PULA Snimanje holivudskog spektakla za kojeg je izrađena 30-metarska podmornica

Foto: Igor Karasi

Posljednjih se godina sve više filmova holivudske produkcije snima u Hrvatskoj, najviše na primorju i moru. Tako smo mogli vidjeti produkcije AAA filmskih setova poput Game of Throns ili Star Wars u Dubrovniku, ali to je samo jedan dio snimanja koja se odvijao na Hrvatskoj obali.  Američko-Hrvatske filmske produkcije i ove su godine snimile ili snimaju filmske blockbustere na Istarskom poluotoku, pa je tako početkom ove godine u Rovinju i okolici dvadesetak dana sniman film The Hitman’s Wife’s Bodyguard, nastavak filmskog hita The Hitman’s Bodyguard sa glavnim ulogama Ryan Reynolds, Samuel L Jackson i Salmom Hayek. Upravo s njima je radio i profesionalni fotograf, ronioc i pilot iz Pule, Igor Karasi. 

Novi holivudski spektakl koji se snima u skrivenoj uvali pored Pule je film „Mayday“. Tema je post-apokaliptični svijet u budućnosti za kojeg je samo za ovu priliku na obali izrađena 30-metarska podmornica. Više o ovome otkriva nam Igor Karasi koji na setu radi kao glavni koordinator svega što se odvija na moru – od osiguranja svih na setu, glumica koje ulaze u more pa do postavljanja eksplozivnih punjenja za simuliranje eksplozija…

Foto: Igor Karasi

– Imati priliku sudjelovati na snimanju takvih filmova jedno je veliko iskustvo i privilegija, za sve one koji imaju neka znanja i vještine koje se mogu koristiti na setovima filmskih produkcija. Kao osoba koja je više od polovice svojeg života provela ploveći morem na raznim brodovima – jedrilicama, motornjacima i gliserima, i s više od tisuću ronilačkih zarona i sudjelovanju u vrlo zahtjevnim akcijama traganja i spašavanja što na moru i pod morem, dobio sam priliku svoje znanje i iskustvo staviti na raspolaganje filmskim produkcijama koje posljednje dvije godine snimaju u Hrvatskoj.

Snimati akcijske scene voženje jet-skija u Rovinju uz holivudske zvijezde i biti plaćen za to, dodje nešto kao posao iz snova – na moru sam i radim ono što volim. No, da ne pomislite kako je sve samo zabava i igra, rad na setovima ponekad može biti naporan. Radni dan započinje u 06h i završava u 18h, s pauzom za ručak od točno 60 minuta. Disciplina i poslovnost nešto na što mi u Hrvatskoj nismo navikli i vrlo brzo se vidi tko može biti u timu a tko ne, mjesta za ego, lijenost i nedisciplinu nema. Uglavnom se sve scene snimaju sa minimalno 4-5 ponavljanja, nekada i 10 puta, i koncentracija i profesionalnost svih na setu je od najveće važnosti.Nevezano tko čini filmsku produkciju, tko je redatelj, scenarist, glumac, savjeti i prijedlozi su im uvijek umjereno dobrodošli, kada vidim da se nešto može napraviti bolje to im diskretno predložim, kako se nebi narušavao kontinuitet snimanja i zamisli redatelja te ostalih na setu – prepričava Karasi svoje iskustvo.

– Dok ovo pišem, razmišljam kako sam već trebao biti u krevetu i naspavati se za sutrašnje snimanje filma „Mayday“ na čijem sam setu već desetak dana kao glavni koordinator svega što se odvija na moru – od osiguranja svih na setu, glumica koje ulaze u more pa do postavljanja eksplozivnih punjenja za simuliranje eksplozija avionskih bombi.

Tema filma je post-apokaliptični svijet u budućnosti, u kojem četri mlade djevojke zajedno pokušavaju preživjeti napade i svoje privremeno utočište su našle na nasukanoj podmornici.

Snima se u uvali Galebove stijene, nedaleko Pule, gdje je na obali izrađena podmornica koju su samo za ovaj film izradili slovenski majstori kulisa; dužine gotovo 30 metara, u potpunosti napravljena od drveta ali toliko realno da dok ne dodjete do nje i ne lupite po oplati niste svjesni da nije hrđavi metal već drvo. Snimanje filma će se odvijati još mjesec dana po raznim lokacijama u Istri i premijeru se može čekivati u kinima kroz godinu dana – zaključuje naš sugovornik uz nadu da će u godinama što dolaze Hrvatska biti prepoznata kao kvalitetna i još poželjnija destinacija za snimanje kvalitetnih filmova i time ponuditi poslove mladim ljudima koji imaju volje i želje za učenjem i razvijanjem vještina koje se traže za filmske produkcije.

Jurica Gašpar

Vaš komentar