KOPER IZMIČE RIJECI Jedna od najvećih svjetskih logističkih kompanija otvorila podružnicu

Foto: Youtube/Screenshot

KOPER – Slovenska luka Koper odavno već gazi konkurenciju tršćanske i riječke luke. Vijest da je jedna od najvećih svjetskih logističkih kompanija otvorila najprije ured u toj luci, a prošlog je petka i podružnicu ove globalne kompanije, samo potvrđuje činjenicu da će Koper biti itekako teško dostići.

– Ovo nije igra na sreću, Koper je izabran za naša vrata u Europu na temelju iskustva koje imamo ovdje – rekao je predstavnik japanske tvrtke Yusen Logistics koja ima 567 logističkih baza u 333 lokacija diljem svijeta i 24.000 zaposlenih.

Interes japanske tvrtke za luku na sjeveru Jadrana ne bi trebao nikoga iznenaditi, osim možda hrvatske luke, piše Novac.hr. Naime, EU i Japan su sklopili sporazum o slobodnoj trgovini koji je stupio na snagu 1. veljače ove godine. A zašto baš Koper, a ne, primjerice, Rijeka? Koper se još 2015. godine, predstavio u Tokiju i ponudio svoje usluge japanskom izvozu. A nakon toga su Japanci napravili studiju koja je istaknula prednosti Kopra. Pa je više nego razumljivo da su se okrenuli Kopru kad su birali svoju bazu na sjeveru Jadrana. Ali, to samo po sebi ne bi bilo dovoljno. Evo kako je Yusen Logistics objasnio zašto Koper:

Luka Koper pretovaruje najviše tereta od svih triju sjevernojadranskih luka (Rijeka, Trst), volumen pretovara kontejnera je u proteklih deset godina porastao za 180%, a iz luke svaki dan polaze 62 vlaka.

Sasvim je razumljivo da će luka Koper, kad se pojača pretovar robe iz Japana, postati prvim ciljem i drugih kompanija koje dolaze s Dalekog Istoka. Njima je naime cilj maksimalno smanjiti vrijeme plovidbe i brzinu pretovara. Koper se tu zasad pokazao najfleksibilinijim. I još je jedan podatak bio važan: cijene u Kopru su, navode iz japanske tvrtke, konkurentne i u skladu s ponudom. Cijena za veći kontejner na putu od Nagoje do Budimpešte preko Hamburga je između 2900 i 3100 eura, a preko Kopra između 2400 i 2500 eura. Što je navelo Yusen Logistics da se od luka na sjeveru Europe okrene prema Jadranu kad je riječ o tržištu Srednje i Istočne Europe.

I.B.

Vaš komentar