HRVATSKA POSLA Jamstva za gradnju jaružala platili 920, a prodali ga za 500 milijuna kuna

Foto: Shipspotting

Iz luksemburške Jan De Nul grupe uplatili su cjelokupan iznos kupovnine za jaružalo “Willem Van Rubroeck”, dakle svih 794 milijuna kuna za koliko su na Fininoj dražbi (ot)kupili natrag ovu nezavršenu novogradnju. Ministarstvu financija tako će se vratiti tek nešto više od polovine iznosa državnih jamstava koja su uplaćena za ovu najskuplju Uljanikovu novogradnju i stigla su na naplatu sredinom prošle godine, a iznosila su 920 milijuna kuna.

Kako neslužbeno doznaje Novi list, već su uplatili jamčevinu od gotovo 106 milijuna kuna, zadnji rok za uplatu preostalih 688 milijuna kuna istjecao im je koncem ovog mjeseca, ali su u ovoj moćnoj off shore grupaciji sve odlučili riješiti ipak nešto ranije.

Nakon što stigne službena potvrda iz Fine na Trgovački sud u Pazinu, a očekuje se da će to biti ovih dana, stečajni sudac Uljanika izdat će dokument kojim se “Willem Van Rubroeck” dosuđuje kupcu te ujedno brišu sve hipoteke koje su upisane na ovom brodu.

Za očekivati je da bi onda kroz idućih mjesec dana bilo sazvano i ročište za razdiobu kupovnine na kojem će se formalno utvrditi koliko od tih gotovo 800 milijuna kuna ide na čiji račun.

​Prvo banke

​Najprije će se namiriti banke, belgijski KBC i Privredna banka Zagreb, koje su prve po redoslijedu upisa svojih hipoteka, a najnovije procjene su da bi ove dvije banke zajedno mogle odnijeti i do 300 milijuna kuna.

Točan iznos, naime, znat će se tek nakon što iz ovih banaka dostave konačne obračune svojih potraživanja, zajedno sa kamatama. Ono što ostane, a još uvijek je riječ o pozamašnom novčanom kolaču od oko pola milijarde kuna, vraća se Ministarstvu financija, odnosno u državni proračun. Doduše, valja podsjetiti da je to tek nešto više od polovine onog što je država platila kod te najskuplje Uljanikove novogradnje. Radilo se o čak 920 milijuna kuna državnih jamstava koja su sredinom prošle godine stigla na naplatu.

Nakon što Jan De Nul i formalno preuzme jaružalo, trebat će nekoliko tjedana da bi se ova novogradnja pripremila za odlazak. Prema dostupnim informacijama, »Willem Van Rubroeck« neće u klasični tegalj, već će se ukrcati na specijalni brod za prijevoz teških tereta kojim će se prevesti do brodogradilišta u kojem će se do kraja završiti. Nije poznato gdje ga iz Jan De Nul grupe planiraju završiti, no s obzirom na to da se spominje prijevoz »heavy lifterom«, moglo bi se zaključiti da je riječ o udaljenijem brodogradilištu, piše Novi list. Traže se rješenja kako riješiti i potencijalne probleme vezane uz carinske propise s obzirom da zajedno s jaružalom iz Pule treba otpremiti i pozamašnu količinu pripadajuće, a neugrađene opreme.

I.B.

Vaš komentar