RIJEKA kao ulaz u koridor Baltik-Jadran: Trenutne investicije u luku su čak 1,3 milijarde kuna!

Foto: Boris Kačan

OPATIJA/RIJEKA – U Opatiji je započela trodnevna Međunarodna multidisciplinarna konferencija o moru, prometu i logistici 2017, koju organiziraju Lučka uprava Rijeka i Pomorski fakultet Sveučilišta u Rijeci. Središnja je tema konferencije „Riječka luka kao ulazna vrata koridora Baltik-Jadran“, s fokusom na predstavljanje novih mogućnosti riječke luke te njezino pozicioniranje kao jednog od važnih resursa prometnoga koridora Baltik-Jadran.

Ravnatelj Lučke uprave Rijeka Denis Vukorepa istaknuo je kako se s ove konferencije želi poslati poruka kako postoje snažni argumenti da luka Rijeka postane dio koridora Baltik-Jadran. Tako postoji izuzetna vezanost na poljske partnere, budući da je najveći pojedinačni koncesionar u Luci Rijeka d.d. poljski operator OT Logistic, a veza s poljskim lukama ostvarena je potpisivanjem ugovora sa svjetskom tvrtkom ICTSI-jem, strateškim partnerom na Kontejnerskom terminalu Brajdica, koji u Europi ima terminal i u poljskom gradu Gdinji. Također, u sklopu konferencije predviđeno je potpisivanje Sporazuma o suradnji između Lučke uprave Gdanjsk i Lučke uprave Rijeka.

Photo: Grad Rijeka

„Luka Rijeka će u kratkom vremenu postati snažno intermodalno središte na Sjevernom Jadranu – imamo suvremeno opremljen postojeći teminal s pozadinskim terminalnom na Šrkljevu, a iduće godine bit će dovršen i novi terminal na Zagrebačkoj obali, koji će s dubinom gaza od 20 metara biti jedini deep sea terminal na sjevernom Jadranu. Vjerujem da novi terminal zajedno s prostorom Miklavja, koji se u suradnji s Općinom Matulji želimo staviti u funkciju prometno-logističkog centra, može zainteresirati velike svjetske operatere kao buduće koncesionare tog prostora,“ kazao je Vukorepa, istaknuvši kako se u riječkoj luci trenutno odvija investicijski ciklus vrijedan 1,3 milijarde kuna.

Zadovoljstvo najavama iz Vlade o skorom početku izgradnje ceste D-403,  izrazio je zamjenik riječkog gradonačelnika Marko Filipović, dodajući kako je Grad Rijeka sudjelovao u sređivanju imovinsko-pravnih pitanja, što je u najvećoj mjeri i učinjeno.Državna tajnica u Ministarstvu mora, prometa i infrastrukture Republike Hrvatske Maja Markovčić-Kostelac, istaknula je kako će Vlada RH uložiti napore da luku Rijeka, koja je već dio Mediteranskog koridora Europske unije, priključi prometnom koridoru koji povezuje Baltik i Jadran.

„Kad govorimo o luci kao intermodalnom i multimodalnom sjecištu, uz izgradnju novog terminala na Zagrebačkoj obali, radimo i na cestovnom povezivanju ovog terminala cestom D-403, čija će izgradnja započeti iduće godine. Uz to, kroz Instrument za povezivanje Europe (CEF) osigurali smo 116 milijuna eura za razvoj željezničke infrastrukture nužne za razvoj ovog terminala, a uz to, radi se i na izgradnji projekta koji će osigurati kvalitetnije obavljanje lučkih operacija i smanjivanje administrativnih prepreka u lukama,“ kazala je Kostelac.

Photo: Morski.hr

Dekan Pomorskog fakulteta Alen Jugović naglasio je kako je vrijednost ove konferencije simbioza znanosti te prijavnog i javnog sektora na razmatranju prometne infrastrukture kao pitanja od neposredne važnosti za kvalitetniji život svih građana.„Terminal na zagrebačkoj obali trebao bi biti gotov do kraja iduće godine, najavljeno je i skoro otvaranje pozadinskog terminala na Škrljevu, a poljska trvrtka OT logistic značajno sudjeluje u vlasničkoj strukturi Luke Rijeka d.d., što sve dovodi do toga da trebamo pojačati ulaganja ne samo na državnom nivou, već i na razini Europske unije u infrastrukturu, podižući time konkurentnost ne samo Rijeke i Hrvatske, već i Europske unije u globalnim okvirima te vjerujem da će ova konferencija tome i doprinijeti,“ kazao je Filipović.

Na otvaranju konferencije, na kojoj se tijekom tri dana očekuje oko 200 sudionika, govorili su i predstavnici Primorsko-goranske županije, Sveučilišta u Rijeci, udruge europskih luka (ESPO), Svjetske banke, kao i predstavnici Ministarstva morskog gospodarstva i unutarnjih plovnih putova Republike Poljske.

Grad Rijeka  R.I.

Vaš komentar