Općina Sveti Filip i Jakov nabavlja putnički brod na solarni pogon za 80-ak putnika

Foto: iCat

SVETI FILIP I JAKOV – Općinski vijećnici Općine Sveti Filip i Jakov izglasali su proračun za 2021. godinu u iznosu od 65,8 milijuna kuna.  Najzanimljivija stavka proračuna u iznosu od 4,2 milijuna kuna predviđena za gradnju putničkog broda na solarni pogon, piše Zadarski List.

– Riječ je o solarnom putničkom brodu koji će moći primiti od 70 do 80 putnika – kazao je Darko Mikas, viši stručni suradnik za razvoj i društvene djelatnosti Općine Sv. Filip i Jakov.

Kada je Općinsko vijeće u svibnju 2018. donijelo odluku s kojom otok Babac više nije dio kopnenog naselja Turanj već samostalno općinsko naselje, Općina Sv. Filip i Jakov postala je i otočna općina. Odsad će najvjerojatnije biti i pomorska.

– Prije dvije godine Općina je kupila i obnovila brod dug oko sedam metara i s motorom od 50 konja radi naplate korištenja bova za sidrenje plovila te za potrebe odlaska na otok Babac – podsjeća Mikas.

Sad je Općina, odnosno tim Darka Mikasa, voditelja svojevrsne općinske “tvornice eura”, aplicirao na Javni poziv za neposredno sufinanciranje poticanja brodskog prometa na alternativna goriva 2020. kojeg je objavio Fond za zaštitu okoliša i energetsku učinkovitost za sufinanciranje izgradnje plovila s maksimalnim iznosom od 10 milijuna kuna.

Paneli na krovu broda

​- Energetski neovisni solarni putnički brod koji će moći primiti do 80 putnika, u cijelosti se puni i pokreće pomoću energije iz solarnih panela na krovu broda, objašnjava Mikas.

Kad je riječ o energetski neovisnom solarnom brodu dobar primjer je već treće plovilo na solarni pogon u Nacionalnom parku Mljet koje je s 85 posto iznosa sufinancirano iz EU fondova.

– Brod će biti u komercijalnoj funkciji oživljavanja nekadašnjem plavog puta s kojim se na Pašmanskom kanalu spajaju općinska priobalna naselja Sveti Petar, Turanj i Sveti Filip i Jakov s Biogradom, Pakoštanima i otokom Pašmanom. Korist će se i u komercijalne izlete. U općinskom proračunu za brod je predviđen iznos od 4,2 milijuna kuna, naglasio je Darko Mikas dodajući kako je brod brži, jeftiniji i udobniji način putovanja te bi svojom atraktivnošću obogatio i turističku promidžbu i ponudu kao i obogatio život općinskog pučanstva na obali i u zaobalju, piše Zadarski list.

I.B.

PROČITAJTE JOŠ:

Mljetskim jezerima plovi hrvatski proizvod – Bešuman, nula zagađenja

Električni katamarani u NP Mljet: Hrvatska pamet u službi očuvanja prirode