3 min. čitanja

Ravnatelj Županijske lučke uprave Šibenik: “Ni vlastitoj kćeri nisam osigurao vez”

Ravnatelj Županijske lučke uprave Šibenik: “Ni vlastitoj kćeri nisam osigurao vez”
Foto: ŠiBaj TV / Youtube / Screenshot

ŠIBENIK – Epidemija koronavirusa ostavila je posljedice na poslovanje šibenske Županijske lučke uprave i ovo je prva godina da nećemo rasti 10 do 15 posto, nego će nam prihodi biti 40 posto manji od lanjskih – kaže ravnatelj Željko Dulibić. Od državnog sufinanciranja, iz proračuna Ministarstva mora prometa i infrastrukture uplaćena su četiri milijuna kuna za komunalnu lučicu Vrnaža u Mandalini, koja će biti dovršena za nepunih mjesec dana. Isti iznos stigao je za proširenje rive u Prvić Šepurini, no otpao je predviđeni iznos od pet milijuna kuna za nastavak izgradnje obalne infrastrukture u Bilicama.

Stotinu metara nove rive u Stublju gradit će se najvjerojatnije dogodine, Županija je ove godine za investicije dodijelila dva milijuna umjesto tri, Grad Šibenik za Vrnažu je dodijelio milijun, a prihodi od naplate nautičkih vezova do 1. studenoga, do kada traje naplata, iznosit će oko 55 posto prošlogodišnjih, piše Šibenski.

To je saldo godine koju bi mnogi poslovni subjekti najradije zaboravili, a Željku Dulibiću je zadnja na mjestu ravnatelja, budući da prvog dana 2021. odlazi u mirovinu. Iskreno se nada da je 2020. u financijskom smislu bila anomalija prouzročena višom silom epidemije, te da će ostati usamljeno razdoblje s tako drastičnim padom u poslovanju.

U idućoj godini planovi ŽLU-a, među ostalim, obuhvaćaju izradu projektne dokumentacije ribarske luke Peleš u Rogoznici, koja će koštati 60-ak milijuna kuna, nastavljaju se započeti radovi na Kapriju iz europskih fondova, a zlarinski Boci, novo trajektno pristanište, bit će prijavljeni za sufinanciranje iz EU-ovih fondova. ŽLU će nastaviti s izgradnjom nove luke u Prvić Šepurinama, u Murteru će se, vrlo je izgledno, položiti temelji nove rive, a u Skradinu treba obaviti pripreme za izgradnju komunalne luke te ukloniti nedostatke projekta koji je naručio Grad Skradin.

Projekt u srcu

Zadnjih 12 godina, otkako se Željko Dulibić prihvatio kormila javne ustanove, ŽLU se neprestano razvija usporedno s investicijama u obalnu infrastrukturu, a kad se osvrne, jedino može biti vrlo zadovoljan postignutim. Svome nasljedniku ostavlja ustanovu ojačanu stručnim kadrovima i prihodima, te škafetin pun planova za godine ozbiljnoga rada. Sa sobom će jedino ponijeti žal zbog toga što za vrijeme njegova ravnateljstva nije započela rekonstrukcija utonule obale u Docu radi zaštite od plime i oborinskih voda, zajedno s uređenjem komunalnih vezova.

– Da se Grad Šibenik nije uzaludno sporio s resornim ministarstvom nastojeći iz pojasa pomorskog dobra izdvojiti parkiralište u Docu, i na kraju izgubio spor, već bismo započeli s radovima. Prvi novac Ministarstvo je osiguralo dajući punu potporu projektu, no možda će stvari s ovim kašnjenjem na kraju ispasti povoljnije, budući da je Europa u međuvremenu otvorila fondove za sufinanciranje komunalnih zahvata, što Dolac neprijeporno jest.

Taj projekt posebno mu je na srcu, ne jedino zbog Doca kao šibenskog bisera, gdje je rođen i odrastao do ranije mladosti, nego i zbog toga što je javno predstavljanje idejnog projekta rekonstrukcije obale najstarije gradske četvrti bila stručna reakcija jedne institucije u trenutku kad je SDP-ova gradska uprava tvrdila da poplavljivanje Doca nije moguće spriječiti nikakvim građevinskim zahvatima. Bilo je to uoči lokalnih izbora koje je osvojio gradonačelnik Željko Burić.

– Otkako sam došao 2008. u ŽLU do danas, izvorni prihodi ŽLU-a povećani su 600 posto, a ukupni 800 posto. Dva puta su narasli i rashodi, no šireći poslovanje usporedno s lučkim područjima, trebali smo se kadrovski ojačati. Sada nas je petnaestero, organizirani smo vrlo dobro i, vjerujte, da mi je netko na početku kazao da će se to tako odvijati, rekao bih mu da je sanjar – iskren je Dulibić.

Komunalni vezovi

Primjerice, ŽLU danas upravlja s dvije tisuće komunalnih vezova. Nisu u sve to investirali, no lokalne samouprave pozivaju ŽLU da uvede red i naplatu vezova, kao u Vodicama ili u Pirovcu.

– Nisam ni vlastitoj kćeri osigurao vez, a svoj brod nemam već godinama. Vrnaža je popunjena te samo nečije otkazivanje može osigurati neko mjesto – poručuje Dulibić i na kraju otkriva da kraj ove godine ne znači i njegovo konačno “zbogom” instituciji koju je značajno ojačao za vrijeme svoga ravnateljstva.

Na prijedlog župana Gorana Pauka, volonterski će i u mirovini pripremiti idejno rješenje rekonstrukcije i proširenja cijele šibenske rive od Carine do Doca, u što će biti uključen širok krug stručnjaka iz raznih područja, s konzervatorima na čelu, građani te svi poslovni subjekti vitalno povezani s tim dijelom grada, piše Šibenski.

– Naša je riva uska i malena, na nekim je mjestima utonula i do 80 centimetara. Kad je plima nedavno doprla do zgrade Županije, postalo je jasno da nešto treba poduzeti i osmisliti najbolje što rekonstrukcija rive može donijeti gradu – objašnjava Dulibić.

– Ne samo u građevinskom, izvedbenom smislu, nego i u pogledu budućih sadržaja i tzv. centara okupljanja. A kako to nije posao koji se tek tako može obaviti i prelomiti preko koljena, s obzirom na važnost obale za grad na moru i klimatske promjene kojima svjedočimo, projekt čiji je investitor ŽLU, uz sufinanciranje države, Županije i Grada Šibenika, bit će pomno pripremljen – najavljuje Željko Dulibić.

D.G.

Pritisnite ESC za zatvaranje.

© 2024 Morski HR. Powered by Ghost & Staticweb.dev

You've successfully subscribed to Morski HR
Great! Next, complete checkout for full access to Morski HR
Welcome back! You've successfully signed in
Success! Your account is fully activated, you now have access to all content.
Success! Your billing info is updated.
Billing info update failed.
Your link has expired.