MOST ČIOVO – Dovršetak koji ovisi o svemu i svačemu – pa i o vjetru!

Photo: Miroslav Lelas

ČIOVO/TROGIR – Bliži se još jedno ljeto, još jedna turistička sezona za koju se najavljuje da bi mogla biti rekordna, a oči Trogirana uprte su u novi Čiovski most u izgradnji. Trogirani i mnogi drugi s dozom skepticizma primili su vijest da će se izgradnja mosta dovršiti ovog ljeta. Njihova nevjerica ne čudi jer su se posljednjih godina naslušali raznih obećanja koja se nisu obistinila, a upravo Trogir i Čiovo najviše pate zbog nesnosnih gužvi u prometu, koje doživljavaju svoj vrhunac tijekom ljetnih mjeseci.

Iz Hrvatskih cesta krajem ožujak izvijestili su da se radovi na mostu kopno – Čiovo odvijaju prema dinamičkom planu izvođenja te da se očekuje da bi most trebao biti otvoren za promet sredinom srpnja.

Photo: Miroslav Lelas

Počela montaža rasponske konstrukcije

Nakon nekoliko dana pauze zbog uskršnjih blagdana, radovi su se danas nastavili, a najnovije stanje na gradilištu za Dalmaciju danas komentirala je glasnogovornica Hrvatskih cesta, Tamara Pajić.

– U ovom trenutku radovi se izvode na svim segmentima projekta i to na spojnim cestama 1 i 2, te na donjem i gornjem ustroju mosta. Montaža rasponske konstrukcije na samome mostu započela je početkom prošlog tjedna, kada su se za to stvorili vremenski uvjeti. Bitno je napomenuti kako se rad u pogonima, u smislu poštivanja dinamike proizvodnje, produžio u dvije smjene.

Isto tako, po početku montaže i stvaranju povoljnih vremenskih uvjeta za rad, pojačale su se aktivnosti na samom gradilištu u smislu produženja radnog vremena.

Photo: Miroslav Lelas

Vremenski uvjeti iznimno određuju rad gradilištu, što se očituje i u samoj montaži s kojomse moglo započeti tek početkom prošlog tjedna, odnosno po stvaranju uvjeta za mogućnost montaže. Očekujemo dovršenje radova na predmetnom projektu tijekom srpnja ove godine – kazala je Paić.

Da se radovi s obje strane mosta odvijaju “punom parom” uvjerili smo se na terenu. U neformalnom razgovoru s jednim od djelatnika kojega smo zatekli na gradilištu doznali smo da se radi sve da bi se “uhvatio” zacrtani srpanjski rok. Ipak, otkrio je da puno toga ovisi o vremenskim prilikama. Na pitanje kako vremenske prilike ikoga smiju iznenaditi u proljeće, koje je uvijek promjenjivo godišnje doba, odgovorio je kako nije problem kiša, nego vjetar, koji već pri umjerenoj jačini smeta radu dizalica. Na upit postoje li anemometri koji mjere točnu brzinu vjetra na novom Čiovskom mostu odgovara da brzinu vjetra gledaju na – internetu!

Photo: Miroslav Lelas

Anemometar na dizalici

Kako ovako ozbiljan građevinski projekt nikako ne bi smio ovisiti o vrlo nepreciznom izvlačenju podataka o brzini vjetra s interneta, jer to bi značilo da se vjetar procjenjuje, a ne mjeri, ponovno smo se obratili Hrvatskim cestama s upitom mjerili li se vjetar na gradilištu budućeg Čiovskog mosta.

– Rad dizalice regulira se s ugrađenim anemometrom koji mjeri jačinu vjetra i brzinu strujanja zraka kao i određenih komponenti vektora vjetra, s time da se isti podaci usklađuju sa službenim podacima dobivenim iz Zračne luke Split a sve sukladno zadanim uvjetima Hrvatskog registra brodova koji propisuju rad dizalice – kazala je Pajić.

A mi se nadamo da će prvi automobili preko novog Čiovskog mosta zaista prijeći već ovoga srpnja.

Rade Popadić, Dalmacija danas

Vaš komentar