Hrvatski izlagači na najvećem nautičkom sajmu u Europi – BOOT

Foto: HGK

DÜSSELDORF – Na najvećem nautičkom sajmu u Europi BOOT, koji se održava od 18. do 26. siječnja u njemačkom Düsseldorfu, predstavlja se oko 2000 izlagača iz 74 države svijeta među kojima i 42 hrvatske tvrtke. Dio tvrtki izlagalo je samostalno, dok su na zajedničkom štandu HTZ-a uz sufinanciranje Hrvatske gospodarske komore svoje proizvode i usluge predstavile tvrtke Ilirija – marina Kornati, Ultra sailing, kamp Šimuni, Angelina Yachtcharter, Bi Village Fažana, Noa Yachting, Ankora nautika i Orvas Yachting.

Svi su izlagači zadovoljni nastupom. Direktor prodaje tvrtke Marinetek Adriatiq Zoran Cvitan kaže da je u prva  tri dana dogovorio poslove isporuke plutajućih betonskih pontona i valobrana u Italiju i Bugarsku te je zadovoljan interesom za njihove proizvode. Bivši olimpijac i jedan od najboljih hrvatskih jedriličara Ivan Kljaković Gašpić, sada voditelj projekta ACI Sail tvrtke ACI,  prezentirao je jedrilice klase Club Swan 36 koje ulaze u flotu od šest jedrilica namijenjenih za natjecanje regate monotipova, dok su na štandu tvrtke Laguna Trade iz Rogoznice posjetiteljima sajma prezentirane marine Frapa Rogoznica i novootvorena marina Frapa Dubrovnik. „Izuzetno smo zadovoljni interesom za vezovima u našoj marini“, istaknula je voditeljica marine Klaudija Juras

Tradicionalno, već petu godinu, HGK u partnerstvu s HTZ-om i tvrtkom ACI d.d. organizira  i druženje hrvatskih i stranih partnera na štandu HTZ-a, uz promociju hrvatske eno-gastro ponude, odnosno brendiranih vina iz projekta HGK Vina Croatia vina Mosaica te gastronomskih proizvoda. Na druženju se okupilo preko 250 poslovnih ljudi.

Nautičari troše 126, a prosječni turisti 79 eura dnevno 

Brojke jasno pokazuju da je nautički turizam jedan od ključnih segmenata domaćeg turizma. Riječ je o gostima koji su spremni izdvojiti više za kvalitetnu ponudu.

– U prosjeku dnevno troše 126 eura, što je značajno više od potrošnje prosječnoga turista sa 79 eura po danu – poručio je u Düsseldorfu predsjednik HGK ŽK Šibenik Ivan Soža dodavši i kako je kontinuiran rast nautičkog turizma posebno važan za produljenje sezone.

Snagu hrvatskog čarter tržišta pokazuju i brojke – vodeći smo u svijetu s više od 4500 plovila, 140 luka nautičkog turizma i s oko 17000 vezova, a prošle su godine čarter gosti potrošili oko 4,8 milijardi kuna. Više od 30 posto tog novca troši se u druge oblike turizma, od kulturnog do vinske i gastronomske ponude. Iz HGK poručuju kako povezivanjem treba povećavati taj udio i potrošnju u čarteru, a ne samo broj plovila i noćenja te postići održiviji razvoj.

U 2019. godini u segmentu nautičkog chartera zabilježeno je prema podacima eVisitora preko 538 tisuća dolazaka i približno 3.56 milijuna noćenja, što predstavlja rast od 11% u dolascima, odnosno 12 posto u noćenjima. Najveći broj noćenja u nautičkom charteru bilježi se u Splitsko-dalmatinskoj županiji zatim slijede Zadarska i Šibensko-kninska županija. Tržište Njemačke je najvažnije za hrvatsku nautičku ponudu te reakcije nakon prva tri dana sajma daju razloge za optimizam i u 2020. godini. 

I.B.

PROČITAJTE JOŠ:

NAUTIKA: Najposjećeniji nautički sajam u Hrvatskoj, pod geslom “Ploviti, otkrivati, živjeti”

Vaš komentar