Crna Gora dobila još jednu pomorsku kompaniju

Photo: Shipspotting

BAR – U Luku Bar prošlog je vikenda uplovio remorker „Rijavec“ koga je nedavno u Hrvatskoj kupila barska kompanija „Jadroagent“.

Riječ je o brodu deplasmana 379 tona, dužine 34 i širine 9,3 metra s gazom od 6 metara. „Rijavec“ preko dva tzv. azimut propelerska potisnika, pogone dva dizel motora Burmeister snage po 1.240 konja, a remorker postiže brzinu od 10 čvorova i ima vučnu silu od 35 tona za tegljenje drugih brodova. Pored ostaloga, opremljen je i protupožarnim pumpama i monitorima jer je do sada radio na naftnom terminalu u Omišlju na otoku Krku gdje je sa svojim blizancem „Beli Kamik“, ovaj remorker dugo godina teglio i asistirao velikim tankerima prilikom uplovljenja ili isplovljenja s terminala.

„Rijavec“ je u Omišlju radio do prije mjesec dana, a poznavatelji prilika iz Hrvatske kažu, da je, iako je za njim 40 godina službe, jer je ovaj remorker izgrađen 1979. u Kraljevici, u pitanju dobro održavan i snažan brod. „Rijavec“ je tvrtka „Jadroagent“ kupila od njegovog dosadašnjeg vlasnika, kompanije „Jadranski pomorski servis“ iz Rijeke.

Direktor „Jadrogenta“ Vojo Banović potvrdio je da su kupili veliki remorker u Hrvatskoj, ali nije želio reći koliki je iznos te investicije. Brod za koji još nije određeno novo ime, bit će registriran pod crnogorskom zastavom i u tijeku je procedura njegovog carinjenja i upisa u Registar brodova Uprave pomorske sigurnosti Crne Gore, a njegov vlasnik bit će novoosnovana pomorska kompanija „Jadroplov“ Bar. Sada već bivši „Rijavec“ najveći je i najsnažniji civilni tegljač pod crnogorskom zastavom, za oko trećinu snažniji od remorkera „Sozina“ i „Topolica“ kompanije „Ocean Montenegro“ iz Bara, a koji su do sada uvodili trgovačke brodove u barsku luku.

S njime i novim pilotskim čamcem koji će uskoro nabaviti, te dvadesetak novih radnih mjesta za pomorce koji će se otvoriti na ta dva plovila, „Jadroplov“ će konkurirati za dobivanje dodatne koncesije  za poslove lučke pilotaže i tegljenja brodova u Baru, a na koje je „Ocean Montenegro“ do sada imao monopol.

Boka News

Vaš komentar