Štednja goriva ili neispravni brodovi – Brzina plovidbe ispod dozvoljene: “Je li koga briga?”

Photo: Wikimedia/Facebook

ŠIBENIK – Zbog čestog otkazivanja redovnih linija, derutnih, neispravnih i sporih brodova koji obavljaju putnički promet na šibenskom području prekipjelo je nezavisnom gradskom vijećniku Antonu Dobri koji je odlučio uzeti stvar u svoje ruke pa je danas poslao pismo ravnateljici Agencije za obalni linijski pomorski promet, a ako nitko i dalje ništa ne poduzme, najavio je i mogućnost tužbe, piše ŠibenikIn.

. Tri broda koji obavljaju putnički promet na šibenskom području stara su ukupno 156 godina, usluga je daleko ispod kvalitete putničkog prometa na ostalim područjima, a redovne linije prošle godine otkazane su čak 80 puta, naglašava Dobra u pismu.

– U Šibeniku postoje tri putničke linije; jedna trajektna, jedna brodska i jedna brzobrodska. U ovom trenutku na navedenim linijama plove tri broda; Lošinjanka, Tijat i Komiža. Nije zgorega napomenuti da su sva tri broda stara ukupno 156 godina, što je samo po sebi već strašna konstatacija. Obavljanje putničkog prometa u šibenskom okružju je daleko ispod kvaliteta putničkog prometa u ostalim okružjima, s najlošijim brodovima i najvećim brojem otkazivanja tijekom prošle godine. Kada se zbroje otkazivanja trajekta i brzobrodske linije, dolazimo do brojke od 80 neobavljenih putovanja – stoji u Dobrinom pismu.

On od Agencije za obalni linijski pomorski promet traži odgovor na pitanje zašto se postojeći promet ne odvija u skladu s pravilnikom.

– Brodovi plove brzinama koje nisu u skladu s pravilnikom zbog, prema neslužbenim informacijama, štednje goriva ili zbog neispravnosti brodova. Sadašnji koncesionar brzobrodske linije, Catamaran line  iz Splita, održava liniju 9502 katamaranom Komiža koji plovi brzinom od 14 čvorova, a nerijetko i manjom, a pravilniku o obavljanju putničkog pomorskog prometa stoji da je dogovorena brzina na toj liniji 22,5 čvorova. Budući je linija produžena za 20 minuta, uz ovakvu plovidbu, često se putuje sat i trideset minuta, nerijetko i više, što je brzobrodsku liniju dovelo na nivo trajektne po dužini putovanja. Uz to, isti katamaran često odustaje i plovi nesposoban – ističe Dobra.

Od Agencije moli i odgovor na pitanje zašto na brzobrodskoj liniji za Žirje već godinu i pol plovi katamaran Komiža kad je nositelj linije katamaran Broč koji je vezan u uvali duboka razbijen i neispravan.

ŠibenikIn

Vaš komentar