Načelnica Vele Luke: “Propala kupnja broda za Velu Luku i Lastovo, tretiraju nas kao građane drugog reda”

Photo: Boris Kačan / Facebook

VELA LUKA – Zbog prometne (ne)povezanosti zapadnog dijela otoka Korčule i otoka Lastovo, načelnica Općine Vela Luka Katarina Gugić je zajedno s načelnicama Lastova, Blata i Smokvice potpisala otvoreno pismo u kojem izražava svoje nezadovoljstvo i traži brzo rješenje. Pismo je naslovljeno na predsjednika Uprave Jadrolinije Davida Soptu, ministra mora, prometa i infrastrukture Olega Butkovića, Dubrovačko-neretvanskog župana Nikolu Dobroslavića i saborskog zastupnika Branka Bačića. 

Načelnica Katarina Gugić kaže da raspolaže s informacijama kako je propala kupnja polovnog broda Panorama za liniju Split-Vela Luka-Ubli kao i da katamaran Jelena neće u turističkoj sezoni voziti na relaciji Split-Hvar-Vela Luka-Ubli.

– Naime, smatramo da je potrebno reagirati nastavno na konstantno zanemarivanje tj. zapostavljanje stanovnika zapadnog dijela otoka Korčule i Lastova kada govorimo o trajektnim i katamaranskim linijama i prijevozu putnika na istima. Prije svega je potrebno napomenuti kako je otok Korčula jedan od najnaseljenijih otoka u RH bez fizičke poveznice sa kopnom. Isto tako potrebno je napomenuti kako su stanovnici otoka Lastova i zapadnog dijela otoka Korčule jedni od najudaljenijih kako pričamo o vremenu potrebnom da se dođe do svojih županijskih sjedišta.

Photo: M/t Lastovo / Facebook

Iz tog razloga većina stanovnika gravitira županijskom sjedištu susjedne županije koji je ujedno povezan trajektnom i katamaranskom linijom (grad Split). Već godinama ova linija je zapostavljana, kako kvalitativno (tipovi plovila) tako i kvantitativno (broj linija). Vrhunac zanemarivanja obično se očituje u zimskim periodima svake pa tako i ove godine, kada za Velu Luku i otok Lastovo plovi kapacitetom jako mali trajekt Lastovo koji još, usput budi rečeno ukoliko zbog lošeg vremena katamaran nije u mogućnosti ploviti, mora kupiti stanovnike u Hvaru koji imaju tri trajektne linije dnevno iz Stari Grada za Split.

Također je potrebno napomenuti kako nije rijetkost da i  u zimskom  periodu  i danas  obrtnici s kamionskim prijevozom nisu u mogućnosti ukrcati svoja vozila zbog premalog kapaciteta. Iako jako brz i manevarski okretan trajekt Lastovo nije jednostavno više kapacitetom prikladan za navedenu liniju isti zasigurno može poslužiti svrsi na drugim otočkim linijama. U ljetnom periodu dosada je  plovio mt Korčula koja iako predstavlja brodsku okosnicu na ovoj liniji  ne udovoljava potrebnim zahtjevima i nije u mogućnosti pridržavati se voznog reda,  te je zbog zahtjevnosti ove linije,udaljenosti otoka od obale i povećanje frekventnosti nužno ići u nabavu novog  trajekta koji će  zadovoljiti sve kriterije ,a to su maritimna sposobnost,brzina i kapacitet putnika i vozila.

Ubli / Photo: TZ Lastovo

Sukladno svim ovim problemima u siječnju je održan sastanak u Dubrovniku,kojeg je inicirao saborski zastupnik Branko Bačić, a na kojem su doneseni određeni zaključci . Između ostalog,  da se odmah  ide u nabavu u polovnog broda za relaciju Split – Vela Luka – Ubli , kao i da se  katamaran Jelena  koji jedini ima potrebne maritimne sposobnosti trajno odredi  za liniju Split – Hvar –  Vela Luka – Ubli . Danas, na samom početku turističke sezone  imamo usmene informacije kako je propala kupnja polovnog broda Panorama kao i da katamaran Jelena neće voziti na navedenoj liniji.

Sukladno svemu navedenom , tražimo od Uprave Jadrolinije točne informacije , plan za nadolazeću sezonu i želimo da hitno preispitaju navedene odluke kako bi stanovnici Vele Luke,Blata, Smokvice i Lastova prestali biti građani 2.reda. – isto se odnosi i na nadležno Ministarstvo, župana i saborskog zastupnika koji svojim političkim utjecajem mogu djelovati na ovakve Odluke – ispričala je načelnica Vele Luke za Morski.hr.

PROČITAJTE JOŠ: LASTOVO Linija s Dubrovnikom svakodnevna, obećano bolje povezivanje s Korčulom

Jurica Gašpar

 

Vaš komentar