Šibenski doktor se preko Atlantika vraća sam kući: “Jedva čekam isploviti”

Foto: Dražen Grgić

Nakon što je sam prejedrio Atlantski ocean i uspješno stigao do zadanog cilja, brazilskog nacionalnog parka i otočja Fernando de Noronha, šibenski oftamolog Dražen Grgić se nakon par dana odmora vraća kući u Šibenik. Neće se vratiti istom rutom, a misija mu je ista, Čisto more, čisto srce uz podizanje svijesti na problem onečišćenja mora.

Razgovarali smo s dr. Grgićem prije puta natrag.

Odlazak iz raja

– More i vjetar me poslužilo na Atlantiku samp tako. Boravak na otoku Fernando de Noronha je gotovo neopisiv. Taj otok je u potpunosti posvećen turistima. Naravno pri tome se vodi velika briga o zaštiti okoliša. Određen je broj turista koji mogu istovremeno biti na otoku, a svaki dan boravka se udvostručava cijena, tako da rijetki mogu biti dulje od 8 dana koliko je optimalna cijena.

Domaćini su izuzetno ljubazni i srdačni. Možda se o Brazilu piše svašta, ali Fernando de Noronha iz mog iskustva je za svaku preporuku. Istina, cijene su malo više, ali ništa više nego naši otoci u sezoni pa čak i jeftiniji – napominje dr. Grgić.

Morski psi se petljaju pod nogama, ptice ti se zaljeću pred tobom u more, rakovi vire od svakud ne bi li te… ribice te grickaju i škaklju.. pa se ti kupaj 😀

Gepostet von Dražen Grgić am Mittwoch, 4. März 2020

Humanitarna misija

– Inače moj glavni cilj je pomoć SOS Dječejem selu Hrvatska za djecu koja definitivno zaslužuju našu pažnju i skrb. Kad čujem da je moja akcija pomogla i njima, tada ću biti najsretniji i smatrat ću putovanje uspješnim.

Da se razumijemo, gotovo cijeli ovaj projekt je na mojim leđima. Ipak nakon više od 50 godina čovjek zasluži da i sebe nečim počasti. Grad Šibenik i Turistička zajednica Grada Šibenika puno su mi pomogli u promociji ovog projekta, a marina D Marin Mandalina pomogla je u pripremnim radovima i izvlačenju broda i zaista im moram zahvaliti. Posebno hvala Synergy Croatia koji su mi dali posebnu hranu i vitaminske dodatke za put. A veliki je tu broj pojedinaca koji su nesebično pomogli da se ovaj projekt ostvari. Posebno je zaslužan Viktor Aras koji je gotovo kao mentor brojnim savjetima pomogao da uspješno odjedrim. Ma puno je tu zaslužnih i kada se vratim svi ćemo na feštu ako Bog da – obećaje nam.

Ruta za natrag: “Trebat će mi mjesec dana do Gibraltara”

– Zapravo nije druga ruta, nego jedina moguća iz aspekta jedrenja. Ne možete jedriti s vjetrom u pramac. Smjer vjetra određuje kurs plovidbe. Za natrag ću vjerojatno prvo na Azorsko otočje a onda prema Portugalu i Gibraltaru. Računam cca 1 mjesec do Gibraltara ako posluži sve i vjetar i brod. To su razadaljine, koje na Jadranu nisu zamislive, imat ću cca 2500 nm orce prema Azorima a onda još cca 1000 nm u bok do Gibraltara. Nekako jedva čekam da isplovim. Ovdje je predivno ali more zove, vjetar zove, dupini zovu – napominje šibenski morski vuk.

Foto: Dražen Grgić

Počast nestalom sugrađaninu, kapetanu Miškiću

– Putem natrag proći ću i područjem gdje je nestao i naš šibenski kapetan Dino Miškić i dio posade prošle jeseni. To posebno poziva na respekt moru i višim silama. Jučer sam pregledao brod od vrha jarbola do kobilice, uglavnom Sv. Mihovil i ja smo spremni za polazak. Posebno bi pozdravio i Sašu i Marinu na jedrilici HIR 3 koji su sada u Argentini. Eto igrom slučaja dvije posade i dva broda Akademskog jedriličarskog kluba Dobro more sada brode južnim Atlantikom.

Ove sam godine izgleda preskočio zimu, dok se vratim trebalo bi biti pravo proljeće. Za ovaj tip jedrenja prvenstveno treba imati vremena. Čovjek treba znati za što je uopće na oceanu, veliki je to doživljaj a doživljaji se pamte. Evo jedva čekam da zaplovim. Sv.Mihovil je moćna jedrilica. Ja je ne forsiram jer nisam na regati, nikud mi se ne žuri, ali s posadom i više logostike mogao bih biti najmanje 30% brži – zaključuje dr. Grgić kojem želimo dobro more i siguran povratak kući uz još dobrih priča koje će nam sigurno ispričati!

Juriva Gašpar

PROČITAJTE JOŠ:

STIGAO DO BRAZILA! Šibenski liječnik u avanturi života: “Nisam vidio čudovišta, ali ovo jesam”