ŠIBENIK Kreativni klaster nautike: Hrvatska vodeća svjetska charter destinacija

ŠIBENIK Kreativni klaster nautike: Hrvatska vodeća svjetska charter destinacija

730
Podijeli objavu
Photo: BBS

ŠIBENIK – Od zajedničkoga rada agencija i čarteraških kompanija koristi bi imala cijela lokalna zajednica jer gosti više platežne moći traže posebne i inovativne doživljaje, eno-gastro, nautičke, kulturne, pustolovne i sve druge proizvode posebnih tema i interesa. Ovi oblici turizma odmiču Hrvatsku od imidža destinacije sunca i mora, pune smještajne kapacitete van sezone i omogućavaju cjelogodišnji turizam. Jedan je to od zaključaka B2B konferencije „Šibensko-kninska županija kao kreativni klaster“ održane u Šibeniku u organizaciji Hrvatske gospodarske komore, Tvrđave kulture Šibenik te uz podršku Lučke uprave Šibenik.

Prostor Gradske vijećnice Šibenik bio je do kraja popunjen predstavnicima renomiranih turističkih agencija, charter i pomorskih tvrtki iz cijele Hrvatske, kao i različitim dionicima turističke ponude  Šibensko-kninske županije na koju je ovaj put stavljen fokus.

Dnevna potrošnja charter nautičara 183 eura 

Kako je dnevna potrošnja nautičara na charter plovilima  u 2017. iznosila 183 eura po danu, što je značajno više od potrošnje prosječnog turista sa 79 eura po danu, jasno je da postoji ogroman potencijal u povezivanju nautičkog turizma s ostalim turističkim proizvodima poput eno-gastro i kulturnih, a turističke agencije su kreatori takvih složenih paketa visoke dodane vrijednosti.

Na konferenciji su predstavljeni i novi projekti u Šibensko-kninskoj županiji: projekt Šibenske biskupije obnove palače Galbiani i  Interpretacijskog centra katedrale sv. Jakova “Civitas sacra – Sveti grad”, tematski kostimirani razgled grada „Mračna strana srednjovjekovnog Šibenika“ koji provode vodiči šibenske Udruge turističkih vodiča Mihovil, kao i projekt HGK ŽK Zadar 4helix+: Kreativna inovacija za plava poduzeća Mediterana i rast klastera.

Photo: D-Marin PR

Tvrđava kulture Šibenik predstavila je mogućnosti korištenja prostora i posebnih doživljaja Tvrđave sv. Mihovila i Tvrđave Barone na kojoj je nakon poslovnih sastanaka između sudionika održan drugi dio konferencije, namijenjen neformalnom povezivanju uz eno-gastro ponudu županije.  

Predsjednica HGK Strukovne grupacije putničkih agencija Šibensko-kninske županije Ivana Šišara izrazila je zadovoljstvo interesom agencija i chartera iz ostatka Hrvatske za konferenciju.

– Lokalne agencije svake godine osmišljavaju nove pakete i ture kako bi obogatili svoju ponudu, a ovom konferencijom želimo spojiti naše lokalne agencije i ostale sudionike u turizmu koji u svojoj ponudi nude Šibenik i regiju te se nadamo da će doći do njihove suradnje – kazala je Šišara.

Photo: Eric Ward on Unsplash

Hrvatska je vodeća charter destinacija na svijetu

Ukupan broj charter plovila u Hrvatskoj narastao je na 4.375, čime je Hrvatska vodeća charter destinacija na svijetu, a preko pola milijuna nautičkih gostiju ostvarilo je gotovo 3,5 milijuna noćenja. U razdoblju od 2010. do 2017. godine broj aktivnih putničkih agencija narastao je za 44 posto, s 870 na 1.254, a prihodi za 54 posto, s 3,3 milijarde na 5,1 milijardi kuna. Broj zaposlenih u hrvatskim agencijama je 2017. godine dosegnuo ukupno 5.540, što je 20 posto više nego 2010. godine, izvještava Hrvatska gospodarska komora.

I.B.

Vaš komentar
Pratite nas na facebooku: