FOTO Rolex Maxi Cup 2019

FOTO Rolex Maxi Cup 2019

268
Podijeli objavu
Foto: Carlo Borlenghi

Marina Porto Cervo, Italija, rujan 2019., vrijeme okupljanja Maxi jedrilica. Na gatovima su vezani teško izbrojivi milijuni eura i dolara, s flotilom koja pokreće jedriličarsku industriju. Osim vlasnika i posada, tu se okupljaju proizvođači opreme, brodograditelji, dizajneri, jedrari. Svi koji žive ili imaju nadu da bi mogli imati koristi od ovog „cirkusa“ moraju sjesti na avion i provesti tjedan u Porto Cervu.

Evo i moja malenkost se uspjela ukrcati u taj vlak, na jedrilici Wild Joe, Rachel Pugh 65 u vlasništu mađarskog biznismena Martona Josze. Pozicija na brodu, tzv. mid bow. To je ona pozicija u kojoj na ovakvom brodu ne ostaješ suh niti po bonaci, a kad puše 25-30 čv Mistrala, kao što je to bilo predzadnji dan, moguće je osjetiti dah Volvo Ocean regate (naravno na samo nekoliko sati). Kako je Wild Joe opremljen DSS sustavom (krilom koje se izvlači iz trupa), kad vjetar prijeđe 20čv, krilo se izvlači u zavjetrinu i jedrilica „polijeće“. To nije foil, pa dio jedrilice ipak ostaje na površini, no osjećaj na brodu je: letenje! Brzine koje smo postizali kretale su se od 26-29 čv! Naravno, ovo ubrzanje se događa tek kad jedrilica otpadne na kurs preko 60 stupnjeva stvarnog vjetra, jer orcu nije efikasno koristiti DSS (osim za stabilizaciju kad je puno vala). 

Tijekom 5 dana jedrenja različitih navigacijskih kursova u duljini od 25-30 Nm nadmetali smo se u floti od 52 Maxi jedrilice podijeljene u više grupa prema IRC premjeru. Wild Joe je prvenstveno offshore brod, stvoren za regate kao što je Sydney Hobart i kad se rade brze promjene jedara i česti manevri nema dovoljno vinčeva, a kanting kobilica dodatno usporava manevre. No, bez obzira na to, tijekom jedne navigacije prosječno se promijeni 5-6 prednjih jedara. Npr. s J2 ili J3 na Jib Top, sa Genoa stay sailom. Pa onda na Fractional ili Code 0, i onda na A2 sa spinaker stay sailom. Kad sam prvi put došao na brod trebale su mi upute, kako bi se snašao gdje ide koja škota i što to sve znači! 

Unatoč našem „handicapu“ tijekom brzih manevara i relativno visokom IRC premjeru tim je uspio ostvariti mjesto na podiju sa 3. mjestom u klasi Mini Maxi Racer.

Što se tiče bitaka u ostalim klasama, spektakularni match race između J Super Maxija Topaza i Valshide bio je vrlo neizvjestan do trenutka kad je Topaz morao odustati od daljnjeg natjecanja zbog greške tijekom uplovljavanja. Naime propelerom su zapeli za lanac vlastitog sidra i uništili kompletnu propulziju! Dogodi se i najboljima!

U klasi Maxi 72 pobjedu je odnio Cannonball ispred Vespera i Bella Mente. Posljednji je bio razvikani Jethou. U klasi Wally pobjeda za Lyru brod 77.4 stope, dakle ispred Wally 100 Galateie i Magic Carpeta. U klasi Maxi racer prvo mjesto ispred Ramblera odnio je Highland Fling R/P 84, treći su bili Slovenci, da dobro ste pročitali Slovenci, sa bivšim Morning Gloryjem, sada Way of Life, na kormilu Gašper Vinčec! U slovenskoj posadi jedrilo je i nekoliko hrvatskih jedriličara.

Rolex Maxi Cup je bilo jedno izvanredno iskustvo i odlična prilika za naučiti neke nove detalje, posebno kad nam je vođa ekipe bio Stu Bannatyne, pobjednik posljednjeg izdanja Volvo Ocean Racea na jedrilici Dongfeng . Uz njega i njegovo vodstvo jedrenje na Wild Joeu bilo je odlična stvar! Sretno Wild Joeu na Middle Sea regati, a ja se vraćam „malim“ klasama i Melgesu 32, već krajem rujna u Barceloni, nastavak sezone.

Stjepan Vitaljić

Vaš komentar

Pratite nas na facebooku: