Jadranska riba na najvećem međunarodnom sajmu morske hrane

Jadranska riba na najvećem međunarodnom sajmu morske hrane

344
Podijeli objavu
Photo: Pixabay

BRUXELLES – Na najvećem međunarodnom sajmu morske hrane European Seafood Exposition 2019, koji se održava od 7. do 9. svibnja u Bruxellesu, Hrvatska je gospodarska komora tvrtkama Cromaris, ZMH Horvat, Mišlov, Arbacommerce, Sardina, PP Orahovica, Orada Adriatic, Kali Tuna i S.I.C. omogućila besplatan nastup.

– Ribarstvo u Hrvatskoj uglavnom je izvozno orijentirana proizvodnja. Gledajući 2018., pokrivenost uvoza izvozom poprilično nam je dobra. Usporedba 2018. s prethodnom godinom pokazuje blagi rast izvoza, ali i uvoza. No, bilanca nam je u plusu za 49 milijuna eura – rekao je potpredsjednik za poljoprivredu i turizam HGK Dragan Kovačević dodavši da to ponajprije možemo zahvaliti izvozu svježe i rashlađene ribe koja ima kudikamo najbolju pokrivenost uvoza izvozom među svim poljoprivrednim i prehrambenim proizvodima (izvozi se sedam puta više nego što se uvozi).

Naime, izvoz ribe, ljuskara i mekušaca u 2018. iznosio je 46.939 tona, odnosno 170 milijuna eura. Glavnina domaće proizvodnje izvozi se na EU tržište (Italija, Slovenija, Španjolska) i Japan. Najznačajniji su nam izvozni proizvodi tuna, brancin, orada i šaran iz uzgoja, svježa i smrznuta sitna plava riba iz ulova te proizvodi iz prerade (riblje konzerve i slani inćuni). 

Photo: Pixabay

Tvrtka Mišlov koja je na sajmu izložila smrznutu srdelu te marinirane i soljene inćune inače 99 posto prerađene ribe izvozi u zemlje Mediterana. Konkurentnost objašnjavaju kvalitetom.

– Prerađujemo ribu ulovljenu vlastitim brodovima, a dalje je transportiramo svojim logističkim sustavom, što joj omogućava brz dolazak do tvornice i preradu u što kraćem roku, čime se postiže visoka kvaliteta proizvoda – objašnjava direktorica Krstina Mišlov Jelavić.

Jedan od lidera hrvatske marikulture Cromaris izvozi 80%. „Nastup na sajmu pruža nam priliku za predstavljanje asortimana svježe, pakirane i delikatesne ribe iz Jadranskog mora tržištima na kojima još nismo prisutni“, rekla je Cromarisova rukovoditeljica marketinga Petra Kralj.

Photo: Youtube/Screenshot

– Iako je naša riba na inozemnim tržištima prepoznata kao kvalitetna namirnica, domaća potrošnja naveliko zaostaje za prosjekom EU. Prosjek konzumacije ribe u Uniji iznosi 20 kilograma po stanovniku, dok se u Hrvatskoj kreće oko 10 kilograma – rekao je potpredsjednik za poljoprivredu i turizam HGK Dragan Kovačević.

Hrvatska gospodarska komora upravo projektom „Riba Hrvatske – Jedi što vrijedi“ želi povećati  potrošnju ribe na domaćem tržištu, stvoriti bolji imidž i brend domaće ribe te pojačati njen plasman u inozemstvo.

I.B.

Vaš komentar
Pratite nas na facebooku: