2 min. čitanja

Alternativni način priveza brodova i prognoze onečišćenja – Lučka uprava Šibenik u projektu FRAMESPORT

Alternativni način priveza brodova i prognoze onečišćenja – Lučka uprava Šibenik u projektu FRAMESPORT
Foto: Boris Kačan

ŠIBENIK – U strateškom projektu prekogranične suradnje između Italije i Hrvatske pod nazivom FRAMESPORT, sudjeluje i Lučka uprava Šibenik. Projekt razrađuje i testirat će inovativna rješenja za razna interesna područja malih luka, bazirajući se i na najboljim nacionalnim i internacionalnim praksama (tzv. best practice) i promovirajući kontinuirana pregovaranja sa relevantnim lokalnim i nacionalnim dionicima, kako bi se identificirale prioritetne teme za razvoj jedne sveobuhvatne strategije.

Lučka uprava Šibenik je planirala pilot aktivnosti kojima je cilj poboljšanje sigurnost plovidbe i smanjenje onečišćenja mora. Projekt se sastoji od dva elementa:

  1. Studija o alternativnim načinima priveza za brodove (ro-ro i cruiseri) i opskrbi električnom energijom ro-ro brodova: studija će definirati mogućnosti primjene alternativnih metoda priveza za brodove kako bi se povećala razina operativnosti i sigurnosti u šibenskoj luci. Nadalje, studija će analizirati i opisati mogućnosti uvođenja ro-ro usluga na otoke šibenskog arhipelaga pomoću brodova na električni pogon. Potrebno je analizirati mogućnosti i potrebne korake implementacije korištenja alternativnih goriva koja imaju manji utjecaj na okoliš i osiguravaju održivost. Studija je prvi korak i osnova za buduća ulaganja i primjenu ovih tehnologija.
  2. Prognoze mogućeg zemljopisnog širenja onečišćenja: instalirat će se plutače sa senzorima i testirati informatički alat za predviđanja mogućeg zemljopisnog širenja onečišćenja. Jadran je vrlo osjetljivo područje i njegova zaštita je prioritet svih regija. U slučaju zagađenja, instalirani sustav omogućit će LU Šibenik predviđanje zemljopisnog širenja onečišćenja i pravilno reagiranje iz čega proizlazi korist za cijelo jadransko područje.

Partneri:

Vodeći Partner: CORILA – Konzorcij za koordinaciju istraživačkih aktivnosti vezanih uz sustav Venecijanske lagune

PP1: Općina Monfalcone (Italija)

PP2: ITL – Institut za transport i logistiku (Italija)

PP3: ASSET – Strateška regionalna agencija za eko-održivi razvoj područja (Italija)

PP4: Svim Marche – Sviluppo Marche Srl (Italija)

PP5: ARAP – Regionalna agencija za proizvodne djelatnosti (Italija)

PP6: AAST Termoli – Autonomna agencija za ugostiteljstvo i turizam (Italija)

PP7: Lučka uprava Umag-Novigrad

PP8: Primorsko-goranska županija

PP9: Lučka uprava Zadar

PP10: Lučka uprava Šibenik

PP11: PFRI – Sveučilište u Rijeci, Pomorski fakultet

PP12: Logoteam d.o.o.

PP13: Euro-Mediteranski centar za klimatske promjene (Italija)

PP14: Lučka uprava Senj

PP15: Ministarstvo mora, prometa i infrastrukture, Uprava pomorstva

Pridruženi partneri:

PP17: Regija Marke (Italija)

PP18: Općina Gabicce Mare (Italija)

PP19: Općina Numana (Italija)

PP20: Općina Termoli (Italija)

PP21: Općina Campomarino (Italija)

PP22: Općina Montenero Di Bisaccia (Italija)

PP23: Guidotti Ships Srl (Italija)

PP24: Marinucci Yachting Club Srl (Italija)

PP25: Autonomna regija Furlanija-Julijska krajina (Italija)

PP26: Regija Veneto (Italija)

PP27: Općina Rimini (Italija)

PP28: Regija Emilia-Romagna (Italija)

PROČITAJTE JOŠ:

Održivi razvoj malih luka na Jadranu: Početak projekta FRAMESPORT
Izradom master plana luke i Lučka uprava Senj uključena u projekt FRAMESPORT
Pritisnite ESC za zatvaranje.

© 2024 Morski HR. Powered by Ghost & Staticweb.dev

You've successfully subscribed to Morski HR
Great! Next, complete checkout for full access to Morski HR
Welcome back! You've successfully signed in
Success! Your account is fully activated, you now have access to all content.
Success! Your billing info is updated.
Billing info update failed.
Your link has expired.