MORH konačno najavio primopredaju prototipa Obalnog ophodnog broda
Prije 2 godine
Photo: Brodosplit
SPLIT – Svečanost primopredaje i imenovanja prototipa novog obalnog ophodnog broda Hrvatske ratne mornarice održat će se u petak, 7. prosinca 2018., u vojarni “Admiral flote Sveto Letica – Barba” u Splitu s početkom u 11 sati, a nakon toga planirana je kratka plovidba Kaštelanskim zaljevom, izvijestilo je Ministarstvo obrane Republike Hrvatske.
Prototip obalnog ophodnog broda nosit će ime “Omiš”, a u svojstvu počasnog kuma ime broda otkrit će Roko Vranić, otac Josipa Vranića, prvog poginulog pripadnika Hrvatske ratne mornarice i prve žrtve Domovinskog rata u Splitu.
HRM će još dodatno ispitati ovaj prototip, nakon čega u Brodosplitu očekuju da će se nastaviti plan gradnje još četiri “blizanca” OOB-31.
Brod je većinom hrvatski proizvod i u njegovu je opremanju sudjelovalo 40-ak domaćih tvrtki.
Photo: Brodosplit
Photo: Brodosplit
Photo: Brodosplit
Photo: Brodosplit
Foto: Brodosplit
Photo: Brodosplit
Photo: Brodosplit
Photo: Brodosplit
Moderni, čvrsti i brzi čuvari morskih granica
Obalni ophodni brodovi koristit će se zaštitu unutarnjih morskih voda te u slučaju potrebe i za zadaće borbene i logističke potpore. U svakodnevnom poslu služe i za potporu otočnom stanovništvu te sudjelovanje u akcijama traganja i spašavanja na moru.
Brzinu od 28 čvorova osiguravaju glavni brodski motori snage 2 x 2525 kW ili 2 x 3386 konjskih snaga. Vrlo je sposoban u progonu, a kao posebna odlika ističe se optimiziranost brodskih sustava gdje s jednim ukrcajem goriva može otploviti 1000 nautičkih milja. Optimizirana potrošnja goriva zbog inovativnog dizajna oblika trupa i odličnih plovidbenih svojstava omogućava vrlo efikasno korištenje čime se ostvaruju znatne uštede u usporedbi sa sličnim brodovima.
Zbog zahtjevne strukture koja se sastavljala od čelika povišene čvrstoće debljine 4 do 6 milimetara, trup broda radio se segment po segment uglavljen u 30 tona tešku ‘kolijevku’ koja onemogućava deformaciju trupa. Ukupno je na brod ugrađeno 67 tona čelika, te 7 tona aluminija od kojeg je napravljeno nadgrađe i kormilarnica.Kapacitet broda je 17 ljudi uz autonomiju plovidbe od 10 dana. Opremljen je i desalinizatorima za filtriranje morske u pitku vodu.
Brod dužine 43 m opremljen je daljinski upravljanom oružnom stanicom sa automatskim 30mm topom te dvije ručno upravljive strojnice 12,7 m i 4 ručna prijenosna protuzrakoplovna raketna sustava. Glavne značajke stanice su daljinsko upravljanje, built-in sustav elektro-optičkih senzora za autonomno djelovanje, djelovanje danju i noću, stabilizirana kupola, automatsko praćenje cilja, a može ispaliti 200 komada streljiva u minuti.
Brod je opremljen i krmenom rampom i diverzantskom brodicom krutog trupa za 6 članova posade s propulzijskim dizel motorom koji omogućuje brzine do 40 čvorova i autonomiju plovidbe od 60 NM.
Projekt izgradnje obalno ophodnih brodova hrvatsku Obalnu stražu stavlja uz bok modernijih svjetskih obalnih straža. Osim značajnih referenci koje Brodosplit stječe ovim projektom, povratak u nišu brodogradnje specijalne namjene.
Naša web stranica koristi kolačiće kako bismo vam pružili najbolje moguće korisničko iskustvo.
Informacije o kolačićima koje koristimo ili opcije za isključivanje kolačića možete pronaći u postavkama
Pregled privatnosti
Ova web stranica koristi kolačiće tako da vam možemo pružiti najbolje moguće korisničko iskustvo. Podaci o kolačićima pohranjuju se u vašem pregledniku i obavljaju funkcije poput prepoznavanja kod povratka na našu web stranicu i pomaže našem timu da shvati koji su dijelovi web stranice vama najzanimljiviji i najkorisniji.
Neophodni kolačići
Neophodni kolačići trebali bi biti omogućeni uvijek kako bismo mogli spremiti vaše postavke kolačića.
Ukoliko onemogućite ovaj kolačić, mi nećemo moći spremiti vaše postavke. To znači da ćete prilikom svake posjete morati odobriti ili blokirati kolačiće.