ZELENA AKCIJA PROTIV LNG-a: Opasno je dati pomorsko dobro u koncesiju na 99 godina

Photo: Zelena akcija

Poruka je to koju su uputili aktivisti i aktivistkinje Zelene akcije tijekom današnje prosvjedne akcije ispred Hrvatskog sabora. Držeći ironične natpise poput “Akcija! Jadransko more na samo 99 godina” i “Prodajemo pomorsko dobro po hitnom postupku”, ukazali su na problematičnost Zakona koji izgleda kao da je složen preko noći jer sadrži tek 14 članaka s vrlo slabom obrazloženjem.

Smatramo vrlo opasnim da se pomorsko dobro daje na 99 godina i to što Zakon ide po hitnom postupku, bez ikakvog obrazloženja “zašto” – ističe Mileta.

U zelenoj akciji kažu da se protive ne samo izgradnji plutajućeg već i kopnenog terminala i smatraju da je cijeli projekt ekonomski je neisplativ jer je u prvom krugu natječaja za zakup kapaciteta terminala stigla tek jedna obvezujuća ponuda. Pozivaju građane da se uključe u javnu raspravu.

IZUMITELJ I STRUČNJAK HRVATSKOJ NUDI RJEŠENJE: “LNG terminal – da, ali na hrvatski način!”

Photo: Youtube/Screenshot

Ministarstvo zaštite okoliša otvorilo javno savjetovanje o LNG-u

S obzirom na veliki interes javnosti po pitanju realizacije projekta LNG terminala na otoku Krku, a s ciljem transparentnog i pravovremenog informiranja zainteresirane javnosti, Ministarstvo zaštite okoliša i energetike u priopćenju obavještava javnost da je danas otvoreno javno savjetovanje o Nacrtu prijedloga Zakona o terminalu za ukapljeni prirodni plin (UPP).

Ministarstvo poziva stručnu i zainteresiranu javnost da se uključi u raspravu te dostavi svoje prijedloge i primjedbe na tekst Nacrta prijedloga Zakona o terminalu za UPP putem elektroničke aplikacije e-Savjetovanje. Nacrtom prijedloga Zakona uređuje se infrastruktura terminala za UPP koja je od strateškog interesa za Republiku Hrvatsku, izdavanje koncesije na pomorskom dobru za realizaciju terminala za UPP i prateće infrastrukture, kao i pravila i mjere s ciljem očuvanja sigurnosti opskrbe prirodnim plinom.Nacrtom prijedloga Zakona prvenstveno se uređuje izdavanje koncesije na pomorskom dobru za realizaciju terminala za UPP i koncesijska naknada za pomorsko dobro koja se isplaćuje u korist jedinica lokalne (regionalne) samouprave i državnog proračuna. Stoga se ovim Nacrtom prijedloga Zakona dodjeljuje koncesija na pomorskom dobru investitoru koji je određen za realizaciju projekta. Nacrtom prijedloga Zakona određeno je da brod (FSRU) mora ploviti pod hrvatskom zastavom, kao i obvezna osiguranja i oslobođenje od plaćanja poreza na dohodak osoba ukrcanih na pomorske objekte, a kako bi se potaknulo odnosno osiguralo zapošljavanje hrvatskih pomoraca na pomorskom objektu s obzirom da su naši pomorci u međunarodnim vodama oslobođeni navedenih poreza.

Photo: Youtube/Screenshot

Nacrtom prijedloga Zakona uređuje se interes izgradnje UPP terminala od strane Republike Hrvatske te se određuje investitor koji će u ime i za račun Republike Hrvatske pokrenuti postupak izvlaštenja, a kako bi se sukladno propisima kojima se uređuje izvlaštenje isto bilo u mogućnosti pokrenuti. Nacrtom prijedloga Zakona uređuje se naknada za sigurnost opskrbe sukladno Uredbi (EU) 2017/1938 kojom se određuju obveze država članica da implementiraju između ostalih i preventivne mjere za sigurnost opskrbe.

Navedena naknada neće utjecati na cijenu plina u Republici Hrvatskoj prema krajnjim kupcima, već će se ista određivati na godišnjoj razini od strane Hrvatske energetske regulatorne agencije u okviru postojećih tarifa za transport odnosno, troška usluge transporta plina, ističe se u priopćenju Ministarstva zaštite okoliša i energetike.

I.B.

Vaš komentar