RASPISANA KONCESIJA ZA PORTO BAROŠ “Marina koja će promijeniti vizuru Rijeke”

Foto: Morski.hr

RIJEKA – Vlada je na svojoj posljednjoj sjednici usvojila Prijedlog obavijesti o namjeri davanja koncesije na pomorskom dobru u svrhu izgradnje i gospodarskog korištenja luke posebne namjene – luke nautičkog turizma ‘Porto Baroš’, na dijelu k.o. Stari Grad, Grad Rijeka.

Predmetnom obavijesti daje se koncesija na površini od 105.897 metara kvadratnih, na vremensko razdoblje od 30 godina.

Buduća luka planirana je kao luka kapaciteta 500 vezova i od posebne je namjene i značaja za Republiku Hrvatsku.

Podsjetimo, riječ je o području koje je Odlukom Vlade RH iz svibnja ove godine izuzeto iz područja luke Rijeka.

Procijenjena vrijednost predmetne koncesije iznosi oko 1,2 milijarde kuna.

Pri ocjenjivanju ponuda najvažniji kriterij, uz visinu ulaganja u buduću marinu, bit će visina koncesijske naknade koja je predviđena u dva dijela, nepromjenjivom i promjenjivom. Minimalna koncesijska naknada u nepromjenjivom dijelu, prema odluci Vlade, iznosi pet kuna po metru kvadratnom godišnje, s tim da će svakih pet godina od potpisivanja koncesijskog ugovora biti povećavana za najmanje dvije kune po metru kvadratnom godišnje.

Početni iznos promjenjivog dijela koncesijske naknade iznosi četiri posto prihoda ostvarenog na koncesioniranom području, umanjeno za nabavnu vrijednost naftnih derivata. Visina planiranog ulaganja pri tom će nositi 40 posto bodova na natječaju, dok će ponuđeni stalni i promjenjivi dio koncesijske naknade nositi po maksimalno trideset posto mogućih bodova.

Ministar mora, prometa i infrastrukture Oleg Butković je kazao kako je Vlada odluku o raspisivanju natječaja donijela nakon što su ispunjeni svi potrebni uvjeti, od izmjena prostornoplanske dokumentacije Grada Rijeke do izdvajanja iz lučkog područja.

– Porto Baroš će biti najveća investicija u luku nautičkog turizma u ovom trenutku u Hrvatskoj. Marina će promijeniti vizuru Rijeke, a vjerujem i način života njenih stanovnika te podignuti standard turističke ponude u gradu, kao i životni standard građana.

D.G.