Uljanik plovidba: “Planirano zadržavanje filipinskih radnika na brodu naviše dvadesetak dana”

Uljanik plovidba: “Planirano zadržavanje filipinskih radnika na brodu naviše dvadesetak dana”

993
Podijeli objavu
Photo: Dirk Spijkers / Unsplash

Nakon jučerašnje objave Sindikata pomoraca Hrvatske o ukrcavanju pomoraca iz trećih zemalja na brodove pod hrvatskom zastavom, iz Uljanik plovidbe poslali su očitovanje na temu koje prenosimo u nastavku:

“Istina je da su prije par dana na brod Champion Istra ukrcana 3 filipinska državljana, ali naglašavamo da nisu ukrcani  u statusu članova posade, nego u svojstvu izvođača kratkotrajnih radova čišćenja balastnih tankova (tzv. “riding squad”, odnosno tzv. “supernumerary”)  i to na izričiti zahtjev bare boat charterera odnosno noveškog zakupca broda i u organizaciji managera broda društva ASP Ship Management Singapore Pte Ltd., Singapore, poručuju iz Uljanik plovidbe.

Poslodavac prema ugovorima o privremenom zapošljavanju predmetnih filipinskih radnika jest strana management kompanija, ASP Crew Management Services Inc., odnosno Crew Management Services S.A., iz Melbourna, Australija u ime i za račun dugoročnog zakupca broda, Ebony A/S iz Bergena, Norveška.

Prema informacijama dobivenih od Managera,  predmetni radnici su ukrcrani na brod sukladno važećim “ITF Guidelines” odnosno:

  •  nisu uključeni u popis posade broda (standardni broj posade na brodu jest 21. Trenutno je na brodu 23 člana posade te predmetne tri osobe odnosno tzv. “riding squad” kao prekobrojni radnici odnosno “supernumerary”);
  • oni neće ostati na brodu više od 30 dana u jednoj godini (planirani boravak je oko 20 dana)
  • njihova uloga nije da zamijene postojeće pomorce već da obave izvanredni posao održavanja koji je van opsega poslova redovne posade sukladno kolektivnom ugovoru.
Photo: Pixabay

Kao što smo napomenuli, planirano zadržavanje trojice filipinskih radnika na brodu je naviše dvadesetak dana u kojem periodu se izvanredni radovi trebaju dovršiti, a za njih su ishodovana hrvatska odobrenja za ukrcaj isključivo iz praktičnih razloga, radi jednostavnijeg ukrcaja odnosno iskrcaja s broda obzirom na hrvatsku zastavu broda.

Napominjemo da formalno nema zakonskih zapreka da filipinski pomorci dobiju hrvatske pomorske knjižice (tzv. Odobrenja za ukrcaj), imajući u vidu za Pomorski zakonik isto dopušta, te da je na snazi posebni bilateralni sporazum između Hrvatske i Filipina o međusobnom priznavanju svjedodžbi.

Svjesni smo činjenice da se filipinski pomorci ne mogu ukrcavati na brodove koji viju hrvatsku zastavu u svojstvu članova posade sve dok se ne regulira pitanje kolektivnog ugovora sa Sindikatom Pomoraca Hrvatske. Međutim ovdje se ne radi o takvom slučaju budući da se ne radi o pomorcima, nego osobama koje su ukrcane na brod sukladno pravilima ITF-a.

Svi članovi posade na brodu Champion Istra su isključivo državljani Republike Hrvatske.

Dakle nikako ne stoji tvrdnja da je Uljanik Plovidba zaposlila filipinske pomorce, jer se u ovome slučaju ne radi o pomorcima nego o radnicima koje je zaposlio norveški zakupac broda preko Management kompanije iz Australije.

Izuzetno nam je žao što je nepotpuna informacija izazvala negativni odjek u medijima”, stoji u priopćenju Uljanik plovidbe.

PROČITAJTE JOŠ: Pomorci iz trećih zemalja dobili dozvolu za ukrcaj na brodove pod hrvatskom zastavom

I.B.

Vaš komentar

Pratite nas na facebooku: