Kako je u olujnoj noći na Molatu spašeno 50 djece iz škole...

Kako je u olujnoj noći na Molatu spašeno 50 djece iz škole jedrenja

812
Podijeli objavu
Photo: MPPI

MOLAT – Još se prepričava noć koja se zasigurno usjekla u sjećanje stanovnicima i gostima Zadra i zadarskog otočja. Nevera koja je u samo 10 minuta učinila veliku štetu, ipak se ne događa svaki dan. Unatoč tome, opet treba napomenuti, sva sreća i pravo čudo da nitko nije nastradao. Među spašenima su bila i djeca iz talijanskog kantona u Švicarskoj koji su sa svojim vlastitim skiperima i pratiteljima došli odraditi praktični dio škole jedrenja.

Tragom ovog događaja, nazvali smo Vjekoslava Marinovića, vlasnika tvrtke Albatros Yachting iz Sukošana, čije su četiri jedrilice unajmili švicarski gosti i sve su se nasukale.

– Stradala su ta četiri broda i još jedan iz drugog čartera. Ali dobro je da ste me nazvali pa da čujete i ovu, ne drugu već jedinu stranu priče, jer se svašta po raznim medijima pisalo. Gledajte, to su već naši stalni gosti. Imali su neku školu, na svakom brodu su bila po 2-3 odrasla, ostalo su bili teenageri.

S jednog broda oko 17 sati smo primili vijest da imaju problem s pumpom vode za tank. Ja sam poslao dva čovjeka tamo u 20h navečer i da im budu tamo pri ruci jer najavljivaju neveru. Kako su se brodovi usidrili, izišli su s djecom vani u Molat prošetati. I taman su završili sa šetnjom kad je to grunulo. Ta moja dva dečka, Vice i Tome, slobodno ih spomenite, zaslužili su, odigrali su najveću ulogu

Veći dio djece je bio tad na otoku, ali dio djece koji je bio na brodovima, hitnom intervencijom njih dvojice prebačeni su gliserom na obalu. U 22.30 sati sam zvao 112 da me preusmjere na traganje i spašavanje međutim iznenada se prekinula veza. Ne znam što se dogodilo s brojem za hitne intervencije, ali od njih tad nisam imao koristi.  A nazvao sam jer sam vidio na trackingu (praćenje brodova), da su mi brodovi na kopnu.

Nisam dobio nikoga! Zvao sam kapetaniju, zvao dečke na terenu, pošto ih znam sve i oni su rekli da idu na Molat. Oni su iz Zadra krenuli odmah gliserom. Bila je tamo policija koja se usidrila prethodno na Silbi.

Onda su moji dečki, pošto su kapetanija i policija bili usidreni, s tim gliserom prebacili devetero djece na brod od kapetanije.  Kad su se djeca ukrcala, kontaktirao me vođa te grupe ili puta i zamolio da djeca ostanu svi skupa u grupi, da ne ostaje dio njih u brodu lučke kapetanije. Ponovno smo ih iskrcali na kopno – priča nam Marinović.

Nevrijeme je najavljeno, upozorenja su bila na svim meteorološkim prognozama za nautičare. Kako je moguće da je čak 5 skipera odlučilo biti s djecom u nesigurnoj luci i uopće ih dovoditi u opasnost?

– Kad bi ja imao odgovor na to pitanje… Puno stvari u charteru je normalno, što je u inače nenormalno. To su ozbiljni i odrasli ljudi inače. Kako su se tu sidrili, pretpostavljam da su išli u istraživanje Molata. Većina djece nije ni bila na brodovima kad se to dogodilo, a kad su se vratili, brodovi su već počeli orati po kraju, nasukali su se. Da su oni to znali, vjerujte mi da se ne bi tamo sidrili. Ako i očekuješ nevrime, neke stvari ne možeš ni u ludilu očekivati.

Spasilo ih je to što su i brodovi jaki i čvrsti. Djeca su hvala Bogu OK, ponudili smo im zamjenski brod, ali oni su već krenuli kućama. Treba reći i da brodovi nisu potopljeni. Doveli smo ih sve na vlastiti pogon. Nije bilo prodora mora, nije bilo neviđenih oštećenja. Šteta nije strašna, tisuću-dvije eura po brodu. Najskuplja će biti priča o nasukavanju – ispričao nam Vjekoslav Marinović i šalje fotografije jedrilica da pokaže kako izgledaju kao da nikad nisu ni bile u oluji.

Sve je dobro kad se dobro završi, a skiperi su iz ovog, nadamo se, izvukli pouku, dok su a djeca kući donijela svjedodžbu još jedne škole – one životne.

PROČITAJTE JOŠ:

ZADAR Posljedice nevremena: 50 ljudi spašeno, preko 20 brodova nasukano! Donosimo: Što se zapravo dogodilo?

SLUŽBENO IZVJEŠĆE Kod Molata spašeno 58 osoba; Dužobalno brojne pomorske nesreće zbog nevremena