Alternativni način priveza brodova i prognoze onečišćenja – Lučka uprava Šibenik u projektu FRAMESPORT

Foto: Boris Kačan

ŠIBENIK – U strateškom projektu prekogranične suradnje između Italije i Hrvatske pod nazivom FRAMESPORT, sudjeluje i Lučka uprava Šibenik. Projekt razrađuje i testirat će inovativna rješenja za razna interesna područja malih luka, bazirajući se i na najboljim nacionalnim i internacionalnim praksama (tzv. best practice) i promovirajući kontinuirana pregovaranja sa relevantnim lokalnim i nacionalnim dionicima, kako bi se identificirale prioritetne teme za razvoj jedne sveobuhvatne strategije.

Lučka uprava Šibenik je planirala pilot aktivnosti kojima je cilj poboljšanje sigurnost plovidbe i smanjenje onečišćenja mora. Projekt se sastoji od dva elementa:

  1. Studija o alternativnim načinima priveza za brodove (ro-ro i cruiseri) i opskrbi električnom energijom ro-ro brodova: studija će definirati mogućnosti primjene alternativnih metoda priveza za brodove kako bi se povećala razina operativnosti i sigurnosti u šibenskoj luci. Nadalje, studija će analizirati i opisati mogućnosti uvođenja ro-ro usluga na otoke šibenskog arhipelaga pomoću brodova na električni pogon. Potrebno je analizirati mogućnosti i potrebne korake implementacije korištenja alternativnih goriva koja imaju manji utjecaj na okoliš i osiguravaju održivost. Studija je prvi korak i osnova za buduća ulaganja i primjenu ovih tehnologija.
  2. Prognoze mogućeg zemljopisnog širenja onečišćenja: instalirat će se plutače sa senzorima i testirati informatički alat za predviđanja mogućeg zemljopisnog širenja onečišćenja. Jadran je vrlo osjetljivo područje i njegova zaštita je prioritet svih regija. U slučaju zagađenja, instalirani sustav omogućit će LU Šibenik predviđanje zemljopisnog širenja onečišćenja i pravilno reagiranje iz čega proizlazi korist za cijelo jadransko područje.

Partneri:

Vodeći Partner: CORILA – Konzorcij za koordinaciju istraživačkih aktivnosti vezanih uz sustav Venecijanske lagune

PP1: Općina Monfalcone (Italija)

PP2: ITL – Institut za transport i logistiku (Italija)

PP3: ASSET – Strateška regionalna agencija za eko-održivi razvoj područja (Italija)

PP4: Svim Marche – Sviluppo Marche Srl (Italija)

PP5: ARAP – Regionalna agencija za proizvodne djelatnosti (Italija)

PP6: AAST Termoli – Autonomna agencija za ugostiteljstvo i turizam (Italija)

PP7: Lučka uprava Umag-Novigrad

PP8: Primorsko-goranska županija

PP9: Lučka uprava Zadar

PP10: Lučka uprava Šibenik

PP11: PFRI – Sveučilište u Rijeci, Pomorski fakultet

PP12: Logoteam d.o.o.

PP13: Euro-Mediteranski centar za klimatske promjene (Italija)

PP14: Lučka uprava Senj

PP15: Ministarstvo mora, prometa i infrastrukture, Uprava pomorstva

 

Pridruženi partneri:

PP17: Regija Marke (Italija)

PP18: Općina Gabicce Mare (Italija)

PP19: Općina Numana (Italija)

PP20: Općina Termoli (Italija)

PP21: Općina Campomarino (Italija)

PP22: Općina Montenero Di Bisaccia (Italija)

PP23: Guidotti Ships Srl (Italija)

PP24: Marinucci Yachting Club Srl (Italija)

PP25: Autonomna regija Furlanija-Julijska krajina (Italija)

PP26: Regija Veneto (Italija)

PP27: Općina Rimini (Italija)

PP28: Regija Emilia-Romagna (Italija)

PROČITAJTE JOŠ:

Održivi razvoj malih luka na Jadranu: Početak projekta FRAMESPORT

Izradom master plana luke i Lučka uprava Senj uključena u projekt FRAMESPORT