SMANJENJE EMISIJE C02 – Svjetski brodari istakli prioritete brodarske industrije

Photo: Pixabay

Globalna industrija pomorskog prometa predlaže formiranje prvog svjetskog partnerskog programa za istraživanje i razvoj koji će pomoći u uklanjanju emisija CO2 kao posljedice same prirode brodarske industrije.

Prijedlog uključuje uspostavljanje nove nevladine organizacije za istraživanje i razvoj pod nazivom Međunarodni odbor za istraživanje i razvoj pomorstva (IMRB) kako bi se otvorio put dekarbonizaciji brodarstva, piše Splash247, a prenosi Pomorac.net.

IMRB će financirati brodarske tvrtke širom svijeta obveznim doprinosom za istraživanje i razvoj od 2 USD po toni kupljenog pogonskog goriva, što će stvoriti oko 5 milijardi USD temeljnog kapitala tijekom razdoblja od 10 godina.

O prijedlogu će vlade u Londonu raspravljati u sjedištu Međunarodne pomorske organizacije (IMO) na sljedećem sastanku Odbora za zaštitu morskog okoliša u ožujku 2020. godine.

– Koalicija industrijskih udruženja koja stoji iza ovog prijedloga pokazuje istinsko vodstvo. Pomorska industrija mora smanjiti emisiju CO2 da bi se suočila s ambicioznim izazovom koji je postavila Međunarodna pomorska organizacija. Inovacija je stoga vitalna ako želimo razviti tehnologije koje će pokretati četvrtu Propulzivnu Revoluciju. Ovaj je prijedlog jednostavan, odgovoran i izvediv i nadamo se da će vlade podržati ovaj hrabar potez – rekao je Esben Poulsson, predsjednik Međunarodne brodarske komore (ICS).

Guy Platten, generalni sekretar ICS-a, citirao je švedsku kampanju za zaštitu okoliša Greta Thunberg, naglašavajući važnost današnje najave i zašto bi se globalne brodarske kompanije trebale brzo pridružiti ovoj inicijativi.

Ne smijemo prepustiti drugima da nose teret rješavanja klimatske krize. Niti ćemo tražiti od drugih da odluče o budućnosti pomorstva. Prihvaćamo svoju odgovornost i tražimo od svjetskih vlada da podrže naše napore – rekao je Platten.

– Greta Thunberg s pravom kaže da kreativno računovodstvo i pametan PR često stoje iza navodnih obveza održivosti, ali naši planovi su transparentni, a regulator ima instrumente za nadzor. Sada molimo širu brodarsku zajednicu za njihov blagoslov. Promjene na ovoj razini su teške i često zastrašujuće. Ali u ovom slučaju, to je i više nego potrebno – kaže Platten.

Uz ICS, prijedlog su podnijeli, CLIA Intercargo, Interferry, Intertanko, Međunarodna asocijacija za dostavu pošiljki i Svjetsko vijeće za transport.

Današnja najava nije dobila priznanje od niza nevladinih organizacija koji tvrde da je brojka od 5 milijardi dolara i dalje premala.

I.B.