OTVORENA DIONICA PAZIN-CEROVLJE Dogodine nastavak gradnje Istarskog ipsilona i druge cijevi tunela Učka

Foto: MMPI

PAZIN – Dionica Istarskog ipsilona, Pazin – Cerovlje duga 12 km danas je puštena u promet. Ova dionica dio je projekta nastavka izgradnje punog profila Istarskog ipsilona na dionici od Pazina do tunela Učka koja je ukupno duga 28 km. Kako bi se poštovali rokovi izgradnje i projektna dinamika, na gradilištu je održavan intenzivan tempo rada što je rezultiralo time da je dionica Pazin – Cerovlje, završena u predviđenom roku dok se završetak radova na preostalih 17 km ove dionice, do tunela Učka, se očekuje sredinom sljedeće godine.

Na otvorenju ove dionice sudjelovao je i resorni ministar Oleg Butković, u svojstvu izaslanika predsjednika Vlade, koji je izrazio zadovoljstvo da je nakon 2016. godine, kada je projekt bio naprasno zaustavljen, danas otvorena dionica jednog od najvažnijih infrastrukturnih projekata u Hrvatskoj. ‘

Očekujem da ćemo do početka sljedeće turističke sezone otvoriti i preostali dio do tunela Učka a budući da je Vlada prije mjesec dana donijela odluku da idemo dalje s fazom 2B2-1 koja uključuje izgradnju duge cijevi tunela Učka, očekujem da ćemo vrlo brzo početi s radovima na nastavku jer smo dobili sve dozvole, ali i ono što je bilo najvažnije, pozitivnu odluku Europske komisije. Dakle, svi radovi idu dalje, to je izrazito važno budući da ovaj projekt, pridodamo li i drugu cijev tunela Učka, ukupno vrijedan 360 milijuna eura što izrazito puno znači za hrvatsku građevinsku operativu ali i zbog činjenice da ovakvi projekti utječu na rast BDP-a. Danas u Hrvatskoj ulažemo više od 20 milijardi kuna u projekte poput ovoga ali i u već poznate projekte poput izgradnje Pelješkog mosta, te brojnih željezničkih, cestovnih i projekata lučke infrastrukture. Također, sada su nam dostupna i sredstva iz tzv. Covid fonda i buduće financijske perspektive gdje na raspolaganju imamo oko 22,5 milijardi eura te očekujemo da će veliki dio tih sredstava biti utrošen na nastavak ulaganja u infrastrukturne projekte poput ovog zaključio je ministar Butković.

Foto: Wikimedia / MPPI

– Pretvaranje ove dionice u puni profil autoceste dovest će do niza koristi za građane i vozače. Na prvom mjestu, i ujedno kao najvažniji razlog za pokretanje ove investicije ističem dizanje sigurnosti ove dionice autoceste na kojoj bilježimo najveći broj nezgoda i nažalost poginulih. Tijekom građenja, izazov za glavnog izvođača radova, grupaciju Bouygues TP bio je izvesti sve radove u roku, uz kolnik pod prometom. Dionica Pazin Cerovlje izgrađena je kvalitetno, prije roka, unutar cijene i bez dodatnih troškova i kašnjenja tako da je izvođač radova Bouygues i ovaj put opravdao naše povjerenje te i ovu fazu napravio na vrijeme i kvalitetno prema projektima, posebice uz izazove vezane za Covid 19. Bina Istra neće stati s razvojem projekta, ostaje nam razvoj i faze 2B2, posebice druga cijev Tunela Učka i dionice do Matulja, i dat ćemo sve od sebe u suradnji s Ministarstvom mora, prometa i infrastrukture da odmah nastavimo i završimo Istarski ipsilon – naglasio je Dario Silić, generalni direktor Bina Istre.

Posjetimo i na to da je u kolovozu ove godine Europska komisija dala „zeleno svjetlo“ za produljenje koncesijskog ugovora s koncesionarom Bina Istrom što je bio preduvjet za donošenje odluke o nastavku izgradnje Istarskog ipsilona i izgradnji druge cijevi tunela Učka.

Nastavak projekta, odnosno pod-faza 2B2-1 sastoji se od izgradnje drugog kolničkog traka (još jednog traka u svakom smjeru) od čvora Vranja do tunela Učka/Portala Kvarner, dionice duge 8 km, koja uključuje izgradnju 5,63 km druge cijevi tunela Učka s opremom i poprečnim vezama te izgradnju odmorišta Kvarner. Ukupna vrijednost ove dionice će iznositi oko 1,5 milijardi kuna te se očekuje kako će ovo ulaganje utjecati i na rast BDP-a za 0,5%.

D.G.