Najteži tranzit kroz novi Sueski kanal plovne jedinice sagrađene u 3. Maju

Najteži tranzit kroz novi Sueski kanal plovne jedinice sagrađene u 3. Maju

1894
Podijeli objavu
Photo: Wikimedia

Djelatnici Uprave Sueskog kanala (SCA) izvršili u utorak 25. prosinca jedan od najtežih tranzita ove godine, dok su plovili divovskom jedinicom za skladištenje i iskrcavanje (FPSO) kroz plovni put.

U izazovnom zadatku FPSO Firenzu je vuklo pet velikih SCA tegljača, uključujući MT / Ezzat Adel, najveći tegljač na Bliskom Istoku, s vučnim vodovima pričvršćenim na stražnji dio broda. Šest vrlo dobro obučenih i iskusnih pilota dodijeljeni su tranzitu kako bi jamčili siguran prolaz plovila.

FPSO je bio dio konvoja u smjeru juga koji je plovio iz Italije za Dubai, prenosi Pomorac.net. Plutajuća jedinica pod talijanskom zastavom provukla se kroz novi Sueski kanal, opremljena posebnim navigacijskim pomagalima. Štoviše, ruta je bila bez jakih krivulja, što omogućuje lakši prolaz. Prolaz plovila koštao je 2,5 milijuna dolara, navodi SCA.

Izgrađena 1989. godine u brodogradilištu 3. Maj, FPSO Firenze ima dužinu od 268 metara, širinu 42,5 metara, gaz 8,5 metara, ukupnu nosivost 95.500 tona i bruto tonažu od 59.491 tona. Brod je prenamijenjen iz Aframax tankera, nosivosti 110.400 dwt, u FPSO 2011. godine. FPSO je u vlasništvu talijanske naftne i plinske kompanije ENI.

Osvrnuvši se na tranzit, predsjednik uprave Sueskog kanala Mohab Mameesh ponovno je potvrdio spremnost kanala za prihvat svih vrsta plovila sadašnje i nove generacije, osobito nakon projekta novog Sueskog kanala. Naime, projekt je obuhvatio proširenje i produbljivanje 35 kilometara postojećeg kanala do dubine od 24 metra, kao i kopanje i stvaranje 37 kilometara tzv. “druge trake”, koja se proteže paralelno s postojećim plovnim putem.

Prema podacima SCA, kanal je ove godine registrirao prolaz 55 plovila iz oba smjera s ukupnom bruto tonažom od 4,1 milijuna tona, od čega 30 brodova plovilo na jug i 25 na sjever.

Osim toga, plovni put je ove godine imao 8 velikih brodova od kojih svaki ima kapacitet od preko 150.000 bruto tona.

Najveći brod u konvoju prema jugu bio je „CMA CGM Louis Berliot“ od 20.600 TEU koji je plovio od Španjolske do Dubaija, dok je najveći brod u sjevernom konvoju također bio ogroman kontejnerski brod, „MSC Livorno“ od 14.000 TEU, koji je plovio iz Singapura za Egipat.

World Maritime NewsPomorac.net

Vaš komentar
Pratite nas na facebooku: