ je o višem razini suradnje od klasične kooperacije, odnosno o poslu u kojem bi mogli profitirati i druga hrvatska brodogradilišta, primjerice riječki 3. Maj i pulski novi Uljanik, pod pretpostavkom urednog poslovanja.

Za sad je za taj mega posao potpisano pismo namjere kao i brodograđevni ugovor koji još nije stupio na snagu, ali se aktivnosti razvoja projekta kao i projektiranje intenzivno odvijaju u sklopu Brodosplitovog odjela za projektiranje gdje radi oko 100 ljudi.

U obzir svakako treba uzeti i nastavak projekta vojnog programa, odnosno ophodnih brodova koji su, tvrde, u visokoj fazi dovršenosti, između 60 i 70 posto, tako da bi dva mogla biti za šest mjeseci isporučena riješe li se prijepori s naručiteljem, Ministarstvom obrane.

- S povratkom dijela starih radnika, te dolaskom 200 radnika iz Indije, nakon uspješnog refinanciranja naših obveza, vjerujemo u potpuni oporavak Brodosplita i uspješno poslovanje - poručuje Čorak.

A.B.

Pritisnite ESC za zatvaranje.

© 2024 Morski HR. Powered by Ghost & Staticweb.dev

You've successfully subscribed to Morski HR
Great! Next, complete checkout for full access to Morski HR
Welcome back! You've successfully signed in
Success! Your account is fully activated, you now have access to all content.
Success! Your billing info is updated.
Billing info update failed.
Your link has expired.