VLAHUŠIĆ: Smanjenju broja kruzera najviše se vesele u Kotoru i Zadru

Photo: Morski.hr

DUBROVNIKZADAR – Broj kruzera na Jadranu opada već šesti mjesec zaredom jer je Venecija odlučila ograničiti broj dolazaka u sam grad i time smanjila broj kruzerskih putnika sa 1.9 milijuna godišnje na 1.4 milijun godišnje. To su napravili kako bi smanjili veličinu brodova na maksimalno 96.000 BRT-a, ali i ukupan broj kruzera – piše na svom Facebook profilu bivši gradonačelnik Dubrovnika Andro Vlahušić uspoređujući Dubrovnik i Veneciju te kritizirajući stav nove gradske uprave o potrebi smanjenja broja dolazaka kruzera.

Vlahušić je dalje napisao:

Razlog nije u broju ni gužvama koji uzrokuju kruzerski putnici jer oni čine samo 5 % od ukupnog broja turista koji se kreće oko 28 milijuna godišnje. Napravili su to jedino i isključivo jer brodovi prolaze kroz samo srce grada, Canal Giudecca neposredno uz Duždevu palaču i Trg Svetoga Marka. Kruzerska industrija Veneciji generira godišnje oko 5.000 radnih mjesta i oko 250 milijuna eura godišnjeg prihoda čega su svjesni svi; građani, poduzetnici, gradska i državna vlast.

Photo: Pixabay

S druge strane u Dubrovniku nije problem u ruti pristupa gradu, ni u lokaciji pristana u Gružu nego jedino u prijevozu kruzerskih putnika od Gruža do Pila turističkim autobusima.

Svi gradovi i luke na Jadranu zabrinuti su zbog trendova koje diktira Venecija, jer je to jedina ozbiljna Home Port destinacija i luka polaska i završetka za najveći broj brodova na kružnim putovanjima. Samo gradska uprava Dubrovnika želi krivim metodama smanjiti gužvu na prometnicama i u povijesnoj jezgri grada, ograničavanjem ili bolje rečeno zabranom dolaska ionako manjeg broja kruzera u Dubrovnik. Koji su razlozi za krive odluke teško je shvatiti, pogotovo što su donesene bez bilo kakve stručne analize i bez razgovora svih uključenih u posao s brodovima i putnicima na kruzerima.

Kakva je budućnost Luke Dubrovnik, što dalje s Terminalom u Gružu ako nema dovoljno brodova i putnika? Ako Venecija sa 1.4 milijuna putnika generira veliki ekonomski utjecaj na grad, koliko 800.000 putnika stvara nove ekonomske vrijednosti u Dubrovniku. To su samo neka pitanja koja su se prethodno trebalo riješiti.

Photo: Screenshot – Lučka uprava Zadar

Ali znamo i da se odluci gospodina Frankovića najviše vesele u Kotoru i Zadru, koji računaju da će oni primati kruzere koje Dubrovnik odbije – napisao je bivši gradonačelnik Dubrovnika Andro Vlahušić.

Dubrovnikpress

Vaš komentar