Najveći zagađivači mora plastikom: Coca Cola, Nestle i Pepsi

Photo: Greenpeace

Desetak multinacionalnih kompanija glavni su krivci za plastični otpad koji je preplavio Zemlju, objavila jeudruga ekoloških aktivista, upozoravajući da kompanije izbjegavaju odgovornost za njegovo uklanjanje i promocijom reciklaže prebacuju odgovornost na potrošače.

Coca-Cola, Nestle i PepsiCo predvode listu najgorih zagađivača plastičnom ambalažom koju je sastavila globalna koalicija pojedinaca i ekoloških organizacija “Break Free from Plastics”. Čini je ukupno 6.118 pojedinaca iz cijelog svijeta i 1.475 organizacija, uključujući Greenpeace, prenosi Index.

Kompanije uglavnom izbjegavaju odgovornost za uklanjanje otpada, naglašavaju ekološki aktivisti.

Coca-Cola, Nestle i Pepsi prvi na neslavnoj listi

Volonteri aktivističke koalicije prikupili su u 51 zemlji gotovo pola milijuna komada plastičnog otpada na Svjetski dan čišćenja, organiziran prije mjesec dana. Ukupno 43 posto prikupljene količine nosilo je oznake globalnih potrošačkih brendova.

Prvo je mjesto na listi, drugu godinu zaredom, pripalo Coca-Coli s 11.732 komada plastičnog otpada prikupljenog u 37 zemalja na četiri kontinenta u ovoj godini, više nego od sljedeća tri velika zagađivača na listi zajedno.

Drugo i treće mjesto na listi pripalo je PepsiCou i Nestleu. U tri velike kompanije nisu odmah odgovorili na upit AFP-a da komentiraju izvješće.

“Štite zastarjeli poslovni model proizvoda za jednokratnu upotrebu”

Popis 10 najvećih zagađivača uključuje Mondelez International, Unilever, Mars, P&G, Colgate-Palmolive, Philip Morris i Perfetti Van Mille, navodi se u izvješću.

“Mnogi od njih obvezali su se da će svoje proizvode učiniti održivijima a zapravo u velikoj mjeri štite zastarjeli poslovni model proizvoda za jednokratnu upotrebu zbog kojeg smo se i našli u ovoj situaciji”, konstatiraju autori izvješća objavljenog u Manili.

Ističu također da Coca-Colina promocija plastičnih boca za jednokratnu upotrebu, proizvedenih od plastike prikupljene iz oceana, i PepsiCoova promocija reciklaže “ne dotiču srž problema i gotovo jamče eskalaciju krize zagađenja plastikom.

Nestle pak dnevno prodaje više od milijardu proizvoda u jednokratnoj ambalaži, “a nema jasne planove o smanjenju ukupne količine” ambalaže koju plasira u svijet, ističe se u izvješću.

I.B.

Vaš komentar