Najpouzdaniji trajekt slavi 50. rođendan – Traže se volonteri za milenijsku fotografiju

Najpouzdaniji trajekt slavi 50. rođendan – Traže se volonteri za milenijsku fotografiju

6511
Podijeli objavu
Foto: Damir Jerkov

Jedan od najizdržljivijih brodova u floti Jadrolinije kojeg ne prestaju hvaliti na moru i kopnu, jer plovi i kad se drugi ne usude, M/T Lastovo, uskoro slavi svojih prvih pola stoljeća. Tim povodom naš poznati vodički fotograf Šime Strikoman priprema novu milenijsku fotografiju, a traži se i zainteresiranih 300-tinjak ljubitelja ovog broda za sudjelovanje u snimanju. 

Na Facebook grupi „M/T Lastovo“, koja broji oko 1600 fanova i posvećena je samo ovom brodu, osvanula je obavijest zainteresiranim članovima koji bi željeli sudjelovati u realizaciji milenijske fotografije.

„Splitska luka, negdje u prosincu. Brod se očekuje u Splitu idući tjedan, a pripreme za snimanje već pomalo kreću. Kao i uvijek do sad, sve to organizira i radi naš maestro Šime Strikoman a mi ostali možemo mu samo pomoći da sve to prođe što bolje i atraktivnije. Naš Car uskoro obilježava svojih 50 godina i zaslužuje da ga ovjekovječimo onako kako to priliči. Trebalo bi oko 300 ljudi za tu prigodu pa ovim putem pozivam sve koji su doista spremni sudjelovati da ostave samo komentar “DA” tako da vidimo okvirno gdje smo i čime raspolažemo“, stoji u obavijesti.

– Brod je sad na remontu u Malom Lošinju. Sutra ide u more, a idući tjedan je probna vožnja oko Cresa. Krajem idućeg tjedna ga očekujemo u Splitu i onda preuzima liniju za Vela Luku i Uble. Ovo snimanje bi trebalo biti negdje oko 15.prosinca – rekao nam je administrator grupe „M/T Lastovo“, Damir Jerkov.

Foto: Facebook / M/t Lastovo

Osobna karta „Lastova“

Brod je izgrađen 1969. godine u Kurushima Dock.Co. Ltd. Japan pod imenom “Ishzuchi”, a u flotu Jadrolinije ulazi 1978 godine kao “Partizanka”, međutim iste godine mijenja ime u “Lastovo I”. Dug je 72.70m, širok 13.60m, te može ukrcati 50-tak današnjih osobnih vozila, a u tri putnička salona prima 600 putnika.

Stariji pomorci koji su doveli brod iz Japana pod zapovjedništvom kapetana Paška Nadramije iz Dubrovnika pričaju da su na brodu našli stare brodske dnevnike u kojima su pronađeni podaci da je brod plovio na Pacifiku između luka Yokohama i San Francisco.

Od svog dolaska stalno plovi u splitskom okružju, a najviše na liniji Split-Vela Luka-Ubli (Lastovo) za koju je namjenski nabavljen (iako zadnjih godina plovi i na svim linijama gdje god zatreba).

Foto: Facebook / M/t Lastovo

15.08.1993. nadomak luci Ubli izbio je veliki požar u strojarnici, ali se brod ipak uspio privezati u luci. Požar je nakon duljeg vremena uspjela pogasiti posada uz pomoć vatrogasaca. Kompletna strojarnica je izgorjela, a motori su bili uništeni. Dan kasnije brod je bio dotegljen u brodogradilište Vranjic gdje je bio pregledan. Kako trup broda nije bio deformiran, a požar je bio lokaliziran u strojarnici, odlučeno je da će se brod popraviti. Kompletna strojarnica je obnovljena, a brod dobiva dva nova snažna MAN-ova motora od po 1323 KW (1800 KS) svaki, te na probnim vožnjama postiže brzinu od preko 18 čvorova i time postaje jedan od najbržih brodova Jadrolinijine flote.

1988. godine “Lastovo I” mijenja ime u “Lastovo”, a 2002. u brodogradilištu Kraljevica je izmijenjena kompletna gornja paluba, a putnički saloni su temeljito rekonstruirani i obnovljeni. Iste godine u brodogradilištu u Malom Lošinju ugrađen je Bow Truster (pramčani propeler) pa se brodu dodatno poboljšavaju maritimna svojstva i manevarske sposobnosti.

Jugo 70-80 čvorova, lipanj 2016.

Gepostet von M/t Lastovo am Montag, 18. März 2019

Ovaj brod je omiljen među svim otočanima i putnicima zbog pouzdanosti i svoje brzine i svi bi htjeli da ih vozi baš “Lastovo”.

Želimo mu i dalje dug i pouzdan životni vijek, a putnicima i posadi mirno more i sretno stizanje do cilja!

J.G.

Vaš komentar

Pratite nas na facebooku: