Foto: Morski.hr / Vlada RH

Domaći turisti ne mogu spasiti turističku sezonu u Hrvatskoj, jer je njihov udjel u ukupnom prometu u zadnje dvije rekordne godine bio oko 12 posto, ali turizam na njih svakako računa kada popuste mjere zaštite od koronavirusa, o čemu odlučuje civilni stožer, izjavio je u srijedu ministar turizma Gari Cappelli.

– Za domaće turiste smo uvijek pripremali neke posebne projekte. Ove je godine to trebao biti Tjedan odmora vrijedan i tzv. Cro kartica s popustima. To ništa nije bilo vezano za doba korone, jer smo ih pripremali puno prije nego se zaraza otkrila u svijetu – kazao je Gari Cappelli odgovarajući na pitanja novinara uoči užeg kabineta Vlade.

Redefinirati Cro karticu

Pritom je najavio da će se Cro karticu sada redefinirati i sigurno pokušati na neki način iskoristiti da služi svrsi u Hrvatskoj, i to ne samo na moru i u restoranima, nego da se koristi po cijeloj zemlji i za razne ponude, čime se jača domaća turistička potrošnja i prihodi.

Na pitanje novinara bi li cijene u turizmu ove godine trebale biti niže, čime bi se moglo i privući domaće turiste, ako će to dopustiti zdravstvena situacija, ministar je odgovorio “naravno da će cijene biti niže, da će biti jeftinije”.

– Bit će jeftinije, pogotovo privatni smještaj, koji će sigurno za turističku potražnju biti važniji u dijelu gdje se gleda kako biti u boljoj izolaciji, kvalitetniji i bliži pristup prirodi s manje kuća u okolini i slično – kazao je Cappelli, ističući da su u sličnoj poziciji i kampovi.

Osim toga, smatra da će do izražaja doći i nautika te da će činjenica što je Hrvatska, kako je kazao, zemlja s najviše charter plovila u svijetu, sigurno biti važna, a vjeruje i da će moguće uz kvalitetne cijene biti više dostupna i domaćim turistima u određenim terminima.

– Ako dođe do turističke aktivnosti i ako se situacija oko koronavirusa poboljša, u privatnom smještaju, nautici i kampovima vidim priliku za ovo ljeto, i to prije nego u nekom hotelskom smještaju, koji će morati biti ‘rigidniji’ u primanju gostiju, i tu će i epidemiolozi imati riječ koliko soba otvoriti i slično – naglasio je Cappelli.

Planovi za marketinške aktivnosti u slučaju popuštanja mjera

Podsjetio je i da je HTZ zbog nemogućnosti ostvarenja planova za ovu godinu van snage stavio godišnji i financijski program rada, uz najavu smanjenja plaća zaposlenima u HTZ-u u Zagrebu i predstavništvima u svijetu do 30 posto, a savjetovali su da slično učine i niže razine sustava turističkih zajednica.

Na pitanje što se čini i kako se hrvatski turizam priprema za neko eventualno popuštanje mjera pa moguće i ponovno otvaranje ugostiteljskih objekata, ministar je kazao da to prije svega ovisi o odlukama epidemiološke službe i nacionalnog stožera, ali i da imaju “neke svoje planove ako se nešto od toga dogodi sutra”.

– Imamo planove za marketinške aktivnosti u slučaju popuštanja mjera i otvaranja objekata te smo jučer dali zadatak da HTZ u roku 14 dana pripremi prijedloge što ako se dogodi da primjerice iz Austrije žele i mogu doći turisti, ili iz neke druge zemlje koja nam je blizu. Tu ćemo svakako pokušati iskoristiti prednosti te blizine i mogućnost dolaska automobilima i autocestom. Znači, ako vidimo da se granice počinju otvarati ili slično, mi ćemo na tim tržištima u roku 14 dana biti spremni za marketinške aktivnosti – najavio je Cappelli.

D.G.
Vaš komentar