Djeca s teškoćama godinama se uzalud bore za besplatan trajekt

Photo: Morski.hr

Djeca s teškoćama u razvoju svakodnevno se susreću s brojnim preprekama koje im onemogućuju normalan život. Te su prepreke još veće djeci s teškoćama koja žive na brojnim hrvatskim otocima. Naime, država im omogućuje tek četiri vožnje trajektom godišnje uz popust od 75 posto. Sve ostalo na novčanicima je njihovih roditelja, a nemali broj djece na terapiju na kopno mora i nekoliko puta tjedno. Inicijativa za izmjenu jednog članka zakona koji bi riješio njihove probleme, zapela je na prvoj prepreci u Saboru, a na njihove apele zasad su gluhi i premijer Plenković i predsjednica Grabar-Kitarović.

Već 10 godina jedan članak zakona zagorčava život otočkoj djeci s teškoćama u razvoju i njihovim roditeljima. Radi se o Zakonu o prijevozu u linijskom i povremenom obalnom pomorskom prometu i njegovom članku 47 prema kojemu osobe s invaliditetom ne ostvaruju pravo na besplatan trajektni prijevoz, već samo četiri puta godišnje mogu ostvariti 75%-tni popust na Jadrolinijine trajektne karte.

Djeci s teškoćama u razvoju, koja i po četiri puta tjedno moraju na kopno na terapiju, ova zakonska ‘povlastica’ nikako nije dostatna, a za njenu izmjenu već se 10 godina bori Udruga roditelja djece s teškoćama u razvoju ‘Brački pupoljci’. Udruzi brojnim organiziranim akcijama i donacijama pomaže i Crveni križ Brač, čime je osiguran veliki broj terapija na otoku Braču, no niti to nije dovoljno za svu djecu kojoj je neophodna gotovo svakodnevna terapija. Takve je djece na Braču 53.

Svima njima godinama se obećaje cjelovita izmjena zakona, no ista nikako da se dogodi. Zato su udruga ‘Brački pupoljci’ i Crveni križ Brač krajem 2018. pokrenuli zajedničku inicijativu za izmjenu 47. članka Zakona na način da isti u budućnosti regulira ostvarivanje prava na besplatan prijevoz u javnom prijevozu za djecu s teškoćama u razvoju s prebivalištem na otoku. Inicijativu su 16. studenog 2018., bez obzira na stranačku pripadnost, potpisali predstavnici svih osam jedinica lokalne samouprave s područja otoka (Supetar, Sutivan, Postira, Pučišća, Selca, Nerežišća, Bol i Milna). Nakon njih, isto su učinili predstavnici jedinica lokalne samouprave s otoka Hvara, Šolte i Visa.28

Saborski Odbor za pomorstvo odbacio predloženu izmjenu zakona: Protiv izmjena bili su vladajući HDZ i HNS

Inicijativa je odaslana i na adrese svih saborskih klubova zastupnika, a podršku prijedlogu dali su zastupnici MOST-a nezavisnih lista, SDP-a, HSS-a te u ime Stranke rada i solidarnosti tajnik Slavko Rako. Predstavnici inicijative i dalje iščekuju podršku ostalih klubova zastupnika.

Prijedlog inicijative za izmjenu zakona u službenu je saborsku proceduru uputio zastupnik SDP-a i Bračanin, Arsen Bauk. Prijedlog se našao na dnevnom redu Sabora, i to kao 115. točka dnevnog reda, a Bauk je isti prijedlog podnio i saborskom Odboru za pomorstvo, promet i infrastrukturu koji daje ocjenu zakonskih inicijativa i ostalih akata prije nego što one dođu na dnevni red Sabora.

13. ožujka ove godine iz Odbora za pomorstvo stiže hladan tuš. Na sjednici je prijedlog odbačen i to s pet glasova za i šest protiv (za su glasovali tri zastupnika SDP-a, jedan zastupnik MOST-a i iz redova nezavisnih, a protiv su bili pet zastupnika HDZ-a i jedan zastupnik HNS-a). Spomenimo ovdje kako je član istog Odbora, iz redova HDZ-a koji se usprotivio predloženoj izmjeni zakona, i Korčulanin Branko Bačić. Obrazloženje odbijenice možete pročitati OVDJE.

Inače, s otoka Hvara je i premijer Andrej Plenković kojemu su, kao i predsjednici Kolindi Grabar-Kitarović, o ovoj problematici pisali iz udruge ‘Brački pupoljci’. Odgovor s niti jedne adrese još uvijek nisu dobili.

Zbog svega, uz inicijativu je pokrenuta i peticija koju možete pronaći na ovom linku, a koju možete potpisati u znak potpore onima koje država uporno čini građanima drugoga reda.

Srednja.hr

Vaš komentar