ZAOKRET? Uljanik će umjesto tankera i teretnjaka graditi putničke brodove

PULA – Uljanik se neće ugasiti, proizvodnja neće stati, ali će iz brodogradilišta izlaziti drugačiji brodovi. Umjesto teretnih brodova i tankera, Uljanik bi u budućnosti trebao isporučivati sofisticiranije i isplativije putničke brodove.

– Radi se o zaokretu proizvodnog programa s naglaskom na putnički program. Mi želimo napraviti odmak od brodova koje ne možemo graditi s dobiti, a to su tankeri, teretni brodovi, odnosno tzv. bulkeri, brodovi za prijevoz kontejnera i slično. Prelaskom na putnički program izgradnje mi samo pratimo trendove EU brodogradnje te tako potencijalno stavljamo Uljanik na mapu škverova koji grade putničke brodove. Cjelokupno hrvatsko gospodarstvo može imati benefit od ovoga budući je multiplikacijski faktor u ovakvim poslovima ogroman. Dakle, mi brodogradnju želimo razvijati te podizati na viši nivo i nipošto ju ne namjeravamo ugasiti – doznaje Glas Istre iz Kermas grupacije.

Nadalje navode kako 99 posto brodova poput tankera danas grade u Kini, odnosno Dalekom istoku, i jednostavno cijene koje je moguće postići na tržištu nisu u skladu s proizvodnom cijenom koju Uljanik ili bilo koje drugo europsko brodogradilište ima.

Za putničke brodove drže kako imaju konkurentnu cijenu realne rokove izgradnje koji se uz optimizaciju proizvodnje, dakle izbjegavanje penala – mogu jamčiti. Zaključuju u priopćenju kako se uz sinergiju s Brodotrogirom i finskim Artechom svi predviđeni poslovi mogu pravovremeno projektirati i izgraditi te izbjeći penali.

Ministar Horvat je u emisiji Otvoreno HTV-a ponovio kako situacija u najvećem hrvatskom brodogradilištu posljednjih 10 do 15 godina nije ni vesela, ni sretna, ni spretna i da ima puno razloga za zabrinutost, ali i vjeruje u dobro rješenje.

– U dokumentu koji je poslan Bruxellesu naziru se obrisi nečega s čim bi mogli početi već unutar mjesec dana uz angažman Uljanika i njegovog strateškog partnera te jamstvenim portfeljem za koji je država spremna. Ono što želimo, kao i u segmentu Agrokora, jest osposobiti ne samo Uljanik, već cijelu Uljanik grupu, da posluje pozitivno i da se konačno presječe modalitet ugovaranja brodova s unaprijed predviđenim minusima, kašnjenja u isporukama i nekim drugim problemima unutar samog ugovaranja – rekao je Horvat.

D.G.

Vaš komentar