3. MAJ NE STAJE Stiglo tisuću tona čeličnih limova za istraživački mega-kruzer

Foto: Uljanik

RIJEKA – S tri potpisana i osnažena ugovora, od kojih se dva odnose na postojeće novogradnje koje se moraju završiti te gradnju trupa za novi mega luksuzni istraživački kruzer “Eclipse II” za australsku Scenic grupu, u riječkom brodogradilištu uspjeli su tijekom ove epidemije koronavirusom održati proizvodnju, ne stajući ni jedan jedini dan, piše Novi list.

Zaraženih, srećom, nemaju, a od pojave COVID-19 u Hrvatskoj sastavni dio radne svakodnevice u 3. Maju postale su stroge mjere na preventivi i zaštiti od ovog virusa – od nošenja zaštitne opreme, dezinfekcije, posebnog režima i kontrole ulaska u brodogradilište, držanja distance do obvezatnog beskontaktnog mjerenja tjelesne temperature na porti brodogradilišta, posebno kada su u pitanju novi kooperantski radnici.

Vlakom iz Makedonije u Rijeku stiglo je pred ovaj vikend oko 1.000 tona čeličnih limova za potrebe gradnje brodskog trupa za “Eclipse II”, a sredinom ovog tjedna u riječkom brodogradilištu kreće se s rezanjem tih limova, a potom i izradom prvih brodskih sekcija. Nakon što je krajem prošlog mjeseca potpisan ugovor sa španjolskom kompanijom Marflet Marine o nastavku dovršetka tankera “Santiago”, prema resornom Ministarstvu gospodarstva jučer je iz 3. Maja upućen zahtjev za izdavanjem novih državnih jamstava za kredit za završetak i ovog broda, drugog od ukupno tri koji se odvijaju po posebnom programu iza kojeg je prošlog ljeta stala hrvatska Vlada.

Fokus trećemajskih aktivnosti proteklih mjeseci i tjedana vrti se oko završnog opremanja samoiskrcavajućeg broda za prijevoz rasutog tereta za kanadsku brodarsku kompaniju Algoma. Riječ je o prvom ugovoru koji su trećemajci potpisali nakon duge agonije kroz koju su prošli s urušavanjem Uljanik grupe, početkom rujna prošle godine. Direktor 3. Maja. Edi Kučan kaže kako se ulažu ogromni napori da se u ovim, gotovo nemogućim uvjetima poslovanja zbog pandemije koronavirusom drži zacrtana dinamika radova na završnom opremanju ove kanadske novogradnje, piše Novi list.

O kakvom je intenzitetu radova riječ, upućuje i podatak da je ovih dana u brodogradilištu evidentirano 169 kooperantskih radnika i 526 trećemajaca. S obzirom da drugih većih radilišta u 3. Maju u ovom trenutku nemaju te da se nastoji da svi koji nisu nužno potrebni ne dolaze u brodogradilište, jasno je da im upravo Algomin brod “jede” gotovo cijeli taj radni kapacitet.

I.B.

Vaš komentar