Za Hrvate nema krize, za čarter potroše do 4 tisuće eura

Photo: Morski.hr

Čarter je već godinama, osim apartmana i hotela, sinonim za jadranski turizam. Tjedne smjene u marinama svakog ljeta sve su veće budući da, logično, sve više turista spoznaje koliko je zapravo atraktivno ljetovati na – brodu. Odmak od tradicionalnog čartera, međutim, nudi tvrtka “Zizoo”.

To je prva platforma koja nema posrednike i koja čarter-tvrtkama nudi odgovarajuću tehnologiju za direktnu komercijalizaciju brodova na globalnom tržištu u stvarnom vremenu.

Kako vole u tvrtki osnovanoj 2014. godine istaknuti, “core business” je jednostavna online rezervacija više od 11.000 brodova različitih kategorija u 30 zemalja na 500 lokacija. Jedna od 30 zemalja je i Hrvatska, koju u “Zizoou” ističu kao vodeću europsku destinaciju za najam brodova.

Ako to za Lijepu našu tvrdi najveća web-platforma za najam brodova u svijetu (gledajući prihode), onda na čarter itekako vrijedi obratiti pažnju.

Klijenti “Zizooa” iz zapadne Europe i SAD-a preferiraju Hrvatsku ispred svih drugih globalnih odredišta.

U tvrtki koja nosi nadimak svjetski poznatog oceanografa Jacquesa-Yvesa Cousteaua predviđaju kako će industrija čarter-plovilima u Hrvatskoj zabilježiti trostruki rast u sljedećih pet godina, a “Zizoo” predstavlja najam brodova kao alternativu ili nadopunu hotelskom smještaju te tako eliminira “elitističku” stigmu industrije svjetskoj publici, posebno mladima koji su najveći rastući segment.

Zanimljivo, tvrtka “Zizoo” osnovana je 2014. godine, kada su Anna Baničević, Bečanka crnogorskog podrijetla, s partnerima iz Hrvatske Sinanom Mašovićem i Ivanom Miletićem te partnerom iz Španjolske Benitom del Valleom, prepoznali veliki potencijal industrije za iznajmljivanje plovila.

Nije trebalo dugo da isti potencijal prepozna i gomila stranih investitora, te se Anna i njezini poslovni partneri danas mogu pohvaliti kako su prošli mjesec zatvorili novu rundu financiranja te su od osnutka postigli gotovo četiri milijuna eura investicija, a trenutačno se prvenstveno usmjeravaju na daljnje unaprjeđenje proizvoda i ubrzanje stope rasta. Pa su tako otvorili i ured u Hrvatskoj, u Zagrebu.

Kada je u pitanju interes građana Hrvatske za najmom brodova, Hrvati su možda najsličniji Austrijancima ili Grcima jer su desetljećima u doticaju s industrijom te su svjesni pluseva koje donosi odmor na brodu. To znači da ih se ne treba dodatno educirati, nego su korisnici fokusirani na kvalitetu ponude.

Hrvatska je zbog otoka, ali i zbog razvijene infrastrukture, predodređena za ovaj tip odmora, ali u “Zizoou” vjeruju da je potrebno još edukacije tržišta kako bi se pokazalo koliko je zapravo najam broda pristupačan, posebno ako se usporedi s cijenama hotelskog smještaja u visokoj sezoni.

Hrvati najčešće jedre u Hrvatskoj, a Zadar i Split su im polazišta. Najpopularnije ture su im Brač/Hvar/Mljet/Vis (iz Splita) ili Kornati (iz Zadra). Domaći gosti uglavnom unajmljuju brodove na sedam dana u cjenovnom razredu od 2000 do 4000 eura za prosječno šest osoba po najmu.

(Vlado Ozretić, Slobodna Dalmacija)

Vaš komentar