Šibenčanin klasične menije i cjenike poslao u povijest – Ovako ćemo naručivati u restoranima i kafićima

Foto: Promo

ŠIBENIK – U ugostiteljstvu je čest slučaj da veće grupe dobiju na stol nekoliko klasičnih cjenika pa se izmjenjuju, čekaju ili gledaju ponudu preko tuđeg ramena. Često puta goste zanima izbor menija ili samo cijene, pa bi rado prije nego sjednu, malo proučili, no za dobiti meni, trebalo bi sjesti. Klasični cjenici u kafićima također su pomalo demode. Svatko danas ima pametni telefon i QR cjenik je idealno, funkcionalno i moderno rješenje koje će promijeniti način naručivanja.

Za ovu inovaciju zaslužan je Šibenčanin Marko Slamić i njegova tvrtka Pro web, koja je razvila Cjenik.info, odnosno QR digitalni online cjenik koji će itekako olakšati poslovanje ugostiteljima, ali i svima ostalima iz sektora uslužnih djelatnosti. QR cjenik izuzetno je pogodan za restorane i caffe barove, ali i za teretane, kozmetičke salone i druge uslužne djelatnosti, a u samo nekoliko klikova klijent skenira kod i dobije informaciju o ponudi.

Foto: Promo

– QR digitalni cjenik je najkraće rečeno moderan način prezentacije ponude. Ova neka nova vremena nametnula su i nova pravila pa je logično da se prilagodimo i u načinu komunikacije s gostima i klijentima. Ideja nije nova, QR kod koristim već godinama na razne načine, npr. na mojoj poslovnoj kartici uz ove standardne podatke ima QR kod koji kad ga skenirate sve te podatke (ali dodatne koje nisu stale na vizitku) prebaci kao novi kontakt u Vaš mobitel, a klijentu u mom uredu se na wifi također spajaju jednostavnim skenom koda, nema onoga:  “jel ova mreža… jel’ veliko ili malo slovo  …  crtica gornja _ donja!?”. Kako već 20-tak godina izrađujem i održavam internetske stranice jednostavno je bilo zbrojiti 2+2. Bilo mi je bitno da cijeli paket bude dobro dizajniran, jednostavan za korištenje i brz u realizaciji, a i da cijena kompletne usluge bude prihvatljiva potencijalnim korisnicma – pojašnjava nam Marko Slamić o svojoj praktičnoj inovaciji.  

Foto: Promo
Foto: Promo

Je li korona-kriza prouzrokovala napadaje ovakvih dobrih ideja?

– Da, upravo tako. Osim što je fizički maknut cjenik sa stolova i sam QR kod koje se pojavio i na popularnim ePropusnicama pa je ljudima sada “u oku” kao nešto što sadrži informacije, tako da je i sam QR doživio svojevrsni izlazak u široke mase.

U vrijeme kada je socijalna distanca postala pojam o kojem se priča i koji je stvorio neka nova pravila modernog života kreativnom upotrebom tehnologije možemo se približiti našim klijentima a opet održavajući distancu. Korištenjem QR cjenika gost Vašeg restorana više ne mora čekati konobara sa menijem već jednostavnim skeniranjem kôda na zaslon svog mobitela dobije informaciju o ponudi koju nije listao nitko prije njega.

A ovaj scenarij je mene osobno nervirao i prije korone (a vjerujem da nisam jedini) … kad sjedne veća grupa gostiju u restoran pa nakon čekanja konobara dobiju na stol nekoliko klasičnih cjenika pa se izmjenjuju, čekaju jedni druge ili gledaju ponudu preko tuđeg ramena. Sa QR cjenikom svi gosti u restoranu koji imaju mobitel (dakle svi gosti u restoranu) ako žele mogu prelistati vaš cjenik čim sjednu za stol – kaže Slamić. 

Foto: Promo

A kako sve zapravo funkcionira?

– Stvar funkcionira najjednostavnije što može! Gost kad dođe u restoran ili kafić vidi naljepnicu koja jasno ga “pozove” na skreniranje, uzme mobitel koji mu je ionako već u ruci, upali kameru, novije generacije mobitela automatski bez dodatne aplikacije prepozna da se radi o QR kodu i nudi taj jedan jedini klik i Voilà, otvara se stranica sa ponudom na jednostavnoj i preglednoj stranici prilagođenoj za prikaz na malim ekranima – pojašnjava ovaj šibenski inovator koji kaže da je svašta još kemijao u životu, poput stare ure kopčalice, koju je spojio na elektromotor da mu zatvori vrata ujutro, jer mu smeta sunce, ali i još neke ideje koje su više bile zbog vlastitog hobija i razbibrige. 

QR cjenik svakako već pronalazi svoju namjenu, jer ga zbog svoje praktičnosti već počinju korisiti upravo oni, kojima je namijenjen.

Jurica Gašpar

Vaš komentar