Ekološki projekt Plava vreća – Kad more kaže hvala

Photo: Facebook

KRK/RIJEKA – Krčke Ponikve sudjelovale su na sajmu „Plavo Zeleni Fiumanka Expo“, održanom u sklopu ovogodišnje, 18. po redu Fiumanke. Na štandu Ponikava predstavljeni su ključni ekološki projekti: „Otok Krk bez otpada do 2020.“ i „Energetski neovisan otok Krk do 2030.“, a nastup na Fiumanki Ponikve su oplemenile i humanitarnom akcijom „Teov put za prvi korak“.

Strateški eko projekti

Među ključnim projektima koje trenutačno provode Ponikve je i projekt „Otok Krk bez otpada do 2020.“. Kao što je poznato, ekološki zasnovan sustav zbrinjavanja komunalnog otpada na otoku Krku uveden je još 2005. godine i bio je prvi toga tipa u Hrvatskoj. Po stupnju razvrstano prikupljenog otpada (trenutačno se odvojeno prikuplja preko 50% otpada), Krk je uvjerljivo najbolji u Hrvatskoj, a i iznad je EU prosjeka. No, ambicijama tu nije kraj pa direktor Frane Mrakovčić ističe da im je cilj do 2020. godine odvojeno prikupljati 80% otpada.

Drugi strateški eko projekt je „Energetski neovisan otok Krk do 2030.“. Cilj je do 2030. godine postići da otok Krk bude 100% energetski neovisan i 100% održivi otok, s 0% emisije stakleničkih plinova. Kako ističe Mrakovčić, u tom smislu već su ostvareni brojni pomaci: provodi se energetsko certificiranje zgrada u vlasništvu krčkih lokalnih samouprava, a osnovan je i poseban energetski tim koji provodi razne „energetske“ programe, a među ostalim, pomaže i građanima oko kandidiranja na javne pozive Fonda za zaštitu okoliša i energetsku učinkovitost za dobivanje sredstava za sufinanciranje energetske učinkovitosti i obnovljivih izvora energije. Izgrađeno je i fotonaponsko postrojenje „Treskavac“ kojim Ponikve od kraja 2012. godine proizvode električnu energiju dostatnu za vlastite potrebe.

Ponikve koriste i električne automobile, a jedan takav, Renault Clio – prerađen na električni pogon, predstavljen na štandu u Rijeci, sa zanimanjem su razgledavali posjetitelji.


„Plava vreća“

Već nekoliko godina Ponikve provode i projekt „Plava vreća“ (Blue Bag), ekološko-turistički program osmišljen za nautičare, turiste i sve zaljubljenike u prirodu koje se želi potaknuti na volontersko čišćenje obale od naplavina. Ta hvalevrijedna inicijativa u svijetu se provodi već godinama, a u Hrvatskoj od 2014. godine. Prve plave vreće na hrvatskoj obali pojavile su se na otoku Krku, čime su Krčani ponovno pokazali da su lideri u mnogim inovativnim akcijama koje promiču ekološku osviještenost, očuvanje okoliša i održiv razvoj.

Cilj akcije „Plava vreća“ je da svaki nautičar tijekom sezone sakupi barem jednu vreću naplavina. Turisti, ali i lokalno stanovništvo, na taj način osiguravaju sebi i drugima čiste plaže na kojima provode ljetne dane, a pokazuju i svoju ekološku osviještenost te brigu o okolišu.


Svi ovogodišnji natjecatelji Fiumanke također su dobili plave vreće što je imalo golem marketinški efekt u smislu popularizacije tog projekta i općenito jačanja ekološke svijesti.

https://www.facebook.com/photo.php?fbid=1367311643346048&set=p.1367311643346048&type=3&theater

Mnogi „zeleni“ projekti i energetski učinkovita rješenja pobuđuju velik interes Krčana, ali i njihovih gostiju. „DISCOVER ECO LIFESTYLE ON THE ISLAD OF KRK“ – poziv je koji turistima jasno daje do znanja na kakav otok dolaze provesti svoj godišnji odmor, a sve navedeno dio je ukupne strategije kojom se želi postići da otok Krk postane uistinu „jedinstven na Mediteranu“.

Pozitivne reakcije posjetitelja

Predstavnici Ponikava zadovoljni su svojim predstavljanjem na Fiumanki. – Naš je štand tijekom dva dana posjetio velik broj ljudi i drago nam je što smo vidjeli da su upoznati s većinom naših ekoloških projekata ili su barem čuli za njih. Podijelili smo i dosta propagandnih materijala: o prikupljanju otpada, o štednji energije, o kompostiranju, o recikliranju, o projektu „Plava vreća“ i slično. Posjetitelji su imali prilike upoznati i našeg Ekotoka, simpatičnu maskotu kojom populariziramo sve naše ekološke projekte. S interesom su razgledavali i električni Clio koji smo preradili u našoj radionici te su sa zanimanjem poslušali naše savjete o takvoj samogradnji. Zadovoljni smo i uspjehom humanitarne akcije za maloga Tea. Sve u svemu, drago nam je što smo i ove godine bili dio Fiumanke, poručio je Dejan Kosić, tehnički direktor Ponikava.

Dean Kosić

Vaš komentar