5 min. čitanja

PAG, BROD BEZ KAPETANA Za registrirati barku sad treba prijeći 176 km i platiti dva trajekta!

PAG, BROD BEZ KAPETANA Za registrirati barku sad treba prijeći 176 km i platiti dva trajekta!
Foto: HRT / Screenshot / Morski HR

PAG – Grad Pag, povijesno središte otoka Paga, danas podijeljenog na dvije županije. Grad koji ima tradiciju soli, sira a i svega što jedan otok ima, polako ali sigurno gubi svoj identitet. Ukidanjem kapetanije jednom otočkom gradu, radite točno to.

Vedran Dorušić

Otok je kopno sa svih strana okruženo morem, Pag ima most, pa je valjda malo manje otok.  Grad Pag, očito nema ni potrebe za kapetanijom.  Danas svi pričaju o tome u Pagu, sada pospanom gradu između dvije kiše. U vrijeme nakon teške sezone i one nepoznate.

Kako da to objasnimo, osim nekim kolektivnim propadanjem, ludilom ili nečijim interesom. Ali tko ima interes da Pag nema Lučkog kapetana?!?

Problem kadra

Često se može čuti da je problem u nalaženju kadra. Plaće su višestruko niže nego na brodovima. Kako posla za pomorce ipak  ima, ovo je vjerojatno izraženije nego kod drugih zanimanja. Ali ako se te ljude mora više platiti, onda ih se mora više platiti.  To su deficitarna zanimanja.

Razvoj infrastrukture

Stalno pišemo da trebamo razvijati infrastrukturu, a ovim otežavamo sve poslove ljudima koji žive od mora i s morem. Mnogi gosti dovoze brodove i moraju riješiti papirologiju u Kapetaniju a sad da idu u Senj? Što će nam marine, privezišta, dizalice ako gosti trebaju pola godišnjeg za napraviti potvrdu (ex vinjetu). Iako bi bilo logično da mogu sve online.

Izmotavanje

Sad kad bude ovo objavljeno, sve će postati “privremeno” i “dok se ne riješi” i “naći ćemo rješenje”. Mi smo bez kapetana bili cijelu godinu, naime stari kapetan nam je lani umro.  Ne piše na papiru da je nešto privremeno ili slično.

Piše što piše

A piše: “URED LUČKE ISPOSTAVE PAG JE ZATVOREN”, ne piše “privremeno” ili nešto drugo.

“PREDMETE LI PAG RJEŠAVAT ĆE LUČKA KAPETANIJA SENJ, ALAN TOMLJANOVIĆ” – bar da ima broj, mail ili nešto.

“PREDMETI SE MOGU PREDATI DIREKTNO LUČKOJ KAPETANIJI SENJ ILI PUTEM LUČKE KAPETANIJE ZADAR”.  I jedno i drugo je apsurdno. Odeš u kapetaniju Zadar da ti pošalju predmet u Senj ili odeš u Senj.  Senj nam je na dva trajekta i 88 km. Znači da za registrirati barku treba 176 km i platiti dva trajekta.  Senj je u drugoj županiji a mi smo u Zadarskoj. A što ako se desi ona famozni FT1P* , kud onda u Zadar ili Senj?!?

Politika

Ne želim o politici, neka to odradi netko drugi, jer ja to očito ne razumijem. Jer kako sam čuo, Hrvatska ima otočnu orijentaciju, trudi se da ljudi ostani na njima. Ulaže se u infrastrukturu. Ne razumijem pa ne želim.

O razvoju turizma

Ronjenje, čarter, iznajmljivanje brodova, kaića, vodenih skutera, svašta je pod direktnom jurisdikcijom Lučkih Kapetanija. Očito će sad za problem Miškovićima biti nadležna kapetanija u Senju. Ako je nastao poslovni problem ? Na koji trgovački sud to ide ? Mislim ipak na Zadarski jer smo u Zadarskoj županiji.  Ali taman da je ovo sve što sam napisao naopako i ide u Gospić, to i je poanta, nema to smisla.

Foto: Vedran Dorušić

Radio Pag piše:

Od kada u Lučkoj ispostavi u Pagu nema kapetana, iz Zadra je petkom dolazila djelatnica koja je obavljala najnužnije poslove. Tijekom ljeta bilo je ozbiljnih prigovora jer samo par sati rada Lučke ispostave tjedno nije bilo dovoljno za sve koji su trebali usluge Lučke ispostave. Od ranog jutra stvarao se red, a i domaći ljudi i turisti bili su nezadovoljni takvim načinom rada. No, sada se dogodilo nešto puno gore. U Pag više neće dolaziti djelatnica iz Zadra, niti će se zaposliti djelatnik na upražnjeno radno mjesto. Predmeti će se rješavati u Senju. Ovakav razvoj događaja u Pagu je primljen s ogorčenjem jer će se za rješavanje bilo kojeg problema ili za dobivanje dokumenata za koje je nadležna Lučka ispostava morati putovati u Senj. Grad Pag ima višestoljetnu tradiciju lučke uprave, svojim pomorskim područjem je suvereno upravljao, postojala je luka, postojala je služba bilježenja ukrcaja i iskrcaja tereta (u kuli Skrivanat), postojale su karantene za pomorce. Uglavnom, grad Pag je imao široke ovlasti u upravljanju svojom lukom gotovo šest stoljeća. U novijem dobu Pag je imao Lučku kapetaniju koja je desetljećima dobro radila i s čijim su radom i domaći ljudi i turisti bili zadovoljni. Velika promjena dogodila se kada je u Pagu ukinuta Lučka kapetanija, a umjesto kapetanije je uspostavljena Lučka ispostava. Sada više nema ni toga. Znači li ovo zbogom Lučkoj ispostavi ili doviđenja do ljeta, znat će se uskoro.

Ja bih dodao da su gužve bile u COVID ljetu, koje ni blizu nije bilo sezona kao obična. Ja i još nekoliko tvrtki iz Paga smo sve rješavali u Novalji. Moram reći da su bili super korektni i trudili su se da sve obave. Zakoni su se postrožili pa su imali dodatne poslove. Dolazio je i kapetan sa Silbe u pregled brodova. I nadam se i dalje sve raditi u Novalji a ne u Zadru ili ne daj bože Senju. Iako se stvarno nadam da će se ovo promijeniti i da ćemo imati i Ispostavu i Kapetana.

Spašavanja

Danas smo svjedoci tragedije koja je zadesila Baniju. Na moru se isto dešavaju nesreće. Surađivao sam i s kapetanom Maržićem i Zubovićem. Pomagali smo i u spašavanju, i u traganju, nažalost i u čuvanju unesrećenih (do dolaska službenih brodova i osoba). Prije odlaska u spašavanje treba javiti tko, kuda s čime, što trebamo i što imamo i komunikaciju. Kada bi to javljali, kapetan bi znao, nas po imenima i imao je brojeve telefona, znao je kuda idemo i gdje ćemo se vratiti. Zvalo se u sred noći i nas i njih. I kad je trebalo zvali bi nas direktno, jer je znao gdje smo i gdje radimo. Nije kapetanija sama u tome ali ide preko nje. Moje osobno mišljenje je da je dobro da kapetan bude s otoka a ne da dolazi na otok jer to olakšava puno stvari. Ta osoba vidi situaciju i van radnog vremena.

Foto: Vedran Dorušić

Red ili nered u luci

Za to je zadužen Lučki kapetan, sad ga nemamo. Svjedoci smo da se puno ljudi žali na ljude koji sudjeluju u pomorskom prometu, posebno glisiranje uz kraj i slične aktivnosti.  Lučki kapetan je kao i policajac i doktor, uvijek na dužnosti, i ako je on navečer na rivi, svi znaju tko je.

Tabu tema

Hoćemo li u Gradu Pagu na barke, kaiće, brode, čamce, stavljati NV?

*FT1P – fali ti jedan papir.

Vedran Dorušić

PROČITAJTE JOŠ:

Nakon Kapetanije, Pagu ukinuta i Lučka ispostava – Po dokumente sad svi moraju u Senj!
Lučka kapetanija u Pagu nema stalnog radnika od veljače – Tko je kriv?
Pritisnite ESC za zatvaranje.

© 2024 Morski HR. Powered by Ghost & Staticweb.dev

You've successfully subscribed to Morski HR
Great! Next, complete checkout for full access to Morski HR
Welcome back! You've successfully signed in
Success! Your account is fully activated, you now have access to all content.
Success! Your billing info is updated.
Billing info update failed.
Your link has expired.