DANKO KONČAR: Uljanik, 3. Maj, Brodotrogir i finski Arctech mogu konkurirati Kinezima i Korejcima

Foto: Brodotrogir

PULA – Među prvim imenima koja su se spominjala u kontekstu potencijalnih strateških partnera, spremnih pružiti ruku pomoći i suradnje posrnulom pulskom brodogradilištu, bila je tvrtka Kermas energija, u vlasništvu poduzetnika Danka Končara.

Njegov boravak u Puli iskoristili su kolege Glasa Istre da bi s njime porazgovarali o pismu namjere koje je upućeno na adresu Uljanika, u kojem Kermas Energija budućnost pulskog brodogradilišta vidi kao dio integracije zajedno s njegovim Brodotrogirom i jednog ili više europskih brodogradilišta.

U ovom trenutku Kermas privodi kraju proces preuzimanja 55 posto dionica finskog brodogradilišta Arctech Helsinki Shipyard, koje je u vlasništvu ruskog United Shipbuilding Corporationa. Tu nam je informaciju potvrdio i Danko Končar, koji potencijal te tvrtke vidi i u činjenici da je Arctech izgradio gotovo 60 posto ledene flote, odnosno brodova koji sada plove po području Arktika.

Photo: Uljanik

Ne cvatu ruže ni u Europi

– Ugovor još nije potpisan, ali postoji određena sinergija i s njima već surađujemo na projektu gradnje arktičkog tankera. Riječ je o tankeru dugom 220 metara, koji ima oplatu debljine 180 milimetara i bez problema lomi led debljine dva metra. Ne trebaju mu ledolomci za plovidbu u polarnim uvjetima i bez problema plovi na temperaturama od minus 40 stupnjeva. U Brodotrogiru radimo tri četvrtine tog broda, a jednu četvrtinu rade u Helsinkiju, kaže Končar.

Pitali smo ga ima li tu mjesta da se u čitavu priču uključe i pulski brodograditelji.

– Uljanik je za mene pojam. Nešto što ima značaj ne samo u Hrvatskoj, nego i svjetskoj brodogradnji. To je ime, brend. No, činjenica je da već neko vrijeme brodogradnji ne cvatu ruže, a činjenica je i da je Europa prepustila brodogradnju na milost i nemilost tržištu. Zaboravili su im pomoći pa je sada situacija takva da je malo koje brodogradilište u Europi preživjelo, a ona koja su preživjela teško mogu konkurirati južnokorejskim i kineskim brodogradilištima, koja njihove države obilato pomažu. No, situacija je danas takva da su i oni u dugovima, kaže Končar.

Leonid Slijepčević, Glas Istre

Vaš komentar