Povratak pirata u vode zapadne Afrike

Povratak pirata u vode zapadne Afrike

1004
Podijeli objavu
Photo: Wikimedia

Vode zapadne Afrike ponovno postaju nesigurne. Izjavili su to sudionici 10. međunarodne konferencije o transportu nafte i naftnih derivata, održane u Londonu.

David Fletcher, voditelj odjela za kontrolu rizika u EOS Risk Group, kaže da se piratstvo zbog nafte ponovno pojavilo kao stvarna prijetnja koja se ne može zanemariti od siječnja 2018. godine. U opasnosti su brodovi koji prevoze mlazno gorivo, dizel i sirovu naftu.

Otmica za otkupninu ostaje glavna djelatnost nigerijskih pirata, istaknuo je Fletcher. Prošle godine, 93 pomorca su oteta u 15 incidenata. Istovremeno je bilo 40 napada – 24% više nego u 2017. godini.

U prosjeku, četiri osobe su otete u jednom napadu i držane u zatočeništvu – opet u prosjeku oko 36 dana. Iznosi otkupnine su se povećali, a pirati koriste agresivnije taktike. Napadnuti su čak i brodovi s visinom do 16 metara i naoružanim stražarima.

Fletcher, opisujući tipičnu modernu piratsku grupu, podijelio ju je na “plaćenike čiji je posao pucati” i “iskusne navigatore u plovidbi”. Prema riječima stručnjaka, trenutno postoje dvije glavne skupine – Yenagoa, sa sjedištem u državi Bayels, i Subonnema iz State of River (države Nigerije).

Većina pirata su Nigerijci, ali dolaze iz drugih zemalja u zapadnoj Africi, na primjer, iz Gane. Grupe su dobro organizirane, ali žeđ za profitom ponekad zamagljuje umove njihovih predstavnika – u svakom slučaju, oni ne planiraju pomno svoje djelovanje, a općenito nemaju dugoročno razmišljanje.

Napadi se nastavljaju u Indijskom oceanu. Prema riječima Davida Fletchera, to se događa zato što korijenski uzroci lokalnog piratstva još uvijek nisu riješeni. Ovdje napadi obično nisu povezani s teretom broda. Sve je povezano s nedostatkom elementarnih sigurnosnih mjera na obali u zemljama kao što su Somalija i nezadovoljstvo lokalnog stanovništva – prvo, lošim životnim uvjetima, a drugo, uspješnim ribolovom stranih ribarskih brodova.

Što se tiče Jemena, ondje se smanjio rizik od napada. Međutim, posade brodova, na ovaj ili onaj način povezane sa Saudijskom Arabijom, i dalje se ne smiju opustiti.

Maritime HeraldPomorac.net

Vaš komentar

Pratite nas na facebooku: