Briga o okolišu i profit, ruku pod ruku – Sve više domaćih tvrtki s eko-oznakama

Foto: Pixabay
Zdravlje i briga o okolišu su postali prioriteti u formiranju potrošačkih navika modernih kupaca pa stoga sve više tvrtki svoje proizvode dodatno brendira eko-oznakama.
– Drago nam je da su i hrvatske tvrtke prepoznale važnost standardiziranih eko-oznaka od kojih je jedna od najprepoznatijih EU Ecolabel. One daju dodatnu dimenziju konkurentnosti i kvaliteti domaćih proizvođača i pokazuju da se može pomiriti uspješno poslovanje sa zaštitom okoliša, odnosno da briga o okolišu i profit mogu ići ruku pod ruku – istaknula je Marija Šćulac Domac, direktorica Sektora za energetiku i zaštitu okoliša HGK, dodavši kako se Komora aktivno uključila u promociju eko-oznaka te je ciljanim aktivnostima nastojala educirati tvrtke o koristima EU Ecolabela.
Da bi proizvod ili usluga mogli nositi oznaku EU Ecolabel, moraju zadovoljiti strogi skup mjerila propisanih od Europske komisije koja se temelje na stručnim i znanstvenim parametrima pritiska proizvoda/usluga na okoliš tijekom životnog ciklusa (od prikupljanja i obrade sirovina, preko proizvodnje, pakiranja, prijevoza, davanja usluge, uporabe i do kada postane otpad).
Broj hrvatskih proizvoda i usluga koje nose ovu oznaku je u stalnom porastu, a domaća kompanija kojoj je EU Ecolabel certifikat dodijeljen za čak 10 proizvoda je osječka Saponia. Njihovih sedam proizvoda za čišćenje za široku potrošnju i tri industrijska morali su zadovoljiti visoke okolišne standarde propisane specifičnim mjerilima za pojedinu skupinu deterdženata, ovisno o njihovoj namjeni. To uključuje postupak odabira posebnih, za okoliš povoljnih sirovina, preko proizvodnje, pakiranja, načina uporabe pa sve do konačnog odlaganja ambalaže.
– Ovo su prvi hrvatski proizvodi za čišćenje koji nose široko rasprostranjeni certifikat dobro prihvaćen i u zemljama van Europske unije. Proces certificiranja nastavljamo i dalje. Trenutno su u procesu certificiranja još tri proizvoda iz programa široke potrošnje čime ćemo zaokružiti cjelovitu ponudu ekološki prihvatljivih proizvoda – naglasila je članica Uprave Saponije Dajana Mrčela, dodavši kako je za Saponiu briga o okolišu i primjena načela održivog razvoja imperativ, a stjecanje certifikata samo potvrda dugogodišnje strategije koja će se provoditi i ubuduće. „Cilj nam je s takvim pristupom proizvodima izaći izvan granica naše tvrtke i prenijeti tu svijest o brizi za okoliš i na naše potrošače“, poručuje Mrčela.
Valamar Riviera je nedavno postala prva domaća turistička kompanija koja je dobila znak EU Ecolabel za turistički smještaj za čak šest svojih kampova: Istra Premium Camping Resort u Funtani, Ježevac Premium Camping Resort i Krk Premium Camping Resort na Krku, Lanterna Premium Camping Resort i Solaris Camping Resort u Taru te Orsera Camping Resort u Vrsaru.
– Valamar sustavno primjenjuje visoke standarde u zaštiti okoliša kao ključnom resursu u turizmu. Prestižna oznaka EU Ecolabel s jedne strane daje potvrdu da naši proizvodi i usluge zadovoljavaju najzahtjevnije standarde zaštite okoliša, a s druge strane motivira naše goste i partnere da među proizvodima i uslugama na tržištu odaberu one koji su zeleniji i odgovorniji prema okolišu – istaknuo je Željko Kukurin, predsjednik Uprave Valamar Riviere.
EU Ecolabel je u primjeni od 1992. godine, a na europskom tržištu trenutno oko 73.000 proizvoda i usluga nosi tu oznaku. Prvi takav znak u Hrvatskoj dodijeljen je 2016. godine tvrtki Ecology 108 za deterdžent EcoBianco, a dvije godine kasnije je taj certifikat dobilo i osam proizvoda tvrtke Delt papir. Do sada je ukupno 19 domaćih proizvoda i šest usluga zadovoljilo stroge kriterije EU Ecolabela, ističu iz hrvatske gospodarske komore.
I.B.