Za pristajanje u Resniku računi dolaze poštom, nema table ni vidljive obavijesti – ravnatelj LU Split pojašnjava zašto

Foto: Facebook / Screenshot

SPLIT – Lučka uprava Split ove godine je počela naplaćivati pristajanje na gat u Resniku, ispod splitske zračne luke. Čitatelj nas je upozorio da naplate stižu poštom, a tarife su 40 kuna za zadržavanje do 15 minuta, a sve preko kvarat od ure, 150 kuna, kao da si cijeli dan privezan.

– Zanimljivo je da nisu postavili nikakve table s cjenikom niti obavjesti, nego informacije o pristajanju uzimaju s nadzornih kamera. Indikativno je to da je naplata malim taxi brodovima počela u isto vrime kad i brza katamaranska linija aerodrom – Split – otoci – zaključuje čitatelj.

Da bi dobili informacije iz prve ruke, nazvali smo ravnatelja Lučke uprave Split, Vicu Mihanovića.

– Točno je da smo krenuli s naplatama ove godine, ali 150 kn je cijena za izletnički brod do 12 m duljine po nedjeljivom danu, a to znači da kad plati, stoji privezan 24 sata. Za brodove preko 12 metara dnevna cijena je 300 kuna. Manji brodovi izletnički i brodice bez obzira na duljinu, za ticanje i zadržavanje do 15 minuta, plaćaju 40 kn.

To s kamerama demantiram, jer su tamo stalno naši djelatnici. Mi imamo kamere, ali služe samo za nadzor – kaže Mihanović i dodaje još jednu novinu:

– Uz ovo smo i potpuno izbacili rad s gotovinom. Mi kao Lučka uprava, nitko od naših djelatnika nema doticaja s gotovinom. Tako je sigurnije i transparentnije poslovanje.

Naplata pristajanja zbog potrebe uređenja pristaništa

– Radi se o slijedećem, na Danima turizma u Hvaru krajem prošle godine imali smo veliki sastanak s ministrom mora, gospodinom Olegom Butkovićem, Agencijom za obalni linijski promet, najvećim brodarima poput Jadrolinije i predstavnicima velikih hotelskih kuća.

Tada je ukazano na lošu povezanost zračne luke s otocima. Dobili smo zadatak da stavimo pristanište Resnik u funkciju; sanitarni čvor, prostor za čekanje, pontone da možemo disperzirati brodove u odnosu na redovnu katamaransku liniju koja ima prednost  na sve druge brodove, turističke brze, taksije kruzere i ostalo.

Da bi omogućili malim brodovima pristan, omogućili smo pontone i dodatne funkcije. Nakon što smo to stavili u funkciju početkom siječnja, postavili smo redare da kontroliraju stanje u luci i da možemo to i naplatiti.

Htjeli smo aktivirati morsku liniju da olakšamo prometni kaos i uvedemo red tamo. Godinama su na razno-razne načine neki iskorištavali situaciju i nisu plaćali nikome ništa. Trebaju biti mirno i ne buniti se jer im se toliko puno učinilo – smatra Mihanović.

– Lučka uprava Split je shvaćajući značaj brodara koji obavljaju turistički promet, čak prepolovila pristojbe, snižavali smo cijene i prilagođavali ih potrebama brodara. Posebno što se tiče gostiju koji su stacionirani u Splitu i žele obići otoke.

Što se luke Resnik tiče, shvaćamo da imamo dovoljno gostiju veće platežne moći koji se ne žele truckati autobisima i taksijem.

Nema table o naplati takse, ali postoji Tarifnik na web stranici lučke uprave – zaključuje ravnatelj Lučke uprave Split. Tarife i račun koji je čitatelju stigao poštom, možete pogledati u donjoj galeriji.

D.G.

Vaš komentar